שיא בתלונות נגד רשות השידור. רוב התלונות בענייני האגרה נמצאו מוצדקות

רק 40% מהתלונות עסקו בתוכן. השאר - באגרה

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

שיא של תלונות נגד רשות השידור בעניינים שונים נרשם ב-2012, כך עולה מדו"ח הממונה על פניות הציבור ברשות שהתפרסם היום. באותה שנה הוגשו לנציב התלונות, דדי מרקוביץ, 2,944 תלונות, מהן 1,183 בענייני תוכן ו- 1,761 תלונות, קרוב ל- 60%, על האגרה. מרביתן, 52%, נמצאו מוצדקות.

בדו"ח מציין הנציב את סוגי התלונות השונים שהגיש הציבור נגד רשות השידור. כאמור, מרבית התלונות נגעו לאגרה ולפעולות אכיפה בידי אגף הגבייה וקבלנים חיצוניים - משרדי עורכי דין. אלו הן, כפי שמציין מרקוביץ, "קבילות על פעולות האכיפה של אגף הגבייה", ובהן "אזרחים מותשים, מתוסכלים ומרוטי עצבים פנו לנציב הקבילות, בעיקר מחוסר אונים". קבילה בעניין אגרה נמצאת מוצדקת רק כאשר אנשי אגף הגבייה ברשות מורים לבטל כליל את החיוב הראשוני.

בניין רשות השידור בירושליםצילום: יעל אנגלהרט

בעניין תלונות על תוכן, עולה כי שיאן התלונות הוא ערוץ 1, שנגדו התקבלו 429 תלונות. אחריו ספגה רשת ב' 386 תלונות. בין הדוגמאות מתחום התוכן מציין מרקוביץ, למשל, תלונות על סקר בחירות שבו אוחדו כל הרשימות הערביות לאחת, תלונה על הטיה פוליטית שמאלית לכאורה (שלא נמצאה מוצדקת) של הפרשן המשפטי משה נגבי ושתי תלונות שהגיש חיים רמון נגד קרן נויבך, על דברים שאמרה נגדו (תלונותיו לא נמצאו מוצדקות).

מרקוביץ גם מציין כי ניסיונה של הנהלת הרשות לשנות את אופי תוכניתה היומית של קרן נויבך ברשת ב', "סדר יום", עוררה ביקורת ציבורית נוקבת

140 תלונות התקבלו על שידורי האולימפיאדה, בעיקר בשל ריבוי חסויות, חסימת הצפייה לחו"ל באתר האינטרנט ותקלות. 32 תלונות עסקו בשידורי מבצע "עמוד ענן". 161 קבילות עסקו בנושאי "חוסר איזון בשידורים" (לעומת 288 בשנת 2011) ו- 64 קבילות ב"הבעת דעה אישית" (לעומת 74 בשנת 2011). 19% מהתלונות על תוכן נמצאו מוצדקות לעומת כמחצית מהתלונות על האגרה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ