כך נוצר הפתיח האיקוני של "החמישייה הקאמרית"

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

הדימוי הוויזואלי הראשון שעולה לראש כאשר מדברים על החמישייה, הוא אותו רקע איקוני, בפתיח לתוכנית, שבו הם רוכבים ביחד על אופנוע, מלאי טקס ופאתוס. אלא שמתברר שאותו רגע כמעט ולא קרה. "אריק ועמי (ברנשטיין ואמיר, ג"א) דיברו אתי פחות משבוע לפני שהתוכנית עלתה לאוויר וביקשו שאצלם להם פתיח", נזכר הבמאי גבי בבליוביץ, חברם של ציפור וצור מהחוג לקולנוע, שגם לקח חלק בצילומים ובעריכה של שתי תוכניות הפיילוט.

"נתנו לי 500 דולר, שבתוכם היה גם השכר שלי וביקשו ממני שנצלם מהר מהר. קבענו לצלם יומיים אחר כך, בלילה. באותו יום שצילמנו, אחר הצהריים, עשיתי סיבוב לוקיישנים עם הצלם ובאמצע ראיתי את האופנוע הזה עומד וממש נדלקתי. עצרנו את האוטו וביקשתי ממנו את האופנוע. הוא הסכים אחרי שהתחננתי, אבל רק אם גם הוא יהיה בצילום. התחננתי עוד קצת והוא לא נשבר, אז בסוף זה מה שהיה".

ביבליוביץ כאמור לקח חלק בגרסה הקדומה של התוכנית, אבל אחרי סיום הלימודים פנה למסלול משלו והחל לביים פרסומות. כששמע על השם שנקבע לתוכנית "החמישייה הקאמרית", נבעת. "חשבתי שזה שם נוראי. שאנשים יחשבו שזאת תוכנית מוסיקה קלאסית. נו, בשמות אני לא טוב". מאידך, השם אחראי למראה של הפתיח: כל אחד מהשחקנים מצולם כשהוא מנגן על כלי נגינה, ונבון מחלק פליירים להופעה המתקרבת של "ההרכב".

"רציתי להדפיס את השם כאילו החמישייה עומדת להופיע. היה יום אחד לחשוב מה אנחנו מצלמים, יום אחד לצלם את זה ויום-יומיים לערוך. זה נעשה כמו סטודנטים, מתוך איזו חדווה, בלי כסף, בלי סדר, והגענו עם הפתיח לדקה התשעים. בעונה השלישית או הרביעית חשבנו לערוך את הפתיח מחדש מהחומרים הקיימים, אבל כנראה שבגרסה הראשונה היה משהו נכון. זה מעולם לא השתנה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ