בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דסטין הופמן צולח את המעבר לטלוויזיה עם "לאק"

רוכבי מרוצים, הימורים וסוכנים. הסדרה החדשה של HBO שיצר דיוויד מילץ' (דדווד, NYPD), ובכיכובו של דסטין הופמן, לא נענית לשום תכתיב מוכר

4תגובות

"לאק" (מזל), סדרת דרמה חדשה של דייוויד מילץ', מתרחשת במסלול מרוצי סוסים ומככב בה דסטין הופמן. עוד לפני שצופים בדקה אחת בסדרה של HBO אפשר לשער כי להופמן תהיה בפרק הראשון התפרצות של משחק מוגזם, המתחייב מגודל מעמדו והמעבר מהקולנוע לטלוויזיה; ובאחד המרוצים משהו יקרה לסוס ו/או לרוכב.

שתי הנחות אלה אמנם מתממשות, בפרק הפיילוט ששודר, אבל ישנו עוד מידע מקדים שצריך להביא בחשבון - מילץ' יצר בעבר את דרמת המערבון המורכבת, האפלה והעמוקה "דדווד", ואת דרמת הגלישה קצרת הימים "ג'ון מסינסינטי". הוא גם היה אחד מיוצרי "NYPD" החדשנית לזמנה. לכן גם אם יש רגע של משחק מוגזם, וקלישאת ז'אנר כמו סוס שנפגע, אין זה אומר ש"לאק", שתעלה בארצות הברית ב-29 בחודש ובישראל ב-2 בפברואר, תהיה פשטנית ומובנת מאליה. להיפך, היא עתידה להיות דרמה שלא נענית לשום תכתיב מוכר, כמקובל לדרמות של מילץ'.

אשר להתפרצות המשחק של הופמן, היא היתה חריגה ובאה אחר משחק מאופק במיוחד (קצת כוחני באיפוק שלו). יתרה מכך, הופמן הוא אמנם הכוכב מספר אחת של הסדרה (ואחד ממפיקיה), אבל לא היחיד שלה. היא עמוסה בשחקנים מוכרים, החל בדניס פרינה ("חוק וסדר"), דרך ג'יל הנסי ("ג'ורדן"), ריצ'רד קינד ("יהודי טוב", "ספין סיטי"), ג'ייסון ג'דריק ("עקרות בית נואשות", "בומטאון"), מייקל גמבון ("גוספורד פארק") קווין דאן ("סמנתה מי?") וכלה בניק נולטי ("פסגת הפחד").

 

הפרק הראשון של הסדרה מוקדש להיכרות קצרה עם כל אחד מהם, לבניית העולם ולאקספוזיציה ארוכה, הנפתחת באטיות, כמו שמילץ' אוהב. כל כך הרבה כישרונות גדולים יש בסדרה שבהפקה כבר החלו לרמוז כי אין מקום לכולם. בכנס מבקרי הטלוויזיה שהתקיים בשבוע שעבר בלוס אנג'לס הודו הופמן, נולטי, מילץ' ובמאי הפיילוט מייקל מאן ("אחרון המוהיקנים", "עלי") כי אכן "קשה להסתדר אתם", אבל התעקשו שלמרבה המזל אין מתיחות בהפקה של "לאק". "אנחנו לא אנשים קשים", אמר מאן. "לאנשים חסרי ביטחון אין אגו גדול. אנחנו פשוט טובים במה שאנחנו עושים".

באותו מעמד דיבר הופמן על המעבר שלו לטלוויזיה, כשהוא משמיץ את שיטת האולפנים: "אינך יכול להפיק את המיטב מעצמך בשיטת האולפנים (הנהוגה בקולנוע). שם הם מתנגחים עם אנשים שהם לא אמורים להתנגח אתם. ב-HBO ברגע שמאשרים פרויקט, אין ועדות, אין פגישות". עוד אמר כי ציפה שחוויית הצילומים לטלוויזיה תהיה מואצת: "(צילום של) 20 עמודים ביום - כמו לעשות קולנוע על קוקאין", אבל התברר לו כי ההיפך הוא נכון.

ואמנם אם יש משהו שמאפיין את הפרק הראשון של הסדרה זהו קצב ההתקדמות שלה. היא מתחילה עם שחרורו של צ'סטר "אייס" ברנסטין (הופמן) מהכלא לאחר שריצה מאסר של שלוש שנים על פשע שלא עשה, אבל הקריב עצמו למען אחרים. הנהג שלו גאס (פרינה) אוסף אותו מהכלא ומהשיחה ביניהם מתברר כי אייס לא בהכרח מתכוון לחיות חיים ישרים כסרגל, וכי קשה לחיות חיים כאלה כאשר העולם שלך הוא עולם ההימורים (החוקי) של מרוצי הסוסים. ממנו עוברים להכיר דמויות רבות מן האורוות ועד היציעים כמו מגדלי הסוסים, מאמני הרוכבים, הרוכבים, הווטרינרים, קבוצת המהמרים הכבדים, המזכירים בחזות שלהם יותר מכל את טוני סופרנו וחבריו.

הסדרה מצולמת במסלולי סנטה אניטה, ויש בה רוכבים אמיתיים כגארי סטיוונס ושנטל סאתרלנד. אבל אף שהסוסים יפהפיים כמתבקש, צילומי המרוצים מרהיבים (אבל קצרים), והמתח המצטבר במרוץ עובר, חייהם של המכורים למרוצים נראים גשמיים למדי. שיטת ההימורים מורכבת ואין בה הסברים מיותרים (רק ברור שאיש אינו רוצה לחלוק את רווחיו עם מס הכנסה); הווטרינרית (הנסי) נראית לראשונה כשהיא עוזרת לסוס עם בעיות עיכול (לא פעולה שילדים שרוצים להיות רופאי חיות כשיגדלו חולמים לבצע אותה); יחסי הסוכנים (קינד) והמאמנים (ג'ון אורטיץ) עם הרוכבים הם טעונים ומציגים צדדים פחות מוכרים כמו המשטר הנוקשה שבו נתונים הרוכבים.

בפרק הראשון של הסדרה ניצבים בכלובים דחוסים על סף המסלול כל החומרים הפוטנציאליים של דרמה מעולה - תקוות גדולות שעתידות להתרסק, עוצמה, מתח, נקמה, עצב ופרידה - אבל כשהדלתות נפתחות כל אלה אינם פורצים החוצה בדהרה, אלא בטיפוף מדוד.

האיש שלהם מהוואנה

מה הקשר בין העיבוד הטלוויזיוני ל"החבר'ה הטובים" ובין "מד מן"

ובעוד שהמהמרים מהמסלולים נראים כאנשי מאפיה, בקרוב עתידות לעלות כמה סדרות עם מאפיונרים אמיתיים, מהמרים בפני עצמם. "מג'יק סיטי", הסדרה החדשה של ערוץ סטארז ("בוס"), מאת היוצר מיץ' גלזר, מתרחשת בשנות ה-50 וה-60 במיאמי, והיא עתידה לעלות לשידור באפריל הקרוב. במרכז הסדרה ניצב בעל בית מלון יהודי ושמו אייק אוונס (ג'פרי דין מורגן) שנכבל בעסקיו לראש מאפיה המכונה "הקצב". הימים הם ימי עלייתו לשלטון של פידל קסטרו והנהירה של מתנגדי משטרו מהוואנה למיאמי. בין הנמלטים נכללים מלכי המאפיה מאיר לנסקי וסאם ג'יאנקנה, שרוצים להקים מחדש את עסקי ההימורים שלהם במיאמי. בנוסף ישנם ניסיונות להפיל את המשטר הקובני מרחוק, מעורבות של אנשי סי-איי-אי וכו'.

עוד שנות ה-60 ועוד מאפיה יימצאו בגרסה הטלוויזיונית לסרט עטור השבחים של מרטין סקורסזי "החבר'ה הטובים" שישודר בערוץ AMC, המשדר את "מד מן", המודל לחיקוי לכל הסדרות התקופתיות על שנות ה-60. ניקולס פילג'י, שכתב את הספר "Wise Guy", ששימש בסיס לסרט "החבר'ה הטובים", גם משתתף בכתיבת הסדרה החדשה.

אף ששתי הסדרות מתרחשות בשנות ה-60 וההשוואה ל"מד מן" מתבקשת נראה כי הן קרובות ברוחן דווקא ל"סופרנוס" שמתיו ויינר כתב לה עוד לפני שיצר את "מד מן".

עוד סדרות אמריקאיות מדוברות: מבוקש | נקמה | אימה אמריקאית | מוארת | וילפריד | טרה נובה | נערה חדשה | בוס | ערים כל הלילה | הומלנד | גיהנום על גלגלים | שתי נערות מרוששות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו