הישראלים במקום 3 בעולם מבחינת זמן צפייה בטלוויזיה

זמן הצפייה הממוצע גדל בדקה ומסתכם ב-233 דקות

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

זמן הצפייה הממוצע בטלוויזיה בישראל גדל בשנה החולפת בדקה ומסתכם ב–233 דקות ביום בממוצע לצופה. פרק זמן נכבד זה ממקם את הצופה המקומי במקום השלישי בעולם מבחינת משך הזמן מול מסך הטלוויזיה.

בנוסף, כמעט 60% מזמן הצפייה הוא מול הערוצים המרכזיים ובראשם ערוץ 2. זהו נתח גדול מאוד יחסית לעולם, במיוחד כשרוב הבתים בישראל ‏(80%‏) מחוברים לטלוויזיה רב ערוצית. “הממד הציבורי בישראל כל כך חזק, עד כדי כך שגם כאשר אנחנו מצויים במרחב הפרטי של ביתנו, אנו לא מסוגלים להתנתק ממדורת השבט”, הסבירה מנכ”ל הוועדה למידרוג, ד”ר יפעת בן חי שגב. “גם הפרטי בישראל הוא ציבורי”.

מתוך "מאסטר שף". אחת מחמש התוכניות הנצפות ביותר ב-2012צילום: רביד בירן

את הנתונים פירסמה אתמול הוועדה למידרוג האחראית למדידת הרייטינג היומי והפצתו. הנתונים מסכמים את הצפייה בטלוויזיה ב–2012 והם תואמים את המגמות שנראו בסקרי השנים האחרונות. כך למשל מין הצופים: נשים ‏(בנות יותר מ–18‏) צפו בממוצע 254 דקות יומיות בטלוויזיה, הגברים שצפו 227 דקות. ככל שגיל הצופים גבוה יותר, כך הם צופים יותר בטלוויזיה. שיאני הצפייה הם בני 65 ומעלה, שהזמן הממוצע שהם מבלים מול המסך הוא 359 דקות יומיות. גם לגיאוגרפיה השפעה על משך הצפייה: תל אביבים צופים 284 דקות בממוצע, לעומת תושבי הצפון למשל ‏(214 דקות‏) או חיפה ‏(242‏).

הסקר השנתי עסק גם בתוכניות ובז’אנרים הנצפים ביותר. בחמשת המקומות הראשונים בטבלה השנתית נכללים “האח הגדול”, “מאסטר שף” ‏(עונה שלישית‏), “דה וויס” ‏(שלב האודישנים בעונה השנייה המשודרת כעת‏), “ארץ נהדרת” ‏(עונה תשיעית‏) והעונה הראשונה של “דה וויס”. מגמת הצפייה בריאליטי נמשכת, אבל בן חי שגב מוצאת כי היא חד משמעית פחות מבשנה החולפת. “התמהיל מכיל פחות ריאליטי ויותר חדשות, תחקיר ודוקומנטרי”, היא אומרת. “לשיעורי הצפייה בחדשות בארץ אין אח ורע בעולם”.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ