בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לא רק הבת של מריל סטריפ

השחקנית מיימי גאמר, כוכבת הסדרה החדשה "אמילי אוונס רופאה", מגלה את הוליווד

2תגובות

שובל של אור מלווה את מיימי גאמר בדרכה. היא כמעט הופגזה באור בתצוגה של אלטוזארה, שהתקיימה בחודש שעבר בשבוע האופנה של ניו יורק, מטח של פלאשים שהדגיש את השקיפות החלבית של עורה. כשגאמר התיישבה במקומה בשורה הראשונה התנפלו עליה עשרות צלמים, כאילו היה זה השטיח האדום.

היא הגיבה באינסטינקטים של שחקנית: הרימה את הסנטר והסתירה בהיחבא את השסע בחצאית העיפרון שלבשה, שלתחושתה היה קצת גבוה מדי, על ידי התוכנייה שבידה. היא קמה לפני עלות השחר כדי להגיע לתצוגה בטיסה מוונקובר, שם היא עובדת 16 שעות ביממה בצילומי סדרת הטלוויזיה "אמילי אוונס רופאה", שעלתה השבוע ברשת CW. אבל היא לא הפגינה שום סימן לעייפות. הסדק היחיד בחזית הנינוחה שהציגה ניכר בחיוך על פניה, שהלך ונעשה מאולץ ככל שעבר הזמן. "אני קצת לא בכושר", אמרה גאמר בזמן שהדוגמנית הראשונה ריחפה על המסלול. בנסיבות הקיימות, היא אמרה, אין לה ברירה אלא "לעשות סוויץ' ולעבור לטייס אוטומטי. אסור להראות תסכול ואסור לכעוס, האפשרות הזאת פשוט לא קיימת".

אולי זה היה אפשרי לפני כמה שנים, כאשר גאמר ואחיותיה הקטנות, גרייס השחקנית
ולואיזה הסטודנטית, נהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי החברה של מנהטן: הוזמנו להקרנות
בכורה, למסיבות של עולם האופנה ולאירועי השקה. "היה לי כיף באירועים האלה, בשבילי
הם היו מסיבה אחת גדולה", אמרה גאמר, "עכשיו אני מגלה שזאת גם עבודה".

אי–פי

כמו רבים מבני גילה בהוליווד, גאמר, בת 29, יודעת היטב שבתרבות הסוגדת לתדמית,
יצירת דימוי רווחי היא עבודה של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כבר אי אפשר
להסתפק בקבלת תפקידים נחשקים או בהשתתפות באודישנים ובמסיבות, כפי שהיה נהוג בתקופתה של אמה מריל סטריפ (אביה של גאמר הוא הפסל דונלד גאמר).
"ההשתתפות באירועים נהפכה לתעשייה", אמרה גאמר למחרת, בסוויטה במלון "NoMad" במנהטן. "את מתחרה על תשומת הלב בתקופה שבה כל אחד יכול לזכות בקצת תהילה".

בעידן של יוטיוב ואינסטגרם, נוכחות במסיבות והדגמת החוש האופנתי שלך הן "חלק
מהמשחק", אומרת באמבל וורד, סגנית נשיא לתחום היחצנות באולפני פוקס המאה ה 20, "למרבה הצער, כבר לא מספיק להיות שחקנית מצוינת. הלבוש שלך חשוב לא פחות מהסרט".

ייחוס משפחתי

לא מזיק לשחקנית מתחילה להצטייד באמא שהיא אגדה הוליוודית, אבל זה גם לא
פשוט. גאמר משתייכת לקבוצה שכוללת נשים צעירות כמו לילי רייב, בתם של ג'יל
קלייברג והמחזאי דייוויד רייב, וזואי קזאן, נכדתו של הבמאי איליה קזאן, שמחזרות
אחר המצלמה ומסתתרות מפניה לסירוגין.

"הרבה אנשים בתעשייה הזאת רוצים רק שישימו לב אליהם", אמרה גאמר, "ואני רוב הזמן מנסה לעשות ההיפך". אבל אור הזרקורים מוצא אותה בכל זאת. היא יודעת שאחת הסיבות היא הייחוס המשפחתי שלה. "זה האף", היא אומרת ונוגעת באף הקליאופטרה שלה, הדומה שתי טיפות מים לאפה של סטריפ, "הדמיון הזה מרגש אנשים, הם מסתקרנים. יש תחושה שאני מייצגת את אמא שלי".

>>> מתוך "אמילי אוונס רופאה"

גאמר, שלרוב נראית בחברת אחותה גרייס או בעלה, השחקן בנג'מין ווקר, נהפכה בשנה
האחרונה מטרה לחצי הפפראצי, וצולמה בשורה של אירועים מתוקשרים. היא הגיחה אל
מסיבת האוסקר של "ואניטי פייר" בלוס אנג'לס בפברואר, כמה שעות לאחר שאמה זכתה
בפרס על "אשת הברזל". השמלה בגוון אפור פנינה שלבשה לגאלה של מוזיאון מטרופוליטן במאי, בעיצוב ג'יילס דיקון, זיכתה אותה במקום נחשק ברשימת המתלבשות הטובות של "ווג".

גאמר, אחיותיה וקזאן צולמו במאי בערב הצדקה של מרכז לינקולן, שאירחה דיאן פון
פירסטנברג על המרפסת של מלון בוארי. ביוני היא השתתפה באירוע צדקה גדוש כוכבים
למען פארק "היי ליין", שהתקיים בחסות מותג האופנה קואץ'. גאמר לא מתביישת לספר
שקיבלה תשלום תמורת ההשתתפות: "רציתי להרוויח קצת כסף לשכר דירה" (דובר מטעם קואץ' סירב להגיב).

היחצנים של אלטוזארה חשבו ששווה להשקיע בגאמר בהופעת הבכורה שלה בשורה הראשונה בתצוגה, ולהלבישה בחליפה שחורה צמודה עם שסע פרובוקטיווי ששידרה זוהר הוליוודי. "זה לוק נוסח אנג'לינה ג'ולי", אמרה גאמר על החליפה, מהעונה הנוכחית של המותג, "סקסי בצורה מורתית כזאת".

בשנים האחרונות גיבשה גאמר זהות מובחנת בעזרת תפקידים בהצגות "יחסים מסוכנים"
ו"The School for Lies". היא הופיעה בסרט "התרמית" עם ריצ'רד גיר ובסדרת
הטלוויזיה "האישה הטובה" בתפקיד ננסי קרוז'ייר, יריבה ערמומית של ג'וליאנה
מרגוליס. היא גילמה רופאה בסדרה "Off the Map" שירדה אחרי כמה חודשים, תפקיד
שאולי יעזור לה בסדרה החדשה שלה.

סגנון הלבוש שלה, שנע בין יוקרתיות מהוגנת לנונשלנטיות טרנדית, צד את עיני עולם
האופנה. באתר Style.com מוקדש לה עמוד גדוש תצלומים ממסיבות, ובית האופנה הצרפתי ז'ראר דארל גייס אותה לסדרת מודעות. היא מודה שהדוגמנות יכולה לתרום לקריירה שלה, אבל אומרת: "אם זה יהיה כל מה שאעשה, אם איהפך למין דוגמנית/נערת מסיבות, תירו בי".

העולם שבו אמה התפרסמה היה שונה. בדור הקודם, כאשר מריל סטריפ עצמה עמדה להפוך לכוכבת, "האוסקרים היו יותר כמו ארוחת ערב חגיגית", אומרת גאמר, "אירוע יותר
אינטימי. אמא שלי לבשה מכנסיים, התאפרה והסתרקה בעצמה".

כמה עשרות שנים לאחר מכן, גאמר באה למלון "NoMad" לסשן צילומים. רעננה, עורה
זוהר, שיערה הבלונדיני גולש על כתפיה, בשמלת גופייה כחולה וצרה בעיצוב זאק פוזן,
חבר שלה. היא נראית שונה מאוד בתפקידה כאמילי אוונס הגיקית והחיוורת, מתמחה בבית חולים בעיר גדולה, שנוהגת לדקלם לעצמה תחת לחץ "אני לא לוזרית", ולתהות "למה אני לא קולית?" אבל כשאמילי לא משפילה את עצמה כדי לזכות בתשומת לבו של אחד מעמיתיה המתמחים, היא מפגינה שליטה עצמית כמעט על-טבעית, הבחורה שיודעת תמיד את כל התשובות. גם גאמר, בראיונות עמה, משדרת חדות ובהירות, אדיבות של ילדה טובה.

גאמר גדלה בעיר סליסברי בקונטיקט עם הוריה, אחיותיה ואחיה הנרי, שחקן ומוסיקאי.
היא היתה ילדה עם שגעונות: "הייתי אופטימית, מאוד שתלטנית, חברותית וישירה". היא
תמיד שיחקה. "תמיד היינו מתחפשים", היא מספרת, "וקיבלתי טיפים ממעצב השיער והמאפר של אמא שלי. הוא היה דראג קווין שהביא לנו כובע פירות של כרמן מירנדה ושמלות עם שובלים ארוכים. אהבתי ללבוש אותן ולהשוויץ לפני קהל". באירועים כאלה, סיפרה אחותה גרייס בחיבה, "מיימי היתה הבמאית והכוכבת של ההצגה ¬ וגם הסדרנית. אבל היא תמיד ליהקה אותי בתפקיד קבוע. אני הייתי הילדה החולה, והיא הצילה אותי. היא תמיד רצתה להציל את כולם. זה מה שהיה נהדר אצלה".

מסר עקיף

כיום היא מאופקת יותר, ולדבריה זו תוצאה טבעית של ההתבגרות, "וההבנה מה קול, איך להתנהג, איך לנחם ולמתן את עצמי. זה שימושי, לשלוט בכפתור של הווליום".

בתחילה היא נרתעה מהתפקיד של אמילי בסדרה החדשה של CW, שלדבריה היתה בעיניה רשת שבנויה על "דימויים של בחורות צעירות מדי, בעקבים גבוהים מדי, ואיך זה בדיוק תורם לתחושת העצמי של מישהי?" אבל כעת היא גאה במסר העקיף של התוכנית, שאשה צעירה מסוגלת ואפילו צריכה לעמוד באתגרים שמציבה בפניה קריירה תובענית ביותר.

התפקיד של אמילי תבע ממנה להצניע, אפילו להסתיר לגמרי, את היופי הלא שגרתי שלה. "אני לא משחקת מישהי יפה", היא אומרת בנימה מעט מתגוננת, "זאת אומרת, היא מישהי עם יופי נגיש". היא מכירה את ההרגשה. "העיניים שלי קצת קטנות, אז מה?"
הסגנון הכללי שלה משדר ביטחון עצמי נינוח. יש לה עין חדה שקיבלה מאביה: "השורשים
שלו נטועים עמוק באדריכלות", היא אומרת, "הוא מאוד אוהב קווים נקיים". גם גאמר,
שקונה בחנות "Opening Ceremony" ונוטה לבחור פריטים של מעצבים חדשניים כמו "Wind Creatures of the", "Acne" ואלכסנדר וונג, מעדיפה קווים נקיים. מפתיע לגלות שוונג
סירב להזמין את גאמר לשבת בשורה הראשונה בתצוגה שלו בחודש שעבר. "אנחנו לא
מרגישים שנבנתה מערכת יחסים מספיק מבוססת בינה לבין המותג", כתבה היחצנית של וונג במייל. בתרגום חופשי: היא לא משדרת את התדמית הרצויה. "אולי זאת תגובת הנגד לתדמית שלי כנערת מסיבות", תוהה גאמר ומאדימה, "מצד שני, זאת יומרנות מצדם".

היא טוענת שהידע שלה באופנה מינימלי: "הייתי רק בשתי תצוגות בחיי". אבל היא זורקת
את כל המשפטים הנכונים. "זה מתייחס ל'משחקי הרעב'", היא ממהרת לציין כששמלה חסרת צורה, בגוון חום-אפרפר, מופיעה על המסלול, וגוחנת קדימה כדי להביט בה מקרוב.ברגעים כאלה גאמר מסגירה, או אולי מפגינה במתכוון, שמץ של חוסר ביטחון. בסוף התצוגה היא פתאום נדמית מבולבלת ושואלת את אחת הנוכחות, "עכשיו מוחאים כפיים?"

מאנגלית: נילי אלכסנדרוביץ
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו