בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המלצות לסרטי השבוע בטלוויזיה

2תגובות

חף מפשע

אם־ג'י־אם, ו', 08:45, 70 דקות

בבריטניה הופקו בעבר מותחני סוג ב' רבים. סרט זה מ-1957, ששמו המקורי הוא "Three Sundays to Live", הוא אחד מהם. הסרט, שביים ארנסט מוריס, מספר על מנצח תזמורת שנידון למוות אחרי שהואשם ברצח מנהל המועדון שבו הוא מופיע. רק הזמרת במועדון יכולה להוכיח את חפותו, אך היא נעלמה. זה לא מקורי או מותח במיוחד, אך הצפייה חולפת בקלות ואפשר ליהנות מהאופי הריאליסטי המסוים שיש לאתרים. עם קירון מור, ג'יין גריפיתס, סנדרה דורן.

שלושה אלה

הוט פריים, ו', 17:05; ג', 20:25, 93 דקות

גרסה קולנועית ראשונה מ-1936 של המחזה של ליליאן הלמן "שעת הילדים". שתי חברות (מרל אוברון ומרים הופקינס), מורות המנהלות בית ספר יוקרתי, שנופלות קורבן לשמועה שמפיצה תלמידה נקמנית. במחזה המקורי התבססה השמועה על האשמה ביחסים לסביים בין הגיבורות. מחר שהיו אלה שנות ה-30 הקולנועיות, כל רמיזה ליחסים לסביים הוסרה מהעלילה בתמיכת הלמן עצמה, שעיבדה את המחזה לתסריט. באופן מפתיע זה לא פוגע בסרט שביים ויליאם ויילר ("שנות חיינו הטובות ביותר", "חופשה ברומא") בתבונה ועדינות. דווקא העדר הממד הסנסציוני מבליט את היצירה העוסקת בראש וראשונה בכוחו של הרשע. ב-1961 ביים ויילר גרסה נוספת, בכיכובן של שירלי מקליין ואודרי הפבורן, שאימצה את שמו המקורי של המחזה, החזירה לו את הממד הלסבי, אך היתה בעייתית ובוטה יותר. עם ג'ואל מקריי כגבר המשלים את המשולש המרכזי.

ראפלס

הוט פריים, ו', 18:40; ד', 15:15, 72 דקות

דמותו הפופולרית של גנב התכשיטים האלגנטי ארתור ראפלס נבראה ב-1890 על ידי אי־וו הורנונג, גיסו של ארתור קונן דויל. כבר ב-1905 הופק סרט ראשון שבו דמותו הופיעה. שתי הגרסאות הקולנועיות הנודעות שמתארות את מעלליו הן זו מ-1930, שבה רונלד קולמן גילם את הדמות, והסרט הזה מ-1939 בכיכובו של דיויויד ניבן. סם ווד ("לילה באופרה", "למי צלצלו הפעמונים") ביים את הסרט שהוא קומדיית מתח אלגנטית כמו הגיבור שלה. ראפלס מבלה סוף שבוע באחוזת הוריה של האשה שהוא אוהב (אוליביה דה האווילנד), אך באחוזה נמצאים גם תכשיטים שמעמידים את יכולתו לעמוד בפיתוי במבחן.

דיסני

ארץ אוז

הוט גולד, ו', 22:00; שבת, 13:50, 130 דקות

אכזבה היא מלה דלה מדי מכדי לתאר את התגובה לסרטו של סם ריימי (שלושת חלקי "ספיידרמן") שיצא בתחילת 2013 ונועד לשמש כסרט מקדים לסרט "הקוסם מארץ עוץ", אחד הסרטים הנודעים והאהודים ביותר בתולדות הקולנוע. משאבים רבים הושקעו בסרט, אך חסר בו מטען של דמיון. יש בו יותר מדי סצינות שמנסות לחקות את הסרט מ-1939, אך ללא התנופה והשנינות שאיפיינו את הסרט ההוא. ג'יימס פרנקו מגלם את הגבר הצעיר שמבקש להיות קוסם, אך אין לו את הכישורים המתאימים לכך, והופעתו נעדרת כריזמה. מנסים לסייע לו רייצ'ל וייז, מילה קוניס מישל ויליאמס וזק בראף, אך הדמויות שהם מגלמים חסרות את המקוריות והחן שהיו לסרטו של ויקטור פלמינג.

ה-11 של דני אושן

אם־ג'י־אם, שבת, 22:00, 127 דקות

קומדיית השוד של לואיס מיילסטון הוותיק ("במערב אין כול חדש", "המרד על הבאונטי") מ-1960 שבהשראתה הופקה סדרת סרטי "אושן". יותר מאשר סרטו של במאי, זוהי ההילולה הקולנועית האולטימטיבית שבה "חבורת העכברושים", שכללה את פרנק סינטרה, דין מרטין, סמי דייוויס ג'וניור, פיטר לופורד וג'ואי בישופ, ביקשה להשתולל בכיף באתר שבו נהגה להופיע: לאס וגאס. החבורה מגלמת קבוצה של חברים שמתאחדים כדי לבצע את השוד הנועז ביותר בתולדות וגאס, אך זהו רק הבסיס ליצירתו של סרט שגדוש בהתבדחויות בלתי פוסקות, שמבקשות להעביר את אופיה הנוצץ והפרוע של החבורה שיייצגה את מהותה התוססת של אמריקה בזמן כהונתו של קנדי. התוצאה מעייפת מעט אך גם משעשעת. מתלווים לחבורה גם אנג'י דיקנסון, ריצ'רד קונטה, סיזר רומרו, פטריס ויימור, אקים טמירוף, הנרי סילבה – ושירלי מקליין, חברה קרובה של סינטרה ושות', בתפקיד אורח.

תשוקה

אם־ג'י־אם, ד', 22:00, 101 דקות

אוסף של נשמות אבודות מבקשות להתאחד בסרטו של אינגמר ברגמן מ-1969, המתרחש באי פארו שבו ברגמן גר וצילם כמה מסרטיו בשנות ה-60. נשמות אבודות אלה כוללות אסיר לשעבר (מקס פון סידוב), שאשתו עזבה אותו, אלמנה נכה (ליב אולמן), שבעלה ובנה נהרגו בתאונת דרכים שהיא אשמה בה, ארכיטקט אמיד (ארלנד יוזפסון) ואשתו (ביבי אנדרסון). כל אחת מהדמויות האלה אוצרת בתוכה סודות, שנחשפים אט אט, מערערים את אפשרות יצירת הקשר בין הדמויות האלה ומעידים, כמו רבים מסרטי ברגמן על שבריריותה של האמונה הניצבת בבסיס הקיום האנושי. סיפורן של דמויות אלה מתרחש על רקע סיפור משנה, שבו אלמוני רוצח חיות באי. כל זה עשוי להישמע כמו פרודיה על סרט של ברגמן, אבל זו יצירה רבת עוצמה ורגש שצילם להפליא סוון ניקוויסט (זה היה סרטו השני של ברגמן בצבע) ומבוצעת באופן מופתי על ידי השחקנים.

שחר אדום

הוט פריים, ה', 22:00, 114 דקות

ג'ון מיליוס, שהיה שותף לכתיבת "אפוקליפסה עכשיו" וביים, בין השאר, את "יום רביעי הגדול" ו"קונאן הברברי", ביים ב-1984, עדיין בעיצומה של המלחמה הקרה, את הפנטזיה המתלהמת הזאת המתארת כיצד חבורה של תלמידי תיכון בעיירה אמריקאית קטנה נאבקת בכובש הסובייטי שהשתלט על אמריקה כולה. משעמם זה לא, אך ההיבטים המאצ'ואיסטיים והשובניסטיים של הסרט משווים לו לפעמים נפח מגוחך. יש בו גם כמה בדיחות לא רעות, למשל שבבית הקולנוע בעיירה הכבושה מקרינים את "אלכסנדר נייבסקי" של סרגיי אייזנשטיין. עם פטריק סווייזי, ס' תומאס האוול, ליאה תומפסון, ג'ניפר גריי, הארי דין סטנטון ובן ג'ונסון. ב-2012 הופקה לסרט גרסה חדשה – וגרועה – שבה הסובייטים הוחלפו בצפון קוריאנים.

--



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו