תכניות הריאליטי הוותיקות מאבדות גובה בארה"ב

נתוני הרייטינג האמריקאיים מצביעים על שינוי מגמה לפיו הקהל האמריקאי לא שומר אמונים לתוכניות הריאליטי הגדולות

רותה קופפר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רותה קופפר

עוד נתוני רייטינג, הפעם בארצות הברית, מצביעים על שינוי מגמה, שיכולה להשפיע גם על מדינות אחרות. מתברר כי הגמר האחרון של "הרווק", ששודר בתחילת החודש בארצות הברית, היה הנמוך ביותר מבחינת הצפייה בו (וכרגיל נמוך מבחינת תכניו). האתר "דה ראפ" מסיק מכך ומנתונים אחרים כי הצופים בארצות הברית אינם שומרים אמונים לתוכניות הריאליטי הגדולות של השנים האחרונות.

אפילו אחוזי הצפייה של תוכניות ריאליטי שעדיין פופולריות, כמו "אמריקן איידול" ו"הישרדות", ירדו משמעותית. מאחר שנוף הריאליטי התמלא בתוכניות נישה על תסרוקות, אופנה וראפרים לבנים, אין שום תוכנית שהיא שיחת היום.

רשתות שידור עדיין אוהבות תחרויות ריאליטי, נאמר באתר, כי הן זולות, ומקור עקבי לרייטינג, במיוחד לעומת דרמות יקרות להפקה. אבל "רוקדים עם כוכבים" בת העשר ו"הרווק" בת השבע, מסמנות ירידה משמעותית בצפייה בהן, והן מתחילות להראות סימני תשישות. הבעיה כפולה - מצד אחד הקהל כבר רגיל לכל התחבולות שלהן. מצד שני, אם הן בעלות מודל חזק ומצליח כמו "אמריקן איידול", קמות להן מתחרות.

"אמריקן איידול", שבמשך שמונה שנים היתה הכי נצפית בארצות הברית, רושמת העונה ירידה של 28% בימי רביעי וירידה של 25% בימי חמישי (ימי ההדחה). היא עדיין במקום השני בטבלת הרייטינג בארצות הברית, נתון מרשים לתוכנית שמשודרת זה 11 שנה, אבל אלה הנתונים הכי נמוכים שלה מאז עלתה. התוכנית הכי נצפית, אגב, היא "דה וויס".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ