עשר הפרסומות הסקסיסטיות של 2012

אמילי גרינצווייג
אמילי גרינצווייג

עשר פרסומות יתחרו בשבוע הבא על התואר הפרסומת הסקסיסטית לשנת 2012. ארגון ויצו שמעניק את אות הקלון למפרסם הסקסיסטי זו השנה הרביעית, יבחר את חמש הפרסומות באירוע שיתקיים בכנסת בשלישי הבא. ועדת המומחיות שבחרה את עשר הפרסומות כללה בין היתר את ראש התכנית למגדר במכללת האקדמית בית ברל ד"ר רוני הלפרן ומנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית מיכל רוזין.

הפרסומות שעלו לשלב הסופי לשנת 2012 הן: קמפיין ישראכרט בו קוראות טריני וסוזנה לבחורה להגיד לחבר שלה שהיא אוהבת קניות ופרסומות; "העלי תמונה של החזה שלך לפייסבוק שלנו" של FIX גיבור סברינה (שניהם של באומן בר ריבנאי); קמפיין שלטי החוצות "אפילו הילדות הטובות ייפלו" לדאודורנט AXE שחור; ו"תגיד תודה שאתה גבר" של בירה גולדסטאר (שניהם של מקאן אריקסון); "את היהלומים תקבלי מבעלך תוך שבועיים" של אפרודיטה (פוקס גורן גלעדי); קמפיין סנו ז'אבל שבה החמות מעירה לכלה על ניקיון הבית (דרורי-שלומי); פרסומת לדו איט מטבחים שבה אישה שוכבת בתוך כוס מרטיני (אליקים הרמן-נהרדעא); קמפיין ללוריאל מסקרה שבו ג'ניפר לופז שוכבת על הרצפה ומורחת שפתון (BBDO גיתם); פרסומת לתיקי לואי ויטון עם דוגמנית על רכב (EURO.IL); וקמפיין "אילו רק יכולתי למלא את מחשוף השמלה" לרשת פרופורציה מרכז רפואי (ארועטי ברמן GPS).

בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין "קניון ארנה" (זרמון-גולדמן).

תגובות