בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטי השבוע בטלוויזיה: 24.4-18.4

מחפשים מפלט מהריאליטי? אורי קליין עם סרטי השבוע הבא

תגובות

הרכבת
טי־סי־אם, ה', 14:30, 133 דקות

סרטו של הבמאי ג'ון פרנקנהיימר ("השליח ממנצ'וריה", "רונין") מ-1964 הוא מותחן מלחמתי מרתק, מבוים בתנופה ריאליסטית. הוא מתאר את ניסיונה של המחתרת הצרפתית, סמוך לסוף מלחמת העולם השנייה, לעצור רכבת גרמנית, שמבקשת להעביר את אוצרותיה האמנותיים של צרפת לגרמניה קודם לתבוסתה של גרמניה במלחמה. הבעיה העיקרית הניצבת בפני אנשי המחתרת היא כיצד לעצור את הרכבת בלי לפוצץ אותה עם יצירות האמנות שבתוכה. עם צוות שחקנים בינלאומי שכולל את ברט לנקסטר, פול סקופילד, ז'אן מורו, סוזאן פלון ומישל סימון.


משחקי הרעב
הוט גולד, ו', 22:00; שבת, 13:30; יס 2, ו', 22:00; שבת, 14:13, 142 דקות

גרסתו של הבמאי גרי רוס מ-2012 לספר הראשון בטרילוגיית הספרים של סוזאן קולינס, היתה להיט ענק אף שזאת יצירה אנמית בכל הקשור להצגת מרכיביה האלימים והרומנטיים של העלילה. במציאות עתידנית, שבה אמריקה נהרסה ועל חורבותיה נבנתה מדינה הנשלטת בידי דיקטטור והיא מחולקת ל-12 מחוזות, מתקיימת בכל שנה תחרות. נער ונערה מכל מחוז נשלחים ליער שהוא זירה טלוויזיונית ומקיימים בו תחרות שמטרתה לחסל זה את זה עד שייוותר השורד האחרון. החומרים טעונים, הן מבחינת האלימות הגלומה בהם והן מבחינת היסודות הסאטיריים שהיו עשויים להיחשף בהם, אבל גישתם של יוצרי הסרט כה זהירה והם לא פיתחו את מרכיבי העלילה, כולל הסיפור הרומנטי בין שני הגיבורים, שמגלמים ג'ניפר לורנס וג'וש האטצ'רסון. עם ליאם המסוורת, וודי הרלסון, אליזבת בנקס, דונלד סאתרלנד, סטנלי טוצ'י, לני קרביץ וטובי ג'ונס.


נשמות נבוכות
טי־סי־אם, שבת, 16:50, 108 דקות

אוסף של כוכבים נוצץ במיוחד – ברברה סטנוויק, ג'יימס מייסון, ואן הפלין, אווה גרדנר וסיד צ'ריס (וגם ננסי דייוויס שנהפכה לננסי רייגן) – מופיע במלודרמה האלגנטית הזאת מ-1949. היא מבוססת על רב המכר של מרשה דייוונפורט "East Side, West Side" ומספרת על זוג ניו־יורקי שנישואיו ארוכי השנים נקלעים למשבר בעקבות שובה לניו יורק של האשה שעמה הבעל קיים פעם רומן. זו היתה יכולה להיות עוד אופרת סבון שגרתית תוצרת אם־ג'י־אם, לולא הבימוי המיומן של מרווין לירוי ("גשר ווטרלו", "קוו ואדיס") והופעתם של השחקנים המעניקים למצוקות של הדמויות שהם מגלמים נפח בוגר ואמין.


מחוברים לחיים
יס 3, שבת, 22:00; א', 06:15, 18:23, 112 דקות

סרטם מ-2011 של צמד התסריטאים והבמאים אוליבייה נקש ואריק טולדנו, שהיה לסרט המצליח ביותר בתולדות הקולנוע הצרפתי ולהיט ענק גם כאן, נתן משמעות חדשה למושג "feel good". נקש וטולדנו עשו זאת בעזרת יצירה צנועה וקאמרית באופייה, שאינה נמנעת מכל לחיצה על בלוטות הרגש של הצופים כדי להשיג את המטרה הרצויה. הסרט, המבוסס על סיפור אמיתי, מתאר את הקשר המתהווה בין גבר צרפתי אמיד (פרנסואה קלוזה), ששותק מצווארו ומטה עקב תאונה, למטפל החדש שלו (עומר סאי), מהגר מסנגל. לכאורה אין בין השניים דבר במשותף, אבל הידידות המופלאה המתפתחת מפיחה בחיי הגיבור רוח חדשה. נרתעתי מהנוסחתיות שמניעה את העלילה ומאפיינת את תיאור הקשר, שנדמה כאילו חובר מכל סרטי החברים שאין ביניהם דבר במשותף ואת הנגיעה בנושאים כגון נכות קשה וקשיי הקיום של מהגרים בצרפת. שני השחקנים טובים והסרט מצליח לסחוף בדרכו המניפולטיבית, אבל בסופו של דבר זו מכונה קולנועית שמטרתה לייצר רגש ולא יצירה בעלת נפח וערך של ממש.

האנה
אם־ג'י־אם, ב', 22:00, 127 דקות

סרטו של הבמאי היפאני הגדול הירוקאזו קורה־אדה ("איש אינו יודע", "המשאלה") מ-2006 הוא סרט סמוראים שיופיו וכוחו נובעים מהשוני בינו לבין סרטי סמוראים אחרים. בסגנונו השקול והיציב מציג הבמאי את סיפורו של סמוראי ביפאן של תחילת המאה ה-18, שאביו השביע אותו לנקום ברוצחו, אבל אין לו כישורים ורצון לממש את ההבטחה. זהו סרט בעל סגנון ריאליסטי, שנושא בשורה הומניסטית סוחפת, ומשלב להפליא בין סצינות קשוחות וחמורות סבר לבין סצינות בעלות ניצוץ קומי מבריק.


נקמה
אם־ג'י־אם, ג', 22:00, 104 דקות

סרטו מ-2006 של הבמאי היפאני קיושי קורוסאווה (אין קשר משפחתי לאקירה קורוסאווה), שמוכר כאן בעיקר בזכות סרטו המצוין "סונטת טוקיו" מ-2008. הוא משלב במיומנות, כמו רבים מסרטיו הקודמים של הבמאי, בין סרט מתח לסרט אימים. במרכזו ניצב מפקח משטרה שחוקר פרשת רצח של אשה, כנראה בידי רוצח סדרתי. הגבולות המפרידים ביו מציאות לפנטסיה ובין המפקח להרוצח שאחריו הוא דולק מתחילים בהדרגה להיטשטש. בסרטיו של קורוסאווה לעולם לא ידוע לאן העלילה תתפתח. מכך, ומאקספרסיביות סגנון הבימוי, נובעת ההנאה בצפייה.


אזור הדמדומים - הסרט
הוט פריים, ד', 17:15, 101 דקות

ארבעה במאים בעלי שם התחברו ב-1983 כדי ליצור גרסאות קולנועיות עדכניות לארבעה מהפרקים הידועים ביותר של סדרת הטלוויזיה של רוד סרלינג ששודרה בין השנים 1959 ל-1964. כמו מרבית הסרטים המורכבים מכמה סרטים קצרים שביימו במאים שונים, התוצאה אינה אחידה ברמתה. את שני הסרטים הטובים ביותר ביימו ג'ו דנטה וג'ורג' מילר. יש בהם יותר תנופה והשראה מאשר בשני הסרטים הנוספים שביימו סטיבן ספילברג וג'ון לנדיס (סרטו של לנדיס זכור בעיקר בגלל תאונת המסוק שארעה בזמן צילומיו ובה נהרגו השחקן ויק מורו ושני ילדים). למרות הרמה הלא אחידה, הצפייה מהנה למדי, בין השאר בזכות הופעתם של דן אקרויד ואלברט ברוקס בפרולוג הקודם לארבעת הסרטים.

פלוי
אם־ג'י־אם, ד', 22:00, 105 דקות

סרטו של הבמאי התאילנדי פן־אק ראטאנארואנג ("חיים אחרונים ביקום") מ-2007 מתחיל בסיטואציה עלילתית פשוטה לכאורה – זוג נשוי חוזר לבנגקוק מארצות הברית לאחר היעדרות של שבע שנים, ובבר של בית המלון פוגש הבעל אשה צעירה ששמה פלוי – ומתפתח לסרט שחוצה בחופשיות נפלאה מז'אנר לז'אנר ומשלב מציאות בדמיון כדי לחקור את מוסד הנישואים ואת הקיום האנושי בכללותו. זו יצירה מבריקה שמפתיעה בכל רגע ומספקת חוויה מלהיבה, ייחודית ומקורית.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו