פרסומות סופרבול 2020: העולם על סף הכחדה, בואו נקנה משהו

הפרסומות שישודרו הלילה בסופרבול הן חוד החנית של תרבות הצריכה. מיטב הכישרונות מגויסים ליצור תערובת מקורית, מצחיקה ומרגשת של תרבות וקפיטליזם, אך כשמעבר לפינה נמצא אסון אקולוגי, מומלץ להסתכל על הסרטונים במבט חשדני

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אסף פרידמן
אסף פרידמן

בינואר 1984 שודרה במהלך הסופרבול ה–18 פרסומת של "אפל", "1984". הסרטון, אותו ביים רידלי סקוט, הציג את החברה שהקים סטיב ג'ובס בדמותה של אשה חתרנית שהגיעה כדי לערער את הסדר הישן לטובת עתיד טוב יותר. ב–36 השנים שחלפו מאז, נהפכה הפרסומת לאייקון ו"אפל" לתאגיד עצום ועשיר שהואשם לא אחת בניצול עובדים, העסקת ילדים ואף באחריות להעבדתם בפרך.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ