בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטי השבוע 23.1-17.1

תגובות

הכל יחסים

יס 1, ו', 21:30, 134 דקות

משבר אמצע החיים, כפי שהוא בא לידי ביטוי במציאות החברתית, התרבותית והכלכלית השבעה והשאננה לכאורה של דרום קליפורניה, עומד במרכז סרטו של ג'אד אפאטו מ-2012. יש בו רגעים של חריפות ביקורתית, אך הוא מורכב ברובו מסצינות קומיות שנדמות כאילו נאגרו מסדרות טלוויזיוניות שנראו כבר. הן משוות לתוצאה אופי שטחי ולעתים מקומם. העלילה מספרת על בעל ואשה (פול ראד ולזלי מאן), שחוגגים באותו שבוע את יום הולדתם ה-40. ועובדה מטרידה זו במציאות שבה הנעורים חשובים יותר מכל גורמת להם לשקול מחדש את חייהם, שנתונים במשברים מסוגים שונים (הזוג כבר הופיע כדמויות משנה בסרטו של אפאטו מ-2007 "הדייט שתקע אותי"). נדמה לפעמים כי זהו סרט ביתי, כי מופיעים בו, בנוסף למאן, שהיא אשתו של אפאטו, גם שתי בנותיהם, מוד ואייריס אפאטו, בתפקיד בנותיהם של הגיבורים. אך חן זה אינו מנוצל בצורה מספקת. לא כדאי לוותר על כותרות הסוף, ובהן הסצינה המצחיקה ביותר בסרט. מליסה מקארתי, שמופיעה בתפקיד קטן, מרחיבה, לקול צחוקם המדבק של ראד ומאן, את המתקפה הגסה שהיא מפנה לעבר הגיבורים.

ענן אטלס

יס 3, שבת, 22:00; א', 17:34, 172 דקות

יומרה שאינה מגיעה לידי מימוש מספק מעיקה על סרטם מ-2012 של אנדי ואשובסקי ולאנה ואשובסקי והבמאי הגרמני טום טיקוור. הוא מנסה לטוות שישה סיפורים שונים, המתרחשים בטווח זמן של חמש מאות, ליצירה קוהרנטית, שנושאת מסר של סובלנות ואחווה. בבסיס הסרט ניצב ניסיון מעניין לשלב בין ההיסטורי לעתידני. יש כמה סצינות מרשימות וכמה רגעים מרגשים, אך התוצאה מבולבלת, טרחנית ומייגעת. הצוות הגדול של השחקנים כולל את טום הנקס, האלי ברי, ג'ים ברודבנט, יו גרנט, סוזן סראנדון, הוגו ויווינג, ג'ים סטרג'ס, בן וייטלו ועוד.

תנאי המשפט

אם־ג'י־אם, א', 22:00, 130 דקות

בסוף שנות ה-50 החל הקולנוע הבריטי לעסוק בנושאים שהוא חשש לגעת בהם עד אז. כך גם המלודרמה של פיטר גלנוויל מ-1962, על מורה אלכוהוליסט (לורנס אוליבייה), שיחסיו עם אשתו (סימון סיניורה) קרירים. תלמידה בת 15 (שרה מיילס), שהתאהבה בו, מאשימה אותו באונס בנקמה על כך שדחה את חיזוריה. הסרט כתוב היטב, חלקו השני, המתמקד במשפטו של אותו מורה, מרתק, אבל ערכו העיקרי נובע מהופעתו של צוות שחקניו, ובהם טרנס סטאמפ בתפקיד בריון בית הספר. כמו מיילס, זו היתה הופעתו הקולנועית הראשונה. כמו מיילס, הוא נהפך לכוכב בעקבות הופעתו כאן.

עדיין מתהלכים

יס 3, ב', 16:00; ג', 08:37, 115 דקות

המשאלה

יס 3, ב', 17:57; ג', 10:34, 128 דקות

שניים מסרטיו היפים ביותר של הבמאי היפני הירוקאזו קורה־אדה – שסרטו היפה אף הוא, "סיפור משפחתי", מוקרן כעת בישראל. "עדיין מהלכים" מ-2008 מתרחש במשך יום קיצי אחד בביתם של הורים קשישים, שאליהם באים לביקור בנם ובתם כדי לציין את יום מותו בטביעה של אחיהם, 15 שנים קודם לכן. "המשאלה" מ-2011 מתאר את ניסיון התאחדותם של שני אחים צעירים, שהופרדו בעקבות פרידתם של הוריהם. העדינות מאפיינת את מכלול סרטיו של קורה־אדה, והיכולת לשלב בין קשיחות, מלנכוליה והומור, כך שנוצר דיוקן אנושי עשיר, אמין ומרגש.

חיקוי לחיים

הוט פריים, ב', 22:00, 125 דקות

ב-1 בינואר מתה, בת 99, השחקנית חואניטה מור, שהיתה מועמדת לאוסקר משנה על הופעתה בתפקיד המשרתת השחורה, שסיפורה מקביל ומשקף את זה של גיבורת הסרט, שחקנית מצליחה (לנה טרנר), ביצירת המופת הזאת של דאגלס סירק מ-1959, שהיא גרסה קולנועית שנייה של רב המכר של פאני הרסט. סרטו של סירק, שאחריו הוא פרש מעשיית סרטים בהוליווד, הוא אחת המלודרמות המשפיעות ביותר בתולדות הקולנוע. מורכבותה הרעיונית, העוסקת ביחסי אימהות ובנות וביחסים בין הגזעים בחברה האמריקאית, הניחה את הבסיס, כמו סרטים אחרים של הבמאי, לשיח התיאורטי שעוסק בקשר בין המלודרמה ההוליוודית הקלאסית לאידיאולוגיה. עם ג'ון גאבין, סנדרה די, סוזן קונר, רוברט אולדה וטרוי דונאיו.

רעב

הוט פריים, ב', 01:20, 96 דקות

סרטו העלילתי הארוך הראשון מ-2008 של האמן והבמאי הבריטי סטיב מקווין (שסרטו השלישי, "12 שנים של עבדות" יצא השבוע בישראל) מעצב על רקע שביתת הרעב שפרצה ב-1981 בקרב אסירי האיי־אר־איי בכלא בצפון אירלנד, שהנהיגה בובי סנדס (מייקל פאסבנדר המצוין) יצירה בעלת אקספרסיביות יוצאת דופן, שעוסקת בייסורי הגוף הגברי והתמודדותה של התודעה האנושית עם ייסורים אלה. מקווין מביים את הסרט בשוטים ארוכים, לפעמים סטטיים, ששיאם הוא שיחה ארוכה, שמצולמת בשוט סטטי אחד, בין סנדס לכומר שמנסה להבין את מניעיו ולגרום לו להפסיק את השביתה. זהו טור־דה־פורס קולנועי.

רנואר

יס 3, ג', 22:00; ד', 16:15, 111 דקות

המתעניינים בציור וקולנוע ימצאו עניין בסרטו של הבמאי הצרפתי ז'יל בורדו, שמתרחש בקיץ 1915 באחוזתו שבריוויירה של הצייר אוגוסט רנואר (שמגלם השחקן הוותיק והמצוין מישל בוקה), שאליו באים בנו, ז'אן (ונסן רוטייר), שנפצע בקרבות של מלחמת העולם הראשונה, ונערה יפיפייה, בעלת שיער אדום ואופי תוסס (קריסטה תרה), שתשמש כמוזה לצייר הקשיש ולבנו, שהתעניינותו בקולנוע מתחילה באותה תקופה. הסרט, המבוסס על רומן שכתב הצלם ז'אק רנואר, נינו של הצייר ונכדו של השחקן פייר רנואר, אחיו של ז'אן רנואר, מתמקד בהתבוננות בדמויות האלה ובנוף שבתוכו הן פועלות. אין בו דרמה גדולה ומהבחינה הזאת הוא יצירה שמעוררת אהדה ויש בה רגעים של יופי רב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו