בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטי השבוע בטלוויזיה: 2.5-25.4

"מלון מרינגולד האקזוטי", "אדם בעקבות גורלו" ועוד. אורי קליין עם סרטי השבוע הבא

5תגובות

המשולש
אם-ג'י-אם, ה', 22:00, 93 דקות

ניסיון קולנועי מעניין מ-2007 שהניב סרט מתח, שגם אם לא תמיד מצליחים לעקוב אחר עלילתו המפותלת, שעוסקת בשודדי בנקים המחפשים אחר אוצר חבוי, הצפייה בו מרתקת. ביימו אותו שלושה מבמאי הקולנוע הנודעים והמוערכים ביותר של הונג קונג, הארק טסואי, רינגו לם וג'וני טו. כל אחד ביים שליש וכל שליש מתחיל בנקודה העלילתית שבה החלק הקודם נגמר. משום שלכל אחד מהבמאים סגנון משלו, המעקב אחר השוני באופן שבו כל אחד מהם מעצב את השליש שלו יוצר אף יותר עניין ומתח מהעלילה, שהיא לעתים ריאליסטית, לעתים הזויה, ושופעת הומור גם בשיאיה האלימים ביותר.

מלון מריגולד האקזוטי
יס 1, ו', 21:30; שבת, 14:14, 124 דקות

אוסף של בריטים בני 60 פלוס, שכל אחד מהם סובל מבעיה משלו, מתכנס בבית מלון בהודו. בפרסומות מתהדרים מנהליו שהוא עבר שיפוץ נאות, אך האמת כמובן שונה לגמרי. על בסיס הסיטואציה הזאת יצר הבמאי ג'ון מאדן ("שייקספיר מאוהב", "החוב") ב-2011 סרט גדוש בקלישאות, לא רק בכל מה שנוגע לקשיי הזקנה שגיבורי הסרט חווים, אלא גם בנוגע לשינויים שהם עוברים בהודו שהסרט מתייחס אליה ואל תושביה כאילו השמש עדיין לא שקעה מעל האימפריה הבריטית. הסיבה היחידה לצפייה היא השחקנים שמסוגלים להוסיף מידה של קלאסה גם ליצירות הקולנועיות הזניחות ביותר, ובהם מגי סמית, ג'ודי דנץ', טום וילקינסון, ביל ניי, פנלופי וילסון, רונלד פיקאפ ודב פאטאל, כמנהלו הצעיר של המלון.


גברים בשחור  3  
יס 2, ו', 22:00; שבת, 17:04, 106 דקות

הנונשלאנטיות חוגגת בסרט השלישי בסדרה, שהופק ב-2012, עשר שנים לאחר סרט ההמשך הקודם. היא מוסיפה מידה של חינניות לסרט, שהוא לא יותר מבידור קולנועי שנועד לשימוש חד פעמי. לעומת סרטי המשך אחרים, שמבקשים לשבור את שיאיהם של הסרטים הקודמים בסדרה, ולרוב נכשלים, הסרט אינו מתכוון להרשים יותר מדי. מניעה אותו רוח שטות חביבה, שיוצריו מודעים לה. ויל סמית וטומי לי ג'ונס חוזרים כסוכנים שחושפים חייזרים על כדור הארץ – הסדרה כולה עוסקת באופן פרודיסטי בפרנויה נוסח אמריקה ובשנאתה את הזר, האחר והשונה – אלא שהפעם סמית נשלח בזמן אל סוף שנות הששים כדי להציל את עמיתו מהמוות הצפוי לו בידי ארכי רשע. בארי סוננפלד ביים שוב וצוות השחקנים כולל גם את ג'וש ברולין, המגלם את טומי לי ג'ונס בצעירותו, ועושה חיקוי מוצלח שלו, ואמה תומפסון.


בובה מתנפחת
אם־ג'י־אם, ו', 22:00, 116 דקות

סרטו מ-2009 של הבמאי היפאני המשובח קורה־אדה הירוקאזו הוא אגדה ספוגת חמלה ואירוניה. בובה מתנפחת של אשה המספקת חברה וסיפוק מיני למלצר בודד, שכמו פינוקיו בזמנו, מתעוררת לחיים ולומדת מעבודתה בספריית וידיאו מה פירושו של רגש במציאות העכשווית. גם אם אין זה אחד מסרטיו הטובים ביותר של הבמאי, שביים סרטים נפלאים כגון "אף אחד אינו יודע" ו"המשאלה", זו יצירה עתירת דמיון ותעוזה שכדאי לצפות בה.


טרה פרמה
יס 3, שבת, 22:00; א', 16:12, 88 דקות

סרטו מ-2011 של הבמאי האיטלקי עמנואל קריאליזה ("המסע אל החלום") מונע על ידי כוונות טובות, אך התוצאה מאכזבת בגלל הנוסחתיות והסכמטיות שמאפיינות את העלילה. אל חופי האי הוולקני ליניסה בדרום סיציליה מתנפצת סירה עמוסה במהגרים, שחלקם כבר גוססים מחום ומצמא. אחד מתושביו הוותיקים של האי מעניק מקלט לאשה הרה ובנה, פעולה המעוררת התנגדות בקרב משפחתו, שמאמינה שבעיית ההגירה הבלתי חוקית עלולה לגרום נזק להיותו של האי מוקד לתיירות. רק נכדו, שנתון בקונפליקט בין סבו לבין אמו, שרוצה להגר מהאי לאיטליה, המכונה "טרה פרמה" בפי תושבי המקום, תומך בו. הסרט נוגע ללב ופה ושם חונק את הגרון, אך בכללותו הוא מטפל בבעיית ההגירה הבלתי חוקית מהזווית הסנטימנטלית ולכן מחמיץ את יעדו.


גלות
אם־ג'י־אם, שבת, 22:00, 110 דקות

סרט פשע מסוגנן מ-2006 של הבמאי ההונג קונגי ג'וני טו, מומחה בתחום, שמתרחש במאקאו, לפני שהאי הועבר על ידי פורטוגל לסין, ועיקר העלילה מורכב מקרבות ירי ומופעי אמנויות מלחמה. טו יודע היטב כיצד לערב אלימות בהומור, לכלול בסרט פשע עירוני סממנים של מערבוני הספגטי, ואין זה מקרה לפיכך שהוא אחד הבמאים הנערצים על קוונטין טרנטינו. מי שאוהבים סרטים שכאלה ישאבו ממנו הנאה.


לא כולל שירות
אם־ג'י־אם, שבת, 23:55, 90 דקות

כאשר סרטו של הבמאי הפיליפיני ברילנטה מנדוזה הוקרן בתחרות בפסטיבל קאן ב-2008, התחלקו התגובות לו כמעט באופן שווה בין הערכה לרתיעה. אפשר להבין חילוקי דעות אלה כי זו יצירה פרועה, לעתים גסה וסרת טעם, אך מהפנטת. היא מתארת את קורותיה של משפחה המתגוררת בבית הקולנוע ששייך לה, שפעם היה בית קולנוע מכובד אך כעת מציג סרטים פורנוגרפיים. מנדוזה מביים את הסרט בסגנון פרוע וגס התואם את המציאות המתוארת בו, וגם אם התוצאה בעייתית היא מצטרפת לאותה שורה של סרטים בתולדות הקולנוע שביקשו להתריס ולזעזע חברה שאננה וקולנוע שאנן אף הוא.


האלמונית
טי־סי־אם, א', 08:40, 100 דקות

האמנזיה היא תמיד מנוף מוצלח לסרטי מתח, כי היא כופה על הדמות הלוקה בה לברוא את הנרטיב שהוביל למצב שבו היא נתונה. לפיכך הסרט הזה מ-1966 מעורר עניין, גם אם עלילתו מבולבלת בעליל וחורים עצומים פעורים בה. דלברט מאן ("מרטי", "מסיבת הרווקים") ביים את הסרט שמבוסס על ספר מאת איוון האנטר (מחבר הספר "זרע הפורענות" והתסריט של "הציפורים" של היצ'קוק). הגיבור (ג'יימס גארנר) מתעורר בסנטרל פארק בלי שיידע מי הוא ויוצא למסע של גילוי עצמי בניו יורק – המצולם היטב בשחור לבן – שבו הוא נעזר בכמה נשים, שאולי אחת מהן עשויה לסייע לו. את הנשים מגלמות במיומנות ג'ין סימונס, סוזן פלשט, קתרין רוס ואנג'לה לנסבורי.


אדם בעקבות גורלו
הוט פריים, א', 22:00; ב', 16:40, 95 דקות

הסרט שביים ב-1969 דניס הופר עוקב אחר קורותיהם של שני אופנוענים (הופר ופיטר פונדה, שהיה שותף לכתיבת התסריט) שיוצאים למסע באמריקה. הסרט היה לאבן דרך בתולדות תרבות הנגד האמריקאית, והוא עדיין מחזיק מעמד כיצירה קולנועית עתירת אנרגיה והשראה. ג'ק ניקולסון, לאחר שנים ארוכות של הופעות סתמיות, היה לכוכב בעקבות השתתפותו בסרט כעורך דין ששני גיבורי הסרט פוגשים במסעם, ובסרט משתתף גם בתפקיד קטן המפיק המוסיקלי פיל ספקטור, שלאחרונה גילם אותו אל פצ'ינו בסרט טלוויזיה שעסק בפרשת הרצח שבו ספקטור הורשע.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו