פיקוד העורף ישלם מאות אלפים ל"רשת" עבור קידום תכנים

במסגרת שיתוף הפעולה יופנו צופי התוכנית "משפחה חורגת" לחידון נושא פרסים - אותם יעניק הפיקוד - בנושאי התגוננות. דובר צה"ל: אין מחיר לחיי אדם

אמילי גרינצווייג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אמילי גרינצווייג

פיקוד העורף ישתף פעולה עם התוכנית "משפחה חורגת" של זכיינית ערוץ 2, "רשת". עלות המהלך מוערכת במאות אלפי שקלים. במסגרת שיתוף הפעולה יופנו צופי התוכנית לחידון נושא פרסים בנושאי ביטחון והתגוננות, ואת הפרסים יעניק פיקוד העורף. בצה"ל אישרו כי אכן הוחלט על שיתוף פעולה עם התוכנית, והסבירו כי הוא חלק מקמפיין כולל של פיקוד העורף שצפוי לעלות בשבועות הקרובים.

בתוכנית, שעונתה השישית תחל בתחילת מאי, מסייע המנחה אלון גל למשפחות לבצע מהפך בחייהן, על מנת לצאת מהקשיים הכלכליים אליהם נקלעו.

בשיתוף הפעולה יקדם פיקוד העורף תכנים הקשורים לא רק לאיומי נפילת הטילים, אלא גם להיערכות לרעידות אדמה. ככל הנראה מדובר על אזכורים בתוכנית של תוכנית תמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית לחיזק מבנים בפני רעידות אדמה, שבמסגרתה ניתנים תמריצים כלכליים שונים דוגמת מתן היתרי בנייה. באוגוסט פורסם כי השר להגנת העורף, מתן וילנאי, ביקש כי פיקוד העורף ייקח חלק בקידום תמ"א 38.

מנחה התוכנית, אלון גל. הצופים יופנו לחידון בנושאי ביטחון ואת הפרסים לזוכים יעניק פיקוד העורף צילום: אייל טואג

שיתוף פעולה לגיטימי או בזבוז כספים? דברו על זה בפייסבוק

עבור "משפחה חורגת" לא מדובר בשיתוף פעולה ראשון. בעונות קודמות של התוכנית התקיימו כמה שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים, בין היתר עם בנק הפועלים, בנק דיסקונט ושופרסל. ב-2009 קבעה הרשות השנייה כי במסגרת שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים התקיימה בתוכנית חשיפה חריגה של הבנק, וקנסה את הזכיינית. שיתוף פעולה זה נבחר לתוכן השיווקי היעיל ביותר בחודש בו שודר.

יש לציין שהרשות השנייה אינה אוסרת על שיתוף פעולה שבמסגרתו גוף חיצוני לתוכנית מחלק בה פרסים. זאת לעומת שיתוף פעולה תוכני בין גופים כאלו, שיכול להתקיים אך ורק בהינתן אישור מראש ובכתב של הנהלת הרשות.

מרשת נמסר בתגובה כי "התכנית 'משפחה חורגת' העוסקת בהדרכה ובהעצמה של משפחות הנמצאות במצב כלכלי בעייתי שמחה לשתף פעולה עם פיקוד העורף במסגרת העונה החדשה שתעלה לאוויר במאי. פיקוד העורף הוא אחד מהגופים המעניקים פרסים בעונה החדשה, ובמסגרת שיתוף הפעולה יינתן לצופים מידע על התנהלות במצבי חירום ותהיה הפניה לפעילות נושאת פרסים באתר 'רשת'".

בדובר צה"ל הסבירו כי "בשנים האחרונות החל פיקוד העורף בקמפיין פרסומי המעודד את האוכלוסייה להכנת המרחב המוגן והיערכות מקדימה לחירום". לדבריהם, "השנה, ניתן דגש בקמפיין העורף, בנוסף לאיומי נפילת טילים גם על היערכות להתמודדות עם רעידות אדמה. הקמפיין צפוי לעלות בחודשים הקרובים לאחר תהליך מכרזי משותף למשרד הביטחון וצה"ל. הזוכים במכרז נבחרו לאחר שעמדו בתנאים והציגו את ההצעה המשתלמת ביותר". עוד ביקשו להבהיר כי "להצלת חיי אדם אין מחיר וכל ניסיון לבחון עלות כלכלית למול התועלת הגלומה בהתנהגות נכונה של האוכלוסיה בחירום אינו ראוי. פיקוד העורף ימשיך לפעול במגוון ערוצים לרבות בקמפיינים פרסומיים כדי להגיע לכלל אזרחי ישראל ולהגביר את המודעות".

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ