מעריצי "ורוניקה מארס" גייסו שני מיליון דולר כדי להפכו לסרט

הסכום נאסף במסגרת קמפיין אינטרנטי על ידי 30 אלף איש תוך יממה אחת

רותה קופפר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רותה קופפר

מעריציה של הסדרה האמריקאית "ורוניקה מארס", על תלמידת תיכון המחלטרת כבלשית, הצליחו לגייס שני מיליון דולר כדי להפוך את הסדרה לסרט קולנוע. יותר מ-30 אלף איש תרמו בתוך יממה את הסכום הזה כחלק מיוזמה ומסע לגיוס כספים מקבוצה גדולה. "ככל שנגייס יותר כסף כך הסרט יהיה קולי יותר", כתב יוצר הסדרה רוב תומאס בפנייתו למעריצים. הסדרה, בכיכובה של קריסטן בל, נהפכה לאהודה מאוד על קבוצה קטנה מדי של צופים (2.2 עד 2.5 מיליון צופים ברשת CW) ולכן היו לה רק שלוש עונות, ששודרות מ-2004 עד 2007.

גיוס הכספים הזה לסרט, באתר קיקסטארטר, המציע שירות של גיוס כספים  לטובת רעיונות שונים, הוא המהיר ביותר שנרשם באתר. בתוך ארבע שעות כבר גויסו מיליון דולר. לדברי דובר האתר, זה הפרויקט המצליח ביותר שנוצר במסגרתו. פרויקטים מצליחים אחרים הם סרט האנימציה "The Goon" שהצליח לגייס 442 אלף דולר, והסרט "אנומליסה" של צ'ארלי קאובמן, שגייס 406 אלף דולר ממעריצים.

יוצר "ורוניקה מארס" סיפר כי חתם על הסכם עם אולפני וורנר - בתנאי שיצליח לגייס שני מיליון דולר עד 12 באפריל. לדבריו, האולפנים הסכימו לתת את ברכתם לאחר שבעבר, עם ביטול הסדרה, סירבו לעשות כן. "הם אמרו 'אם אתה יכול להוכיח שיש מספיק עניין בקרב המעריצים, נלך על זה'", הסביר בדבריו למעריצים.

בל ושאר חברי הצוות הביעו הסכמתם להשתתף בצילומים שיחלו בקיץ הקרוב, והסרט כנראה ייצא לאקרנים ב-2014. "התחברתם יחד, מעריצים חצופים ומתוקים, וגרמתם לעניין הזה לקרום עור וגידים", כתבה בל באתר, והבטיחה כי הסרט יציע את "הבלשית הכי צינית שיש".

מי שתרם לפרויקט יקבל מגוון מתנות, כמו עותק של התסריט שיישלח ביום עלייתו. אחד המעריצים, שתרם עשרת אלפים דולר, יתוגמל בכך שיופיע בסרט בעצמו. גיוס כספים מקבוצות נהפך לדרך של קולנוענים ויוצרים מתחומים נוספים לגייס כסף לפרויקטים שלהם. בחודש שעבר, הסרט התיעודי הקצר "אינוסנטה", שקיבל מימון של 52 אלף דולר מ-300 תורמים, היה לסרט הראשון שמומן בעזרת קיקסטארטר וזכה בפרס האוסקר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ