סרטי השבוע המומלצים בטלוויזיה: 2.1-27.12 - טלוויזיה - הארץ

סרטי השבוע המומלצים בטלוויזיה: 2.1-27.12

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אורי קליין
אורי קליין

הם מחפים עלי

הוט פריים, ו', 17:00;א', 11:30; ג', 20:25, 95 דקות

מחפשים את הבינג' הבא? הירשמו עכשיו וקבלו את המלצות הצפייה הכי טובות באתר הארץ

קומדיית ריגול אופיינית לסרטיו של הקומיקאי בוב הופ. היא יצאה לאקרנים ב-1943 אבל מתרחשת קודם לכניסתה של ארצות הברית למלחמת העולם השנייה. הופ, שהופעותיו הקולנועיות הן טעם נרכש ולא תמיד בהצלחה, מגלם כתב צבאי שפוטר ממשרתו, והוא מסתבך בוושינגטון עם מרגלים נאצים, שהבמאי אוטו פרמינג'ר מגלם את מפעילם הזדוני (פרמינג'ר הופיע כשחקן בכמה סרטים, לרוב בתפקיד מפקד סדיסטי, שהבולט בהם היה "סטלג 17" של בילי ויילדר מ-1953). מסייעת להופ אהובתו הנאמנה, שמגלמת דורותי לאמור, שכיכבה לצדו בכמה סרטים. זה לא מצחיק או מותח במיוחד. דייוויד באטלר ביים ללא השראה.

האתוויי ב"עלובי החיים"צילום: אי–פי

מעיין הבתולים

הוט פריים, ו', 18:35, 89 דקות

תום ונקמה, אמונה וערעורה הם נושאי סרטו של אינגמר ברגמן מ-1960, שזיכה אותו לראשונה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. התסריט, שנכתב בהשראת בלדה שוודית מימי הביניים, מתרחש במאה ה-14, ומתאר בישירות מטלטלת וגם אכזרית את נקמתו של אב (מקס פון סידוב) בגברים שאנסו ורצחו את בתו בת ה-15 (בירגיטה פטרסון) שהיתה בדרכה לכנסייה בחג הפסחא. אין זה בין סרטיו המועדפים עלי של ברגמן, והצפייה בו אינה קלה, אך אין ספק שזו יצירה אקספרסיבית ורבת עוצמה. עם גונל לינדבלום כאחותה של הקורבן, שהייתה עדה לאונס ולרצח, אך לא התערבה בו.

עלובי החיים

יס 1, ו', 21:30; שבת, 11:47, 158 דקות

גרסה קולנועית מגושמת מ-2012 של אחד ממחזות הזמר המצליחים בכל הזמנים. הבמאי שלה, טום הופר, שסרטו "נאום המלך" והוא עצמו זכו באוסקרים, לא הצליח לשלב בהצלחה בין היבטיה הראוותניים והאינטימיים, והחגיגיות הפומפוזית שולטת בה ומנטרלת את יכולתה לרגש. המחזמר שנולד בצרפת, מתבסס על הרומן של ויקטור הוגו ועיבודו נעשה על ידי אלן בובליל וקלוד־מישל שנברג, שופע מנגינות שנחרתו בתודעה, אך הביצוע שלהן, על ידי שחקנים, שחלקם חסר ניסיון מוזיקלי, הוא לעתים מביך (כמו במקרה של ראסל קרואו, שמגלם את המפקח ז'אבר, ובכל פעם שהוא פוצח בשיר בקולו החורק, נדמה שהוא היה רוצה להיבלע בחור באדמה) או לוקה במלודרמטיות (כמו במקרה של אן האתאוויי, שמגלמת את פאנטין האומללה, ובשוט סטטי ארוך שמציג את פניה וכתפיה בלבד מבצעת ברגשנות יתר את הלהיט של המחזמר, "חלמתי חלום". הביצוע זיכה אותה באוסקר משנה). יו ג'קמן חמור סבר עדי כדי הגזמה בתפקיד ז'אן ולז'אן, ולצדו מככבים גם אמנדה סיפריד, סשה ברון כהן, הלנה בונהם קרטר ואדי רדמיין. יש בסרט כמה סצינות סוחפות, אך גם בהן המניפולטיביות שלו מורגשת.

אמא מלווה

הוט גולד, שבת, 16:15; ב', 08:45, 95 דקות

לאחר הפסקה של 16 שנים חזרה ברברה סטרייסנד לבד ב-2012 בתפקיד ראשי בקומדיית המסע המינורית הזאת, המתארת את הקשר המתהווה בין אם לבנה (סת רוגן) במהלך מסע משותף שנכפה על הבן. מרבית מהלכי העלילה של הסרט, שביימה אן פלטצ'ר, צפויים כמו גם התמורות החלות ביחסים בין האם השתלטנית ובנה המתקשה להתבגר, אך מה שיכול היה להיות קומדיה וולגרית, הוא יצירה מאופקת למדי, והאיפוק כולל גם את הופעתה של סטרייסנד. גדול או חשוב זה לא, אבל אפשר לצפות בהנאה מסוימת.

מפגשים

יס 1, שבת, 22:00, 95 דקות

סיפורו האמיתי של ג'ון הוקס, סופר, משורר ועיתונאי, שלקה בפוליו בילדותו, משותק בכל גופו, ונעזר רוב הזמן במכל חמצן כדי לשרוד, שזוכה בברכתו של הכומר שלו כדי לשכור את שירותיה של מטפלת מין כדי לחוות לראשונה חוויה מינית, יכול היה לשמש בסיס למלודרמה סנסציונית. אך התסריט והבימוי הנבונים והעדינים של בן לווין, ובעיקר הופעותיהם של שני הכוכבים, ג'ון הוקס והלן באנט, שהן נועזות אך גם זהירות, מונעים זאת. זהו סרט שהגינותו מרגשת ואנושיותו כובשת. עם ויליאם ה' מייסי.

רעל ותחרה

אם־ג'י־אם, ו', שבת, 22:00, 118 דקות

גרסתו של פרנק קפרה ("זה קרב לילה אחד", "מר סמית הולך לוושינגטון") לקומדיה השחורה של ג'וזף קסלרינג צולמה ב-1941, אך מאחר שהמחזה רץ עדיין בהצלחה בברודוויי וברחבי ארצות הברית, החוזה שנחתם עם רכישת הזכויות דחה את יציאת הסרט ל-1944. הסרט, המצחיק אך עודף של היסטריה מעיק עליו (כולל בהופעתו של כוכבו, קרי גרנט שמתפרע יתר על המידה), מספר על מבקר תיאטרון, שמגלה, ערב נישואיו (לפריסילה ליין), ששתי דודותיו האהובות, קשישות מתוקות, (ג'יין אדיר וג'וזפין האל) נוהגות לרצוח קשישים בודדים ולקבור את גופותיהם במרתף ביתן. הוא מגלה גם ששאר קרובי משפחתו מטורפים לא פחות מהן. ההיסטריה שמשתלטת עליו מוצדקת, אך הסרט לוקה בבימוי קדחתני מדי, ובהופעות אקסצנטריות של שחקנים מיומנים כגון ריימונד מאסי, המחופש למפלצת של פרנקנשטיין, כפי שגילם אותה בוריס קרלוף, ופיטר לורה.

לורנס איש ערב

יס 1, ה', 18:26, 216 דקות

פיטר אוטול, שמת בשבוע שעבר, בן 81, היה לכוכב בינלאומי בעקבות הופעתו ב-1962 כטי־אי לורנס. סרטו של דייוויד לין זכה בשבעה פרסי אוסקר ויש הרואים בו אחד הסרטים הגדולים בכל הזמנים. הסרט, שאת תסריטו כתב המחזאי הבריטי רוברט בולט, הוא אפוס בעל יסודות אינטימיים. בעזרת הופעתו המצוינת של אוטול הוא מיטיב להבליט את ההיבטים האניגמטיים מבחינה אידיאולוגית ומינית של דמותו של לורנס. להצלחה תורמים גם צילומיו המרהיבים של פרדי יאנג, המוזיקה של מוריס ז'אר וצוות שחקנים גדול ומיומן שכולל את אלק גינס, אנתוני קווין, ג'ק הוקינס, חוזה פרר, קלוד ריינס ועומר שאריף, שהופעתו הפכה גם אותו לכוכב בינלאומי.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ