בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ג'וליאנה מרגוליס לא עושה טובה לאף אחד

כמה רעה צריכה להיות אשה טובה? במקרה של ג'וליאנה מרגוליס, זה תמיד יוצא אלגנטי

תגובות

דמיינו לעצמכם שהנשיא לשעבר משה קצב היה חותם על עסקת הטיעון מעוררת המחלוקת שהוצעה לו, נמנע כך מהמאסר שנגזר עליו בתום משפטו, ובמקום זאת הופך למנחה טלוויזיה מבוקש - חבר פאנל מכובד בתוכניות אקטואליה, אורח קבוע בתוכניות דת ומורשת או אפילו פרשן פוליטי. התרחיש הזה נשמע מופרך לחלוטין, אבל הוא לא רחוק ממה שקרה למושל מדינת ניו יורק לשעבר, אליוט ספיצר. מיליוני צופים אמריקאים פותחים מדי ערב בשמונה את סי-אן-אן כדי לצפות ב"In the Arena", תוכנית אקטואליה יומית בהגשתם של ספיצר ומנחים מתחלפים של ערוץ החדשות היוקרתי.

ספיצר, שנאלץ להתפטר ממשרת המושל ב-2008 לאחר שהודה כי שילם כ-15 אלף דולר עבור שירותי מין, נהנה להמציא את עצמו מחדש. כשהוא לא עובד על תוכנית האירוח היומית שלו, הוא מלמד כלכלה בסיטי קולג' בניו יורק, מפרסם מאמרי דעה על המיתון במגזינים נחשבים, והולך עם אשתו, סילדה ספיצר, לטיפול זוגי.

ספיצר כמובן אינו משה קצב שהורשע באונס, וגם לא דומיניק שטראוס-קאהן החשוד באותה עבירה. אמנם היו שניסו לטעון שאת ההנאות המיניות היקרות שלו - אלף דולר לשעה - מימן המושל מכספי משלם המסים, אך לא נמצאו לכך ראיות. ספיצר מעולם לא הואשם וממילא לא הורשע בפלילים. אולם כשהפרשה התפוצצה, עתידו נראה עגום ביותר. במסיבת עיתונאים ב-12 במארס לפני שלוש שנים - שכיכבה מאז בלא מעט פרודיות - עמד האיש שנודע כ"שריף של וול סטריט" מול הציבור האמריקאי, והתוודה על "כישלונות אישיים" ועל אמונתו היוקדת בלקיחת אחריות. הוא התפטר.

אלא שהוא לא עמד לבדו מאחורי הדוכן. אשתו עמדה לצדו, כשהמטפחת האדומה-לבנה-כחולה שכרכה לצווארה מתכתבת עם צבעי הדגל האמריקאי שניצב בגאון ברקע. כשהשניים ירדו יחדיו מהבמה, היה ברור שנוכחותה של סילדה היא הצעד הראשון בניסיון לשקם את התדמית ההרוסה של מי שהיה רק זמן קצר לפני כן ההבטחה הגדולה של המפלגה הדמוקרטית. שלוש שנים אחרי הנאום, ניתן לקבוע שהמהלך זכה להצלחה מסחררת. הפרשה המביכה בוודאי לא סייעה לקריירה הפוליטית המטאורית של ספיצר, אבל היא הפכה אותו ואת נערת הליווי אשלי דופרה שאת שירותיה שכר לכוכבי תקשורת.

בין מיליוני האמריקאים שצפו במסיבת העיתונאים המתוקשרת של הספיצרים היו גם בני הזוג מישל ורוברט קינג. השניים, שכתבו והפיקו מספר סדרות וסרטי קולנוע (ובהם "צדק אדום" מ-97', דרמה משפטית בכיכובו של ריצ'רד גיר), לא יכלו להסיר את מבטם מהדינמיקה המרתקת בין הפוליטיקאי המכה על חטא לאשתו האילמת והתומכת. "בהתחשב במספר שערוריות המין של השנים האחרונות, הופתענו שאף אחד לא חשב להשתמש בסיטואציה האנושית הזאת כבסיס לדרמה", סיפרה מישל קינג בראיון לאתר של רשת סי-בי-אס. "חשבנו כמובן על הילרי קלינטון ועל אליזבת אדוארדס (שבעלה, הסנאטור ג'ון אדוארדס, הודה שיש לו ילד מחוץ לנישואים), שתיהן נשים חזקות ועצמאיות עם השכלה משפטית, והחלטנו לכתוב סדרה על עורכת דין שנאלצת לחזור לעבוד, כדי לממן את ההוצאות המשפטיות של בעלה הנואף".

התוצאה היא "האשה הטובה", שהתגלתה במהרה גם כסדרה טובה, על אם לשני ילדים מתבגרים שנאלצת לחזור לעבוד כעורכת דין, לאחר שבעלה הפוליטיקאי נשלח לכלא בעקבות שערוריית שחיתות, שכללה גם בילויים עם נערות ליווי. עונתה הראשונה של "האשה הטובה" גרפה רייטינג מרשים, זיכתה את כוכבת הסדרה ג'וליאנה מרגוליס בגלובוס הזהב לשחקנית ראשית, וקטפה מועמדות לעשרה פרסי אמי. זה הספיק כדי לשכנע את סי-בי-אס להפיק עונה שנייה בת 23 פרקים, המשודרת בארצות הברית מאז ספטמבר שעבר, ותעלה על מסכינו ביום ראשון הקרוב, בערוץ יס דרמה.

לזכות רשת סי-בי-אס ייאמר שאנשיה זיהו את הפוטנציאל במהרה. הזוג קינג צירף אליו כמפיקים בפועל את האחים טוני ורידלי סקוט ("אויב המדינה", "משחקי ריגול"), והם ששיכנעו את צ'רלס מקדוגל, במאי הפיילוט המוערך של "עקרות בית נואשות", לביים גם את הפיילוט לסדרה החדשה. למרות לוח זמנים בלתי-אפשרי, תקציב מהודק, ימי צילום מעטים, ואתר צילומים בדמות ונקובר בקנדה, סי-בי-אס התלהבה. ואולי היא השתכנעה לא רק בשל התסריט, אלא גם בזכות הכוכבים שגויסו לפרויקט - מרגוליס, הזכורה לטובה כאחות קרול התאוויי מ"אי-אר", בתפקיד אלישיה פלוריק, האשה הטובה והנבגדת; וכריס נות', הלוא הוא מיסטר ביג מ"סקס והעיר הגדולה", כבעלה הנואף פיטר.

מיניות אינטליגנטית

במפגש עיתונאים מצומצם שנערך בשעת בוקר מוקדמת בניו יורק לרגל עליית העונה השנייה, קשה היה לנחש שמרגוליס בקושי ישנה בלילה. בנה בן השנתיים התקשה לישון, והותיר אותה ערה שעות ארוכות. אולם גם בז'קט אפור פשוט ועגילי כוכב כסופים, ללא איפור אך בגזרה מושלמת, נראתה מרגוליס כמו כוכבת זוהרת שיכולה בו ברגע לצעוד על השטיח האדום, או לצלם עוד פרק בסטודיו רחב הידיים בברוקלין שבו מצולמת מרבית הסדרה (שמתרחשת כביכול בשיקגו).

כ-15 שנים לאחר שגילמה את האחות שחורת התלתלים שמאוהבת בדוקטור דאג רוס (ג'ורג' קלוני), נדמה שמרגוליס הצליחה סוף-סוף להשתחרר מ"קללת אי-אר". אחרי עשור של סרטים זניחים למדי, מעריציה של השחקנית היהודייה (שאחותה הבכורה נולדה בישראל) החלו לחשוש שהיא תככב לעד במכונות כסף הוליוודיות כמו "ספינת רפאים" (2002) או "נחשים על המטוס" (2006).

אבל תפקיד אורח, קטן אך משמעותי, בעונה השישית של סדרת המופת "הסופרנוס", סייע להזכיר שמרגוליס היא שחקנית מהשורה הראשונה. בארבעה פרקים הספיקה מרגוליס לעשות עסקים עם טוני סופרנו כמתווכת נדל"ן, להגיע איתו אל סף רומן, להפוך למאהבת של כריס מולטיסנטי וליפול איתו לסמים קשים. מרגוליס הוכיחה שם שהיא מסוגלת לשלב מיניות ואינטליגנציה - שתי התכונות שהיא ממשיכה להביא גם בגיל 45, אל דמותה המורכבת של אלישיה פלוריק.

"לפני שנתיים לא חשבתי שארצה לעשות סדרה ברשת טלוויזיה ארצית כמו סי-בי-אס. האמנתי שחופש אמנותי מוחלט אפשר להשיג רק ברשתות כבלים כמו HBO", אומרת מרגוליס בראיון ל"הארץ". "אבל כשקראתי את התסריט של מישל ורוברט קינג, התחברתי מיד לדמות של אלישיה. חשבתי על סילדה ספיצר והרגשתי שזו אשה שיהיה מרתק להיכנס לנעליה. מצד אחד, אלישיה דוכאה במשך 15 שנה, והיא כמובן שבורת לב בעקבות ההתנהגות של פיטר; מצד שני, יש לה הזדמנות מדהימה לחזור לעבוד כעורכת דין אחרי כל כך הרבה שנים ולהמציא את עצמה מחדש".

אז מה מייחד את ה"אשה הטובה", שמצד אחד מוחקת את עצמה למען בעלה, ומצד שני היא בעלת נפש עצמאית וחזקה, כפי שמוכח דווקא כאשר דבר הבגידה מתגלה? "אני חושבת שהיא אשה מורכבת", מתחילה מרגוליס לפרק את הדמות שממלאת את חייה בשנתיים האחרונות. "היא אחראית ומאופקת, וגם חכמה מאוד. היא יכלה להפוך לעורכת דין מצליחה, אבל עצרה הכל בשביל פיטר והילדים. יש בה צד של עקרת בית אמריקאית משנות ה-50, שנהנית לבשל ולטפל בילדים ולחכות שבעלה יחזור מהעבודה. במובן הזה, היא ההפך הגמור ממני, כי כשסיימתי ללמוד היה לי ברור שהקריירה שלי באה לפני הכל. אולי בגלל זה התחתנתי בגיל 43", אומרת מרגוליס בחיוך.

בפרק הראשון של הסדרה, אחת הדמויות שואלת למה בעצם אלישיה לא "תוקעת לפיטר סכין בלב", או לפחות עוזבת אותו. למה הנשים האלו ממשיכות להתייצב לצד הבעלים שלהן?

"אני לא רוצה לדבר בשם 'הנשים האלו' כי מעולם לא הייתי במקום הקשה הזה. אני חושבת שסילדה ספיצר היא אשה חכמה מאוד, שהבינה שהמשפחה שלה יותר חשובה מהצורך האישי בנקמה. הדברים לא כל כך פשוטים. מדובר במערכות יחסים של הרבה מאוד שנים, ובילדים. אני חושבת שהנקמה של אלישיה היא ליצור לעצמה חיים חדשים ומלאים בלי פיטר. היא חיה את החיים שלה. כמובן שבמקביל היא מדחיקה הרבה מאוד רגשות שליליים. אני חושבת שאלישיה היא מסוג הנשים שהיו צריכות ללכת לטיפול נפשי, אבל הן יודעות שאם הן יתיישבו על ספת המטפל ויתחילו לפתוח את הדברים המודחקים, הן עלולות לא לקום ממנה לעולם. לכן כרגע היא פשוט עובדת על מנגנון אוטומטי - איך לקבל את הקביעות במשרד כדי לשים אוכל על השולחן ולפרנס משפחה".

ההחלטה של אלישיה להישאר עם פיטר ואף לתמוך בהחלטתו לרוץ מחדש למשרת התובע הכללי של שיקגו (לאחר שהתביעה הפלילית נגדו נמחקת), מעלה את התהייה אם מדובר בסדרה פמיניסטית או שמרנית. מצד אחד, אין כיום סדרות רבות שמעמידות במרכזן שורה של נשים חזקות ומבריקות כמו אלישיה וחברותיה למשרד. מצד שני, המסר המובלע, שלפיו המשפחה עומדת מעל הכל, מקשה לתאר את הסדרה כפורצת דרך. כשמרגוליס נשאלת אם היא קראה את הספר "הולדת הפמיניזם" של שרה גווינת רוס, שמונח על אחד המדפים בסלון של אלישיה, נראה כי לא נוח לה עם המושג הטעון הזה.

"אחת הבעיות היא שיש כל כך הרבה סוגים של פמיניזם, שלא תמיד ברור למה מתכוונים", היא אומרת. "אני לא גלוריה סטיינהם (עיתונאית ופעילה פמיניסטית אמריקאית שפירסמה ב-62' מאמר שדן בדרכים שבהן נשים נאלצות לבחור בין קריירה למשפחה). אני פמיניסטית משום שאני נלחמת למען זכויות שוות לנשים ולגברים. באותו זמן, אני נהנית כשבעלי פותח לי את הדלת או מזמין אותי לארוחה רומנטית. פמיניזם לא צריך לבטל או להחליף נשיות, ולפעמים יש נטייה לשכוח את זה. אני חושבת שהיום גם נשים וגם גברים חיים בעולם מבולבל. אנחנו רוצים גם וגם, ולא מסוגלים לבחור. אני רוצה להיות גם אמא טובה וגם אשת קריירה, נשים רוצות גם בעל שאפתן ויוזם וגם מישהו שלא יגיד להן מה לעשות. בני אדם הם יצורים מורכבים ואני חושבת שהסדרה מנסה להראות את זה ולגעת בזה".

אז מה את, בעצם?

המורכבות האנושית עוברת היטב במבנה הדרמטי של הסדרה. למרות שהיא נקראת "האשה הטובה", ואלישיה זוכה למרבית זמן המסך, היא זכתה לשבחים בזכות עבודת הצוות המרשימה של לא מעט שחקנים מוכרים. גם כריס נות' מצליח להשתחרר לראשונה מקללת "סקס והעיר הגדולה", ומציג דמות גדולה חדשה. כריסטין בראנסקי, שכיכבה בשנות ה-90 בסדרה "סיביל", מגלמת בשנינות את דמותה של דיאן לוקהארט, שותפה בכירה במשרד עורכי הדין שפלוריק מנסה להתקבל לשורותיו. ג'וש צ'רלס, שכיכב לאחרונה בגרסה האמריקאית ל"בטיפול" בתפקיד הבעל הקנאי, שרמי הויברגר גילם במקור הישראלי - מגלם את וויל גארדנר, השותף הבכיר הנוסף במשרד, שמפתח רגשות רומנטיים כלפי אלישיה. את הליהוק המרשים משלים מאט זאכרי, השחקן הצעיר בצוות, שהתפרסם בסדרה "בנות גילמור", ומגלם את קארי, בוגר הרווארד מבטיח וחסר מעצורים, שיעשה הכל כדי לנצח את אלישיה במירוץ לקביעות הנחשקת במשרד של לוקהארט-גארדנר.

אבל עם כל הכבוד לפרצופים המוכרים, מי שגונבת את ההצגה היא ארצ'י פאנג'בי ("הגנן המסור"), שחקנית בריטית ממוצא הודי, המשחקת את קלינדה, חוקרת אמביציוזית שלא מהססת לכופף את החוק לטובתה כדי למצוא ראיות שיוכלו לסייע לעורכי הדין להוכיח את חפותם של לקוחותיהם. זהותה המינית של קלינדה נותרת מעורפלת, בזכות פלרטוטיה הקבועים עם נשים ועם גברים. ההתעקשות של בני הזוג קינג להותיר כך את דמותה, היא חריגה מרעננת מהנטייה להכניס דמויות טלוויזיונית לסד הכובל של "הומו" או "סטרייט", בוודאי באמריקה. זכייתה המפתיעה של פאנג'בי בפרס האמי לשחקנית המשנה הטובה ביותר ב-2010, הוכיחה שהקהל והמבקרים יודעים להעריך דמויות שמותירות מקום לדמיונם של הצופים.

בניגוד מוחלט לדמותה האמביציוזית, שהיתה גורמת לנסיך של מקיאוולי להסמיק ממבוכה, פאנג'בי מתגלה כשחקנית עדינה שמתעקשת לדבר בקול שקט, כמעט בלחישה. כשהיא נשאלת אם קלינדה שונאת גברים, היא עונה בשלילה. "היא לא שונאת אותם. אבל בגלל שהיא נפגעה הרבה פעמים בעברה אפשר לומר שהיא למדה להיזהר מהם ופיתחה עור של פיל. היא אדם מאוד פרטי, שאוהב לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולא לחשוף רגשות. בעונה השנייה הרגשות שלה יעמדו במרכז וגם עניין המיניות יתבהר יותר".

המורכבות של הדמויות איפשרה ליוצרי "האשה הטובה" להתמודד עם האתגר המרכזי בשוק התחרותי והאכזרי של הטלוויזיה האמריקאית, וליצור סדרה ייחודית שאינה עוד העתק חיוור בז'אנר השחוק של סדרות בית משפט כמו "נזקים" או סדרות פוליטיות כמו "הבית הלבן". כל פרק אמנם מתרכז בלקוח חדש שמבקש את עזרתם של עורכי הדין של לוקהארט-גארדנר, אבל מרכז הכובד של העונה הראשונה היה המשולש הרומנטי בין אלישיה, פיטר ו-וויל, ומערכות היחסים בחייה הסוערים של קלינדה.

"סוד ההצלחה שלנו טמון בכתיבה", מסבירה מרגוליס. "זה די חריג שבני זוג כותבים סדרה ביחד, ואני חושבת שזה איפשר לסדרה לפתח קול כפול - גברי ונשי. מישל קינג היא בת יחידה ממשפחה יהודית, רוברט קינג נולד למשפחה קתולית בת שבעה ילדים. המפגש ביניהם הוליד עולם ערכים מאוד מעניין ומורכב בעיני, ואני חושבת שזה נותן אמינות לדמויות".

אולי זה מפגש העולמות שמוביל את הסדרה לדון בתקפותן של דיכוטומיות שונות, כמו ההפרדה בין הפרטי והציבורי, או בין מעשה מוסרי למעשה בלתי מוסרי. באחד מהפרקים האחרונים בעונה הראשונה, אלישיה שואלת את קלינדה אם היא לסבית. החוקרת לוגמת מהמשקה שלה, מחייכת במסתוריות ועונה לה "זה נושא פרטי". אבל בעולם המסויט של אלישיה, שבו ילדיה נחשפים לתמונות של אביהם עם נערות ליווי באתרי אינטרנט וכל פליטת פה עלולה למצוא את דרכה ליוטיוב ולפייסבוק, הקו בין הפרטי לציבורי כמעט לא קיים. נדמה כי הקושי העיקרי של פרשיות בגידה בעידן הדיגיטלי הוא לא שברון הלב, אלא הצורך לצאת לאור הזרקורים עם פרצוף פוקר. כשחברתו של זאק, בנם בן ה-14 של אלישיה ופיטר, חושפת מידע מביך על אלישיה בחשבון הטוויטר שלה, נראה כי הציוצים המטופשים מכאיבים יותר מכל האשמה פלילית.

המהירות הבלתי-נתפסת שבה פליטות פה הופכות למשבר קולוסאלי באדיבות האינטרנט מככבת גם בפרק השלישי של העונה השנייה. אוון, אחיה ההומו של אלישיה, אומר לתלמידיו בקולג' מקומי שהוא הפסיק לבקר את אחותו כי בעלה הפוליטיקאי הוא הומופוב. דקות מעטות לאחר ההצהרה הזאת, אחד התלמידים מעלה צילום של השיעור ליוטיוב, והקהילה ההומו-לסבית של שיקגו מאיימת להסיר את תמיכתה בפיטר.

באופן משעשע, מסתיים המשבר אחרי שמנהל הקמפיין של פיטר, אילי גולד (אלן קאמינג), יוזם ארוחה מפסקת ליום כיפור בהשתתפות אוון, כדי להוכיח שפיטר תומך לא רק בזכויות הומואים ולסביות, אלא גם ביהודים ובמדינת ישראל. האורחים מגנים את החרם התרבותי על ישראל, וגולד שב ומדגיש את תמיכתו הבלתי-מסויגת של הבוס בזכויות מיעוטים, מהומואים עד יהודים.

התסביך היהודי

אבל האידיליה המשפחתית-ציבורית-פוליטית (הרי הכל מעורבב) מתנפצת לאחר שבתו בת ה-13 של פיטר, גרייס (מקנזי וגה), מצהירה בפני נציגי השדולה הפרו-ישראלית שהתגובה של צה"ל למשט לעזה היתה חסרת פרופורציות. העוזר הבכיר גולד מנסה להסות אותה, אבל היא ממשיכה בשלה: "הם רצחו תשעה אנשים. פעילי זכויות אדם!"

הדיון בסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא חלק מדיון רחב של הסדרה בסוגיות של מיעוטים, והצורך ללהטט בין קהילות שונות - ולרצות את כולן. אילי גולד, שדמותו מבוססת על רם עמנואל - ראש העיר היהודי של שיקגו שקודם לכן היה ראש סגל הבית הלבן של ברק אובמה - הוא ההתגלמות המושלמת של פוליטיקת המיעוטים הצבועה והבעייתית ששולטת בארצות הברית. הליהוק של אלן קאמינג, שידוע בהתקפותיו על הצביעות האמריקאית, הוא לא פחות מהברקה.

קאמינג, שחקן סקוטי שהתפרסם כשקטף את פרס הטוני על משחקו ב"קברט" וכיכב מאז בסרטים מצליחים כמו "אקס-מן 2", מצהיר על עצמו כדו-מיני. לאחר שהיה נשוי במשך רוב שנות ה-80 לשחקנית הילרי ליון, הוא ניהל רומנים מתוקשרים עם גברים ונשים עד לנישואיו האזרחיים עם בן זוגו הנוכחי, האמן גראנט סאפר, שעמו הוא חי בניו יורק מאז 2008. לכן יש לא מעט בהומור בסצנה שבה גולד כמעט נחנק כשמועמדת אפרו-אמריקאית צעירה מכריזה כי היא מתכוונת להתמודד על משרת התובע הכללי מול פיטר.

"יש לי הרבה סימפתיה לגולד", סיפר קאמינג ל"הארץ". "לא ביססתי אותו ישירות על רם עמנואל, כי אני לא מכיר אותו ולא היה לי מספיק זמן לעשות תחקיר. הרבה צופים מזהים אותו עם דמות הנבל, מעין יאגו שייקספירי כזה, אבל אני חושב שגולד הוא לא אדם רע. הוא פשוט מנסה לעשות את העבודה שלו בתוך מערכת מושחתת ומלאת אינטרסים. אבל אף דמות בסדרה היא לא 'רעה' או 'טובה'. גם אלישיה היא לא קדושה מעונה. היא עושה לא מעט החלטות בעייתיות, כמו ההחלטה לתמוך בפיטר למשל, או להשתמש בקשרים שלה כדי לקבל את הקביעות במשרד".

במקור, דמותו של גולד היתה אמורה להופיע בפרק או שניים, אבל בעקבות הכימיה המופלאה בין קאמינג לשאר השחקנים החליטו בני הזוג קינג לתת לו תפקיד מרכזי וקבוע בעונה השנייה. כשהוא נשאל אם אי פעם השתתף בארוחה מפסקת לפני יום כיפור, קאמינג - שב-2007 יצא בחריפות נגד ברית המילה בטענה שמדובר ב"מנהג לא שפוי" - צוחק צחוק מתגלגל. "איכשהו תמיד מלהקים אותי לתפקיד היהודי האירופאי. אני לא יודע למה. כנראה זה הפרופיל שלי. אבל אני לא יהודי. אני חושב שהיהדות היא מרכיב מרכזי באישיות של גולד, וזה משהו שניסינו לפתח בעונה השנייה".

בנוסף לעיסוק בקהילה היהודית, סוגיות של גזע ומין מככבות כמעט בכל פרק ב"אשה הטובה". בפתיחת העונה השנייה מצטרף למשרד לוקהארט-גרדנר שותף שלישי, דרק בונד, עורך דין אפרו-אמריקאי שמגולם על ידי מייקל אילי. הדינמיקה ויחסי הכוח בינו לבין דיאן לוקהארט - עורכת דין מצליחה וליברלית במיוחד - מספקים כר פורה להתנצחויות ודיאלוגים שנונים. לדברי כריסטין בראנסקי, שמגלמת את לוקהארט, היה לה קל להזדהות עם אשה מבוגרת שמוקפת בגברים צעירים שמבקשים לרשת את מקומה. בראנסקי, שתחגוג השנה את יום הולדתה ה-60, היא שחקנית מוערכת ואם לשתי בנות שמוכיחה כי גם בתעשיית הבידור האמריקאית אפשר למצוא תפקידים מאתגרים לנשים שהשאירו את שנות ה-20 מאחוריהן.

"אני חושבת שההחלטה של רשת כמו סי-בי-אס להפיק סדרה עם כל כך הרבה דמויות נשיות היא לא מובנת מאליה", היא אומרת. "זה מבטא בעיני שינוי יותר עמוק במקום של נשים בטלוויזיה היום. כשהתחלתי, שיחקתי הרבה שנים בתיאטרון ואני חושבת שהיום דורשים משחקנים להיות גם בתיאטרון, גם בטלוויזיה וגם בקולנוע, וזו דווקא התפתחות חיובית שעוזרת לנו להיות יותר מגוונים".

בביקור באתר הצילומים רחב הידיים של הסדרה בברוקלין, ניתן לראות תמונה מחמיאה של דיאן לוקהארט הבדיונית מתחבקת עם הילרי קלינטון. כשבראנסקי נשאלת אם דיאן והילרי היו יכולות להיות חברות, היא צוחקת. "אני חושבת שכן. הן למדו משפטים באותה אוניברסיטה, ושתיהן שייכות לאותו דור, שבו נשים נלחמו כדי לסלול את הדרך עבור נשים אחרות. באחד הפרקים אני אומרת לאלישיה שעצלנות היא פריבילגיה של גברים. אנחנו תמיד צריכות לעבוד קשה יותר".

אחרי שתיקה קצרה היא מוסיפה, "בניגוד להילרי, דיאן לא פגשה את הגבר שאיתו היא רוצה לחלוק את חייה, ואני חושבת שזה צעד אמיץ שאנחנו כמעט לא רואים היום בטלוויזיה - אשה מבוגרת שחיה ברווקות מבחירה. אבל מהניסיון האישי שלי ושל חברות שלי, הדברים האלו יכולים להשתנות תמיד וזה לא קשור לגיל. גם בגיל 60 אפשר להתאהב ולגלות דברים אחרים, ואני חושבת שהדמות של דיאן בהחלט יכולה ללכת לכיוונים האלו בעונות הבאות".

דיאן עושה רושם של אשה שלא היתה מגבה בעל שבוגד בה.

"זו דילמה לא פשוטה, והיא משתנה לחלוטין ברגע שיש ילדים. באופן אישי, לא הייתי יכולה להמשיך לחיות באותו בית עם גבר שבגד בי, אבל ההחלטה לפרק משפחה היא לא משהו שאפשר לדון בו באופן פילוסופי או תיאורטי".

מביל קלינטון עד אליוט ספיצר - למה אנחנו תמיד סולחים להם בסוף?

"אני חושבת שהרבה מאוד נשים לא סולחות. אבל כשמסתכלים על קלינטון, שמגייס היום מיליונים לצדקה ולמטרות נעלות ברחבי העולם, אפשר לראות מישהו שהמשיך הלאה ושיקם את חייו. כפוליטיקאי הוא תרם לא מעט לארצות הברית, ואי אפשר למחוק את זה לגמרי בגלל מעידה אחת. אני חושבת שכולנו טועים, והקרקס התקשורתי סביב הפרשיות האלו הוא עונש לא קטן בפני עצמו. אם המעשים לא פליליים, אנשים ראויים לסליחה, ואולי סדרות כמו 'האשה הטובה' יכולות לעזור לנו לראות את המקרים האלו באופן שהוא לא שחור או לבן".*



מרגוליס בצילומי 'האשה הטובה'. ארבעה פרקים ב'סופרנוס'' החזירו אותה לשורה הראשונה © 2010-2011 CBS BROADCASTING INC. ALL RIGHTS RESERVED
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו