במאי "שעת נעילה", ירון זילברמן: "כל סרט מלחמה חייב להיות אנטי מלחמתי"

את "שעת נעילה", הסדרה החדשה ועתירת התקציב שעולה מחר בכאן, ביים ירון זילברמן לדבריו בראש ובראשונה עבור נפגעי הטראומה של מלחמת הכיפורים. עם זאת, בראיון הוא מספר על הדמיון בין ישראל של 1973 למצבה הנוכחי. "פתאום אתה רואה מה זה מחאה של עם שלא מוכן לסבול מנהיגים שלוקחים אותו לתהום"

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אביב אלוש ב"שעת נעילה". הסדרה היקרה ביותר
אביב אלוש ב"שעת נעילה". ההפקה הכי יקרה שצילם בארץ גוף שידור ישראליצילום: ורד אדיר
איתי שטרן
איתי שטרן
איתי שטרן
איתי שטרן

ירון זילברמן היה בן שבע בבוקר ההוא, כשפרצה מלחמת יום כיפור. הוא וחבריו לבית הספר רכבו על אופניים בכבישים של הרצליה פיתוח, שם התגורר יחד עם אמו, אביו החורג ואחיו. את ההרמוניה ההיא שברה צפירה, שגרמה לזילברמן לעמוד דום.

"זה התחבר לי עם יום הזיכרון", נזכר זילברמן. "לרגע אתה לא מבין מה פתאום צפירה. במלחמת ששת הימים הייתי בן שנה אז לא הבנתי מה קורה. ואז כולם התחילו להגיד שיש מלחמה. אז אני רץ הביתה. יום אחרי כיפור היינו אמורים לטוס לקניה לספארי. היינו טסים חינם כל הזמן כי אבי החורג היה טייס באל על. כבר עשו לנו זריקות. ופתאום אני רץ הביתה ואני קולט שבשש בבוקר הטייסים ירדו עם מטוסי הקרב, עברו ליד כל השכונות שבהן גרו טייסים, כמו הרצליה פיתוח ורמת השרון, בגובה נמוך ועשו מעין בום על קולי. בתגובה, כל הטייסים נכנסו לאוטו ונסעו לבסיס. זה היה הסימן. אבי החורג קם, נסע לצבא ולא חזר חצי שנה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ