בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ושוב אותו פסלון אמי יוקרתי לאותן סדרות

המועמדים בטקס האמי ה-63, שהתקיים בליל יום ראשון, נאלצו לחזות בסדרות שגרפו פרסים בשנים קודמות - כשהן זוכות שוב בפסלון. היו מי שעיקמו את האף נוכח התופעה, אחרים דווקא מצאו בה חומר טוב לבדיחות

תגובות

רנדי ג'קסון, השופט של "אמריקן איידול", שישב בקהל באולם נוקיה בלוס אנג'לס בטקס חלוקת פרסי האמי שהתקיים בראשון בלילה ושודר אתמול בישראל, לא טרח להסתיר את כעסו על הבחירה ב"מירוץ למיליון" בקטגוריה תחרות הריאליטי - כאשר המצלמה לכדה את פני המתחרים. גם היידי קלום, מנחת תוכנית ריאליטי מתחרה אחרת, "פרויקט מסלול", לא נראתה בשיא הפרגון. זו הזכייה השמינית של "המירוץ למיליון", ואילו תוכניתו של ג'קסון, "אמריקן איידול", בעלת אחוזי הצפייה הגבוהים ביותר זה שנים בארצות הברית, מעולם לא זכתה לכבוד הזה.

את רצף הזכיות של "המירוץ", שהחל עם פתיחתה של הקטגוריה הזאת בעשור שעבר, קטעה בשנה שעברה התוכנית "טופ שף". אך השנה שוב הוכתרה התוכנית על הזוגות המתחרים זה בזה במירוץ בשדות התעופה, שבו לעולם אין תורים ובדיקות בטחוניות.

מועמדים אחרים לפרסים שישבו באולם בטקס האמי ה-63 ונאלצו לראות את אותן סדרות זוכות שוב באותם פרסים, נהגו ביתר אלגנטיות וחוש הומור. ג'ימי קימל וג'ימי פאלון עשו מערכון שבו האחד מנסה לחטוף מהשני את נאום התודה שלו. פאלון התעקש שלא כתב נאום מרוב שברור שג'ון סטיוארט יזכה בקטגוריה. הוא שיקר, כמובן.

כאשר הקריאו את המועמדים לפרס תוכנית הבידור (זו הקטגוריה של תוכניות הסאטירה האמריקאיות), תהו מגישי הפרסים "מי הולך להפסיד ל'דיילי שואו' הערב?" ואכן תוכנית מעולה זו, בניצוחו של סטיוארט, שהיתה לה שנה מרשימה במיוחד, זכתה כצפוי שוב, בפעם התשיעית ברציפות. היא זכתה גם בפרס התסריט.

ג'ימי פאלון, במחווה למערכון מתחילת הערב, עשה חיקוי (לא מודע) להבעה הזעופה והילדותית של ג'קסון. סטיוארט עלה לבמה (הפעם עם גיבוי של הרבה נשים, לאחר שהותקף לפני שנה על היותו סקסיסט שלא מעסיק נשים כתסריטאיות) והודה מקרב לב למועמד אחר לפרס, ולחברו הקרוב סטיבן קולבר, על "דו"ח קולבר", "שבו אני צופה בכל ערב וערב".

גילגלה עיניים

עוד זכיות משנה שעברה שחזרו השנה הן של "מד מן" ושל "משפחה מודרנית", הדרמה הטובה הראויה לפרס זה והקומדיה הטובה משנה שעברה. בכל הפרסים החשובים הפסידה הסדרה על פרסומאים בניו יורק של שנות ה-60, "מד מן", למתחרות שלה, אך בפרס הדרמה הטובה זכתה בפעם הרביעית ברציפות, ובכך היא מגיעה לשיא של "הבית הלבן", שזכתה בכבוד זה ארבע שנים ברציפות.

"משפחה מודרנית" לעומת זאת זכתה בחמישה פרסים והיתה לזוכה הגדולה של הערב. ג'ולי בואן החלה את שלב נאומי התודה של חלוקת הפרסים היוקרתית ביותר בהוליווד, ב"או מיי גוד", אך שחקן המשנה טיי בורל, המגלם את בעלה ב"משפחה מודרנית", הציל את המצב עם אחד הנאומים היפים, הכתובים ומוגשים בטוב טעם של הטקס.

סטיב לויטן, שיוצר יחד עם כריס לויד את "משפחה מודרנית", סדרה על משפחה גדולה הכוללת שלוש משפחות (זוג הנשוי בשנית עם פערי גילאים ביניהם, זוג הומואים ומשפחה של אב-אם ושלושה ילדים), לא פיגר אחריו. כאשר זכה בפרס התסריט לסדרה, הגיש נאום חמוד שבו אשתו שנראתה בקהל גילגלה עיניים, כמתוכנן כנראה, לאור הדברים הכאילו חושפניים מדי שאמר. ובסוף הערב, כאשר הסדרה עצמה זכתה שוב, הוא החמיא לילדים המשחקים בסדרה, היחידים מבין השחקנים שלא היו מועמדים לפרסים השנה. עוד סיפר כי בשנה שעברה ניגשו אליו זוג הומואים שאמרו לו שהתוכנית אינה רק מצחיקה, אלא גם מעודדת סובלנות. "ואכן אנחנו מקפידים להראות שיכול להתקיים קשר חם ואוהב בין גבר זקן לאשה צעירה וחתיכה", אמר. "ואני רואה שרבים בקהל מסכימים".

עוד התייחסות, פחות עקיפה, למודלים המשפחתיים החדשים, היתה של ג'יין לינץ', מנחת הטקס, שהנחייתה הלכה והשתפרה ככל שהערב התקדם, וככל שהחליפה שמלות וחליפות. המנחה, המיתמרת לגובה של 1.83 ס"מ גם ללא נעלי העקב הגבוהות שעליהן התנוססה, עמדה לה במעבר בתוך הקהל, כשהיא מציגה את מגישי הפרסים לאחת הקטגוריות. "הרבה אנשים מאוד סקרנים לדעת למה אני לסבית", אמרה בהתייחסה לאין ספור השאלות שנשאלה בעיתונות על עניין זה, והוסיפה כמעניקה הסבר: "גבירותי ורבותי, הצוות של ‘הפמליה'".

בתחילת הערב, בקטע מחזמר שהתרחש בתוך אתרי צילום של סדרות טלוויזיה ("אני יודעת שזה טיפשי ומרגיש כבר קצת ארוך, אבל זה האמי", זימרה), נכנסה לינץ' למשרדים של "מד מן". במערכון זה פיט אמר לה שהיא צריכה לפטר את מי שסיפר אותה כמו גבר, והיא התעלמה ממנו, ובמקום זאת פלירטטה עם פגי (אליזבת מוס, שהפסידה בקטגוריית השחקנית הטובה בדרמה לג'וליאנה מרגוליס מ"האשה הטובה"). "דברים רבים השתנו מאז 1965", הצהירה. "נשים יכולות להינשא לנשים", אמרה, כפי שגם עשתה המנחה בשנה שעברה. "באמת? נשים לא צריכות לשכב עם גברים כדי להתקדם בחיים?", ביררה פגי עם הדמות מהעתיד, ועל כך השיבה לינץ': "לא, את זה הן עדיין

צריכות לעשות".

לפני שיצאה מהחדר סיפרה ליושביו, ובהם לג'ון סלאטרי (שהפסיד את פרס שחקן המשנה בדרמה לפיטר דינקלג' מ"משחקי הכס"), כי כיום אפשר לראות טלוויזיה בטלפון (הוא מצמיד את האפרכסת השחורה של הטלפון מפעם לעיניו ולא מבין), ולדון דרייפר סיפרה כי היום מזרזים את הפרסומות בטלוויזיה (האם אפשר לדמיין צפייה בטקס האמי עם כל אלה?). "את תצאי מכאן", הוא מסנן בתגובה. "ואנחנו נעמיד פנים שלא פגשנו אותך מעולם".

נשים אחרות שמתקדמות בעולם עכשווי, שבו הטרדה מינית נעשית יותר בסתר, הן השחקניות הראשיות בתחום הקומדיה שעלו בזו אחר זו לבמת הטקס, שלא כמקובל באמי, וניצבו בשורה נרגשת. כאשר הוכרז שמליסה מקארתי מ"מייק ומולי", סדרה על שני אנשים כבדי משקל שהכירו בקבוצת תמיכה לאכלנים כפייתיים, זכתה, היא קיבלה זר פרחים וכתר כמו בתחרויות מיס אמריקה. בשלב מתקדם יותר בתחרות דיברו איימי פולר מ"מחלקת גנים ונוף" ומקארתי על כך שהגברים פרצו את תקרת הזכוכית, בבדיחת הפוך על הפוך.

 

אקונה מטטה

אחת שפרצה את התקרה, ולו בשל גובהה, היא לינץ', שהנחתה היטב את הטקס (גם אם הפסידה את הפרס שלה על שחקנית המשנה בקומדיה "גלי" לבואן מ"משפחה מודרנית"). הנחייתה לא היתה מלאה מטעמים והפתעות עוקצניות כמו זו של ריקי ג'רוויס בטקס גלובוס הזהב משנה שעברה, אך לא ציפו לזה ממנה. ג'רוויס תרם את שלו לטקס האמי בקטע שהוקלט מראש, וכאילו נערך כדי להסוות את הדברים האסורים שאמר.

פרסונה נון גראטה שהגיעה לטקס הוא צ'ארלי שין - אף שיוצר "שני גברים וחצי" צ'אק לורי, ששין תבע אותו למשפט, הביע את התנגדותו לנוכחות השחקן שעשה צרות השנה. הנאום של השחקן שפוטר מ"שני גברים וחצי" והגיש את פרס השחקן הראשי בקומדיה היה מביך. בפיסוק חתרני או לחלופין הססני אמר "אני לא מאחל לכם דבר.... זולת הצלחה בעונה הבאה". אחר כך הגיש את הפסלון לג'ים פארסונס, שלדון קופר מ"המפץ הגדול", גם היא תוכנית של היוצר צ'אק לורי. צחוק הגורל. פארסונס היה עוד אחד מאלה שזכו שוב בפרס, בפעם השנייה ברציפות (וכצפוי, ולמגינת הלב, במקום שזה יוענק ללואי סי-קי).

עוקצני, או לפחות רהוט יותר, היה קטע המעבר של לינץ' שבו סיפרה כי "הרבה שחקני קולנוע עברו לטלוויזיה, מעשה שדחק את שחקני הטלוויזיה וגרם להם לפנות לדיבוב של משחקי מחשב. המשחקים האלה נהיו להצלחה כל כך גדולה עד שהפכו אותם לסרטי קולנוע, ובאלה מככבים אותם שחקני קולנוע שדחקו את רגלי שחקני הטלוויזיה. ככה זה, אקונה מטטה, מעגל החיים".

ואמנם לא נפקד מקומם של אנשי הקולנוע בטקס. בראש ובראשונה זכה הבמאי מרטין סקורסזי על בימוי "אימפריית הפשע". גם דיים מאגי סמית זכתה על תפקידה במיני סדרה המשובחת "אחוזת דאונטון". קייט וינסלט, זוכת פרסי האוסקר, הוסיפה עוד פסלון למדף העמוס שלה.

קטגוריית המיני סדרה וסרט הטלוויזיה היא מין טקס אוסקר קטן בתוך טקס האמי, שפעם הזדקק אולי לעזרה מצד האחים הגדולים מהמסך הגודל, שהביאו עמם זוהר ויוקרה. אך כיום, כאשר שחקני הטלוויזיה מרגשים לא פחות משחקני הקולנוע, ושחקני הקולנוע - כפי שאמרה לינץ' - משחקים בסדרות טלוויזיה, הטקס בתוך הטקס הזה, הפך לאי של בריטים, אוסטרלים ושאר מבטאים מחבר העמים הבריטי.

בדיוק בשלב שהטקס החל לצבור קצת תאוצה בפרסים מעניינים בתחום הדרמה, עברו לשלב המיני-סדרה והסרט לטלוויזיה. היה זה זמן קצר אחרי שמרגו מרטינדייל זכתה בפרס השחקנית הראשית בדרמה על תפקידה המצוין ב"צדק פרטי" המעולה. בחירתה לא רק היתה טובה אלא גם סיפקה רגע ספונטני כמעט דרמטי, כאשר ניגשה לבמה והתקשתה לעלות במדרגות. אד אוניל מ"משפחה מודרנית", אולי הג'נטלמן היחיד בקהל, זינק לעזור לה, ובעקבותיו ג'ון האם, ולבסוף אשטון קוצ'ר ירד מהבמה להגיש לה עזרה. היא גם העניקה נאום נרגש במלים "לפעמים פשוט לוקח זמן... ועם הזמן באה ההערכה".

אחריה עלה קייל צ'אנדלר מ"אורות ליל שישי", שהפתיע בזכייה בפרס על סדרתו היפהפייה, שהסתיימה אחרי שנים שבכל פעם מחדש נאלצה להיאבק על קיומה; בדיוק אז, עברו לבריטים.

פתאום, באחת, כל האווירה משתנה. מתודה מגומגמת של צ'אנדלר לאנשי אוסטין טקסס על שאיפשרו לסדרה להצטלם בעירם, עולה תסריטאי "אחוזת דאונטון", ומגיש במבטא המלכה שלו כמה שורות רהוטות.

"אחוזת דאונטון" הפתיעה ושימחה בזכייתה. הסדרה התקופתית על יחסי העובדים ובעלי הבית באחוזה באנגליה בתחילת המאה ה-20 לקחה מ"מילדריד פירס", מלודרמה יפה וטובה בזכות עצמה על יזמית ואם מוכת אסונות, רבים מהפרסים שהיתה מועמדת להם - בסך הכל 21 - יותר מכל סדרה אחרת השנה.

במבטא אוסטרלי

"מילדריד פירס" היא סדרה טובה, אבל לא הכי טובה אפילו בקטגוריה שלה, זכתה בסוף בחמישה פרסים. גאי פירס זכה בפרס השחקן הראשי במיני סדרה של טוד היינס (שהפסיד לבריאן פרסיבל, במאי "אחוזת דאונטון" בקטגוריה שלו) על תפקידו כמונטי הפלייבוי, והגיש במבטאו האוסטרלי נאום נהדר שבו הודה מאוד לבמאי היינס, ואילו קייט וינסלט, שאמרה לקהל כי חששה שכבר לא יזכו בכלום, זכתה על תפקידה הראשי כמילדריד בסדרה. היא גם הודתה לאמה "שלעולם לא אפסיק להזדקק לך". אזכור דביק בהרבה מזה של טיי בורל, פיל מ"משפחה מודרנית", שסיפר בנאומו כי אביו לא הספיק לראות אותו כשחקן. "אם היה כאן היום, היה ודאי אומר לי ‘למה כל האיפור'?"

"במחיר של לדבר גבוהה גבוהה" (Grandiloquent), פתח את דברי התודה שלו התסריטאי הבריטי ג'וליאן פלוז מ"אחוזת דאונטון", אך את ההמשך לא נדע, כי בדיוק חיפשנו מה פירוש הביטוי במורפיקס.

הזדמנות נוספת לשמוע דברים מנוסחים היטב ניתנה לו בהמשך, כאשר נשא את נאום התודה על הבחירה ב"דאונטון" כמיני הסדרה הטובה. "איש מאתנו לא יודע מה עומד להיות להיט. אנחנו עושים את הסדרות האלה, ומקווים לטוב, אבל אין לנו מושג למה לפעמים זה מצליח ולפעמים לא. הערב הזה הוא רגע נפלא בחיים של כולנו, כי הערב זה הצליח". נדמה שלא רק לאנשי האחוזה היתה הצלחה, אלא גם ל"משפחה מודרנית", ולמשפחות המדורניות כמו של ג'יין לינץ', ולה עצמה, וגם בסך הכל לצופי האירוע הזה.

רשימת הזוכים

* שחקנית ראשית בקומדיה: מליסה מקארתי, "מייק ומולי"

* שחקן ראשי בקומדיה: ג'ים פארסונס, "המפץ הגדול"

* שחקנית משנה בקומדיה: ג'ולי בואן, "משפחה מודרנית"

* שחקן משנה בקומדיה: טיי בורל, "משפחה מודרנית"

* קומדיה: "משפחה מודרנית"

* שחקנית ראשית בדרמה: ג'וליאנה מרגוליס, "האשה הטובה"

* שחקן ראשי בדרמה: קייל צ'אנדלר, "אורות ליל שישי"

* שחקנית משנה בדרמה: מרגו מרטינדייל, "צדק פרטי"

* שחקן משנה בדרמה:פיטר דינקלג', "משחקי הכס"

* דרמה: "מד מן"

* שחקנית ראשית במיני סדרה: קייט וינסלט, "מילדריד פירס"

* שחקן ראשי במיני סדרה: בארי פפר, "משפחת קנדי"

* שחקן משנה במיני סדרה: גאי פיירס, "מילדריד פירס"

* שחקנית משנה במיני סדרה: מאגי סמית, "אחוזת דאונטון"

* מיני סדרה: "אחוזת דאונטון"

* תוכנית בידור: "הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט"

* תוכנית ריאליטי: "המירוץ למיליון"



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו