רשות השידור בודקת אם שניים מעובדיה פעלו להרוויח מסרט שבו טיפלו מטעמה

דו"ח ביקורת פנימי בדק חשד לקשר בין המפיקה החיצונית רוני סרנת לעובדי הרשות. השניים: עבדנו בהתנדבות

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

רשות השידור חושדת כי שניים מעובדיה היו מעורבים, ללא ידיעתה, בסרט תיעודי שנמכר לרשות, וכי הסכם בלתי כתוב לחלוקת רווחים מהסרט נרקם בינם ובין מפיקת הסרט. כך עולה מדו"ח ביקורת פנימית שנכתב על הסרט, והגיע לידי "הארץ".

הסרט הוא "שתיקה זועקת", המגולל עדויות שטרם נשמעו של ניצולי שואה שנוצלו מינית בהיותם ילדים. ראשיתו בשנת 2008, אז פנתה המפיקה, רוני סרנת, לרשות השידור במטרה לגייס תמיכה בו. לשם השלמת הסרט דרשה סרנת — וקיבלה — שניים מעובדי רשות השידור: מפיק ובמאי. בנוסף להם קיבלה בסופו של דבר סרנת תמיכה בסרטה, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים — הן בכסף והן בשימוש במתקני הרשות. הסרט יצא לדרך ונערך במשך תקופה ארוכה ביותר, אך אף שצילומיו הושלמו כבר לפני כשנה לא יצא לפועל, בשל ויכוח על הקרדיטים בין סרנת לשני שותפיה עובדי הרשות. היום מצוי הסכסוך בבירור משפטי.

לא ברור אם בעקבות זאת החלה בדיקת הביקורת הפנימית ברשות, אולם בסיכום הדו"ח, לצד ממצאים אחרים, מציינת הביקורת הפנימית כי "התברר לביקורת כי במהלך הצילומים של הסרט, כשנתיים לפחות לפני חתימה על ההסכם, השתתפו בהכנת הסרט צלם ובמאי שהם עובדי רשות, ככל הנראה ללא קבלת אישור עבודה פרטית לעבודה זו. ייתכן כי בין הצדדים נרקם הסכם בלתי כתוב לחלוקת רווחים. עוד התברר כי הצלם והבמאי עובדי רשות אשר סייעו חיצונית בהכנת הסרט, הינם גם אלה ששובצו בסופו של דבר כבמאי וצלם מטעם הרשות לאחר שנחתם ההסכם".

הבמאי והמפיק הגיבו בדו"ח לטענות: "התחלנו להיות מעורבים בו כתוצאה מעניין אישי שלא למטרת רווח, על חשבון זמננו הפנוי. כאשר נוכחנו כי מתהווה מהחומרים סרט (...) עודדנו את סרנת להביא את החומרים לידיעת הערוץ הראשון (...) לא ציפינו לתמורה כספית ואין לנו הסכם לקבלת רווחים מרשות השידור. כל ציפייתנו היא לקבל קרדיט כמקובל וראוי על מילוי תפקידנו ותרומתנו המכרעת לעשיית סרט חשוב זה". השניים הכחישו שנית את הדברים בעקבות פניית "הארץ" אליהם. רוני סרנת סירבה להגיב.

מרשות השידור נמסר: "הדבר לא היה בתקופת ההנהלה הנוכחית. ההנהלה הנוכחית העבירה את הנושא לטיפול אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "בשלב זה לא נמצאה סיבה לטיפול משמעתי מטעמנו והוחלט כי המשך הטיפול ייעשה על ידי הנהלת רשות השידור".

צילום: יעל אנגלהרט

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ