סרטי השבוע: 3.4-28.3

אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין

הייד פארק על ההדסון

יס 1, ו', 21:30; שבת, 08:07, 94 דקות

ב-2012, שנתיים אחרי "נאום המלך" זוכה האוסקר, הופיע שוב על המסך המלך הבריטי המגמגם ג'ורג' השישי (סיימון וסט) ואשתו אליזבת (אוליביה קולמן) בביקורם באחוזה הכפרית של הנשיא האמריקאי פרנק דלאנו רוזוולט ב-1939. סרטו של מיטצ'ל (שסרטו "סוף שבוע בפריז" מוקרן כעת בישראל) מצטרף לאוסף הסרטים המתארים פרקים אינטימיים בתולדות השררה במאה הקודמת והוא קורקטי ויבשושי בהתאם. הוא מתמקד גם בביקור המלכותי וגם בחייו הפרטיים של הנשיא, שהקשר שלו עם אשתו אלינור (אוליביה ויליאמס) התפוגג מזמן. בחלק הזה של הסרט מעורבת בת דודה רחוקה של הנשיא (לורה ליני), שמוזמנת לאחות הכפר הנשיאותית כאחת הנשים שתפקידן לבדר ולספק את הנשיא. צוות השחקנים, שכולל גם את אליזבת וילסון, כאמו של רוזוולט, ואלינור ברון, עושים עבודה מהימנה, אך זהו בראש וראשונה סרטו של ביל מארי, המגלם בחום אנושי ושנינות רבת חן את דמותו של הנשיא המשותק ממותניו ומטה עקב מחלת פוליו.

סטארטרק האויב בתוכנו

הוט גולד, ו', 22:00; שבת, 15:45, 132 דקות

לעומת הסרט הראשון מ-2009, שניסה להפיח חיים חדשים בסרטי הקולנוע המבוססים על הסדרה הפולחנית משנות ה-60, והיה בו שמץ של מקוריות, הסרט השני מ-2013, שאף אותו ביים ג'יי־ג'יי אברמס, הוא עוד סרט פעולה עתידני, צפוי ושבלוני. אין טעם לציין מהי עלילתו של הסרט כי כמותה נראו כבר בעשרות סרטים מהסוג הזה: די לומר שיש בה טרוריסט מטורף (בנדיקט קאמברבטץ') והמטרה היא למנוע ממנו להשמיד את כדור הארץ. צוות השחקנים הצעירים ברובם חוזרים גם בסרט הזה והם כוללים את כריס פיין כקירק, זאכארי קוינטו כספוק, זואי סלדאנה, סיימון פג, אנטון ילצ'ין וברוס גרינווד.

הרפתקה בפוסידון

יס 3, שבת, 16:10; א', 10:42, 117 דקות

האמא של כל סרטי האסונות מ-1972, שלמרות ואולי בגלל היבטיו האבסורדיים מספק הנאה כמעט הזויה. הסרט, שביים רונלד נים הבריטי, שרוב סרטיו היו רציניים ומכובדים, מספר על צוות נוסעים מגוון בספינה ששוקעת למצולות האוקיינוס – ומתהפכת. הנוסעים כוללים גיבורים ופחדנים, רשעים וטובים, והקשרים ביניהם בדרכם לשרוד בעולם הפוך מספק את עיקר ההנאה בסרט, שהוא גם מרתק למדי בדרכו האלמנטרית. עם ג'ין הקמן, ארנסט בורגניין, רד באטונס, סטלה סטיבנס, קרול לינלי, רודי מקדאואל, ג'ק אלברסטון – ושלי וינטרס, שגונבת את ההצגה בתפקיד אלופת שחייה לשעבר, שמצילה את החבורה באחת הסצינות הזכורות ביותר בתולדות הקולנוע, שהופקו לה אין ספור פרודיות.

עלטה

יס 3, שבת, 22:00; א', 14:51, 96 דקות

סרטו העלילתי הארוך הראשון של מיכאל מאיר מ-2012 הוא מלודרמה המשתמשת פעם נוספת בסיפור אהבתם של שניים הבאים משני עברי המתרס של הסכסוך הישראלי־פלסטיני – נוסחה עלילתית שמצידי כדאי היה לגנוז מזמן, מאחר שתוצאותיה ואמירותיה צפויות. כך גם בסרט זה על אהבתם של סטודנט פלסטיני (ניקולאס יעקוב, שהופעתו הטבעית היא אחת ממעלותיו של הסרט) ועורך דין ישראלי (מיכאל אלוני), בנו של עורך דין (אלון אולארצ'יק) עם קשרים בעולם התחתון. הסרט עושה כמה טעויות שמכשילות אותו, ובהן העיצוב הדל של הצלע הישראלית של זוג האוהבים, שאילו הסרט התמקד בו יותר מאשר באהוב הפלסטיני היה הסרט כולל אמירה משמעותית על הקונפורמיזם הישראלי. גם התגלגלותו בחלקו האחרון למין מלודרמת מתח לא אמינה במיוחד.

מכה קטלנית

אם־ג'י־אם, שבת, 23:25, 102 דקות

מבין סרטיו של הבמאי ג'ון פרנקנהיימר ("השליח ממנצ'וריה", "רונין") סרט זה מ-1989 הוא אחד הזניחים והנשכחים ביותר. אף שגם בו יש רגעים שמעידים על כישרונו של הבמאי. דון ג'ונסון מגלם שוטר, שדמותו מהווה אוסף של קלישאות של שוטרים שחייהם האישיים והמקצועיים נתונים במשבר, שחוקר את הרצח של שוטר אחר. מקוריות חסרה בסרט, העלילה מקרטעת לעתים בלי לדעת לאן היא מתכוונת להגיע, ועיצוב הדמויות חיוור. עם ויליאם פורסיית, פנלופי אן מילר, בוב בלבן וטייט דונובן.

אמא

יס 3, שבת, 01:38, 128 דקות

סרטו המבריק של הבמאי הדרום־קוריאני ג'ון־הו בונג (שסרטו "רכבת הקרח" עלה בשבוע שעבר על האקרנים בישראל) מ-2009 הוא מותחן שבמרכזו ניצבת דמותה של אם חסרת מעצורים, המנסה להוכיח את חפותו של בנה רפה השכל, המואשם ברצח של נערה. לא רק שדמותה של האם, בגילומה האינטנסיבי של היי־ז'ה קים, היא אחת המרשימות שיצאו בשנים האחרונות, אלא שזהו מותחן שמתפתח בדרכים לא צפויות ומפתיעות, שלעתים אף חותרות נגד הז'אנר שאליו הסרט משתייך לכאורה. הסרט כתוב ומבוים בכישרון שמעורר השתאות ומעיד פעם נוספת על היותה של דרום קוריאה אחת ממקורות היצירה הקולנועיים העכשוויים החיוניים ביותר.

המהפנט

יס 3, ה', 23:55, 122 דקות

לאחר שנים רבות שהוא חי בארצות הברית, שבה ביים סרטים מצליחים כגון "תקנות בית השיכר" ו"שוקולד", חזר הבמאי לאסה האלסטרום ב-2012 למולדתו, שוודיה, וביים בה את המותחן הזה, שמבוסס על רב מכר מאת לארס קפלר (שם העט של בעל ואשה). כמעט בכל סרטיו של האלסטרום, גם הטובים שבהם, היה משהו מתון מדי, וכאשר מתינות זו משתלבת בעלילת מתח, התוצאה אינה מעוררת מתח אלא מונוטוניות מייגעת. העלילה מתארת את שיתוף הפעולה המתהווה בין בלש משטרה (טוביאס זיליאקוס) לפסיכולוג בעל יכולות חריגות (מיכאל פרסבראנדט) שכוללות אפילו את האפשרות לחדור לתודעתו של גבר צעיר, עד לרצח, השרוי בתרדמת. העלילה סובלת ברגעים רבים מחוסר אמינות, אך המגרעת העיקרית של הסרט היא שהוא אינו מעורר עניין רב, ומבוים באופן שגרתי ומכני. עם לנה אולין, אשתו של הבמאי.

תגובות