בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כתבת ערוץ 10 הושעתה בגלל כתבה בדויה

שלשום שידרה הכתבת סיוון כהן כתבה על ניסיון חטיפה של ילדה ישראלית בדיסניוורלד. אמש הודיע הערוץ: "הטעו אותנו"

2תגובות

דיווח שגוי על ניסיון לחטיפה של ילדה ישראלית בארצות הברית גרם אתמול למבוכה קשה בחברת החדשות של ערוץ 10. במסגרת מהדורת החדשות המרכזית ששודרה שלשום בערוץ דיווחה כתבת המשפט בירושלים, סיון כהן, על ניסיון חטיפה שהתרחש בפארק דיסניוולרד שבאורלנדו - דיווח שהתברר כבדיה וכאגדה אורבנית. אמש הודיעו בערוץ כי "המקרה כלל לא אירע, הוטעינו בסיפור הזה". כהן הושעתה מעבודתה עד לבירור פרטי המקרה והוזמנה לשימוע.

ביום ראשון בערב שידר ערוץ 10 דיווח של כהן על זוג הורים שסיפרו כי נעשה ניסיון לחטוף את בתם בת ה-9 לפני כשבועיים בדיסניוורלד, בחופשת חג הפסח. לפי הדיווח, ההורים פנו להנהלת המתחם וזו הורתה להם לנסות לזהות את הילדה לפי נעליה. הכתבה דיווחה כי הילדה נמצאה בתא שירותים כשהיא בהשפעת סמים מטשטשים וכי שערה נקצץ. בכתבה ששודרה בערוץ 10 לא הושמע ראיון עם ההורים, עורך דין מטעמם או נציג מפארק השעשועים. הידיעה זכתה לכתבות עוקבות באתרי אינטרנט ובמעריב.

דקות ספורות לאחר שידור הכתבה התפרסמו הערות ברשתות החברתיות שטענו כי מדובר באגדה אורבנית שנשמעת כבר יותר מעשור, ואין מאחוריה דבר. האגדה גם הוזכרה, בפרטים דומים להפליא, בסדרה "החשפן, התנין ואשת השר" של אירית דולב ואלון מרום, ששודרה ב-2009 בערוץ 8. במהדורת הבוקר של זכיינית ערוץ 2 קשת כבר הופיעו מרואיינים שסיפרו אף הם על האגדה.

אתמול הודו בערוץ 10 כי מדובר בכשל מערכתי גדול, ואמרו כי נערך בירור של הנסיבות שהביאו לפרסום הכתבה. במקביל הוסרה הכתבה מאתרי האינטרנט ומהאפליקציות בסלולר. בערוץ מסרו אמש כי "ההחלטה לפרסם את הכתבה התקבלה בשל קיומו של הורה ספציפי שאישר את הסיפור. עם זאת, לאחר הפרסום התברר כי ההורה הטעה את כתבת חדשות 10 וכי מקרה כזה כלל לא אירע. בעקבות זאת, הוחלט בחברה לפתוח בבדיקה מקיפה של נסיבות הפרסום ולהשעות את הכתבת עד לסיום הבדיקה".

גורמים בערוץ הפנו אמש אצבע מאשימה כלפי כהן, שמסרה לעורכים כי הסיפור נבדק והוצלב מכמה מקורות. כהן עצמה אמרה אתמול כי "שוחחתי ארוכות עם ההורה, אדם נורמטיבי מרמת השרון, שטען בתוקף כי הסיפור נכון. אנחנו עובדים להשיג צילומים ולתעד הכל. פרסמנו את הסיפור תוך הסתייגות שאלה טענות ההורים, וידענו שאי אפשר לבדוק את הסיפור ביום ראשון מול דיסניוורלד. אני מקווה שהסיפור ייגמר על הצד הטוב ביותר".

לערוץ 10 מדובר במכה כואבת במיוחד, כיוון שמדובר במהדורה החגיגית לרגל הפרידה מהמגיש הוותיק יעקב אילון. המהדורה אף הגיעה לשיא צפייה לחברת החדשות, עם כ-750 אלף צופים. גורמים בערוץ העריכו כי ההכנסות לקראת טקס הפרידה מאילון העסיקו יתר על המידה את עורכי החדשות, ולכן מיהרו לשדר את האייטם ללא בדיקה מקיפה.

לקראת סיום המהדורה המרכזית אתמול, הקריאה המגישה תמר איש שלום מה שהגדירה כ"תיקון והבהרה". איש שלום חזרה על פרטי הידיעה ששודרה ואמרה "לאחר בדיקה התברר כי הדוברים הטעו את חדשות 10 וכי הידיעה אינה נכונה". בנימה אישית הוסיפה כי "צריך לדעת גם לתקן".

טלויזיה


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו