בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יוטיוב מתחרה בטלוויזיה: תשיק ב-2012 מאה ערוצי וידיאו של תכנים מקוריים

אתר הווידיאו בבעלות גוגל, הודיע בסוף השבוע כי הערוצים יציעו 25 שעות של תוכן מקורי חדש ביום, במגוון רחב של תחומים

2תגובות

אתר שיתוף הסרטונים יוטיוב פונה ליצירת תכנים מקוריים, כחלק ממיזם בידורי עם מאה ערוצי וידיאו חדשים של הפקות מקור. אתר הווידאו, בבעלות גוגל, הודיע ביום שישי כי הערוצים ישדרו תכנים במגוון תחומים ובהם תרבות, לייף סטייל, ספורט, חדשות וסאטירה. לפי ההודעה, מקצת מהערוצים יעלו כבר בחודש הקרוב, והשאר במהלך 2012. יו טיוב כבר חתמה על שיתופי פעולה עם יוצרים וגופים שונים להפקת תוכן שיקבלו ערוצים משלהם - החל מחברת ההפקה של הזמרת מדונה ועד "וול סטריט ג'ורנל". השותפים שלו למהלך כוללים מערך של חברות הפקה הוליוודיות, סלבריטאים וקבוצות מדיה חדשות. לפי האתר, הערוצים יוסיפו 25 שעות של תוכן מקורי חדש ביום, הכוללים עשרות סדרות רשת חדשות, שכבר נקבעו להן תאריכי שידור.

הרעיון של האתר הוא ליצור פלטפורמת וידיאו דיגיטלית חדשה שתתחרה בתוכניות הטלוויזיה. בין המפורסמים שישתפו פעולה עם הקמת המיזם נמצאים הזמרת מדונה, שחקן אן-בי-אי לשעבר שאקיל אוניל, הקומיקאית איימי פולר ("מחלקת גנים ונוף"), השחקן אשטון קוצ'ר ("שני גברים וחצי"), השחקן ריאן וילסון ("המשרד"), השחקנית סופיה ורגרה ("משפחה מודרנית") והרופא והמורה הרוחני דיפאק צ'ופרה. רוב הגורמים הללו יוצרים ערוצים באמצעות חברות ההפקה שלהם. מדונה היא שותפה בערוץ המוזיקה "דאנס-און", ואילו אוניל מתכנן את רשת הקומדיה שאק.

חברת ליונסגייט תעלה ערוץ לכושר, וערוצים אחרים יועלו על ידי חבורת הסאטירה החדשותית "אוניון", ארגון ההיאבקות המקצועית WWE, מגזין סלייט וחברת החדשות רויטרס. ערוצים נוספים שיועלו הם קיק-טיוי (חדשות בנושא כדורגל, מידע ובידור), פופ-ספוט - תחנה יומית לכל ענייני התרבות הפופולרית; קינקומיוניטי - ערוץ לייף סטייל בנושאי אוכל, אופנה, הורות וסיפורים אישיים; ומוטור טרנד - על מכוניות ותרבות מכוניות. התוכן החדש הצפוי לעלות באתר הסטרימינג הזה לא אמור לבוא על חשבון סרטוני הגולשים שאפיינו את האתר עד כה.

מסך אתר יוטיוב

יוטיוב השקיעה במיזם מאה מיליון דולר עד כה, כך מסרו לחדשות יאהו מקורות הקרובים ליוטיוב. בהמשך אמור המיזם להכניס כסף מפרסומות. חלק מהגופים קיבלו חמישה מיליון דולר לערוץ. שני המקורות דיברו בתנאי שלא ינקבו בשמם, וחברת גוגל סירבה למסור פרטים בנוגע לעסקאות שנחתמו, אך הודיעה כי רוב ההכנסות יעברו לשותפים. מפרסמים לרוב מעדיפים שהפרסומות שלהם יותאמו לכמויות ידועות מראש.

בבלוג שהתפרסם בסוף השבוע ביוטיוב נכתב כי האתר מקים ערוצים "המותאמים במיוחד לעידן הדיגיטלי". הוא השווה את המהלך שלו לכניסה של הטלוויזיה בכבלים לנוף הטלוויזיוני. זה זמן מה שיוטיוב מנסה לבנות מוצר שיפנה למפרסמים בעל איכות מקצועית, בניגוד לסרטונים של המשתמשים שממלאים את האתר עתה.

בנוסף למהלך הזה, גוגל מבקשת להוסיף גם תוכן המופק באופן מקצועי להיצע הווידיאו העצום שלה בגוגל טי-וי ומנסה כבר זמן מה להעלות ערוצים לצפייה ישירה. עד עתה חברות הוליוודיות כמו ניוז קורפ של פוקס ואי-בי-סי של חברת דיסני חסמו את האפשרות לצפות בתכנים שלהם בגוגל טי-וי משום שהצדדים לא הגיעו להסכמים על זיכיון ותשלומים נאותים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו