"יוטיוב ימכרו את החופש של כולנו לסינים"

אחרי שביים סרטוני מתיחות סאטיריים שלא פרצו לקהל הרחב, החליט איתמר רוז לצאת למסע דוקומנטרי לפיצוח סוד הוויראליות. התוצאה היא הסרט החדש "100 מיליון צפיות". בראיון הוא חושף את המניפולציה הצינית שמאחורי יוטיוב, טוען שהפלטפורמה מתכוונת להקריב את חופש הביטוי וגם מספר איך זה לגדול באחת המשפחות החזקות בשוק הספרים המקומי

נירית אנדרמן
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איתמר רוז פותח
איתמר רוז. "ג'קאס" פוגש את ורנר הרצוגצילום: איליה מלניקוב

לאיתמר רוז היה את כל מה שצריך כדי להפוך ללהיט יוטיוב עוד כשהאתר הזה, שהושק ב־2005, היה בחיתוליו. ככה לפחות הוא חשב. יחד עם שותפו יוסי עטיה הוא יצר סרטונים קצרים, פוליטיים-סאטיריים, בעלי חן מטורלל במיוחד שהגיע קומפלט עם ביקורת נוקבת על המציאות העגומה במקום הזה, שעלו בזמנו באתר "גוגל וידאו". הסרטונים האלה לא נראו כמו שום דבר אחר שנוצר פה. בסרטון "שירותרום" (2006) למשל, התייצבו השניים מחופשים לחיילים בפתח ביתם של אזרחים מן השורה, הציעו להם לתרום לשירותרום, והבהירו שהם מעדיפים תרומת חפצים על פני כסף. הם היו גרגרני ציוד תאוותנים, האזרחים התמימים הגיעו עם פטריוטיזם מילטריסטי מובנה, וההתנגשות בין שני אלה גרמה לכך שאת הצילומים סיימו צמד הבמאים כשהם קורסים תחת הררי ציוד: מקיסם שיניים ופומפה לפתיחת סתימות, ועד כריות לספה ומכשיר טלוויזיה. למרות תקציב הביטחון המפלצתי, כשהישראלי הממוצע חושב על צה"ל המחיצות במוחו נמסות.

תגובות