שיא של כל הזמנים במספר התלונות שהגישו אזרחים נגד רשות השידור

832 מהתלונות נגעו לתוכן המשודר בערוצי הטלוויזיה והרדיו השונים של הרשות והיתר, 2,611 תלונות, היו בנושא האגרה

גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גילי איזיקוביץ
גילי איזיקוביץ

שיא של כל הזמנים במספר התלונות שהגישו אזרחים נגד רשות השידור. בשנת 2013 הוגשו לנציב קבילות הציבור של הרשות 3,443 תלונות, שהן 500 תלונות יותר מאשר ב- 2012. 832 מהתלונות נגעו לתוכן המשודר בערוצי הטלוויזיה והרדיו השונים של הרשות והיתר, 2,611 תלונות, היו בנושא האגרה. כך פירסם היום נציב תלונות הציבור ברשות השידור, דד מרקוביץ', בדוח השנתי שראה אור היום.

כבשנים האחרונות, רוב התלונות נגעו לפעולות האכיפה של אגף הגבייה. הקובלים מתלוננים על היעדר מענה במשך ימים ארוכים במוקדי הגבייה ועל התנהלות "קפקאית", במסגרתה הם נדרפים בשל חוב שאינם מצליחים להסדיר בשל חוסר מענה. תלונות רבות נגעו גם לפרסומות וקדימונים, שגדלו בשנה החולפת בשל מצוקה תקציבית של הרשות. מרקוביץ' מציין כי מצא שזמני הפרסום בתחנות קול ישראל גבוהים מזמני הפרסום בתחנות הפרטיות. עשרות תלונות, שנמצאו מוצדקות, נגעו לשידורי הערוץ בזמן סופת השלגים בחודש דצמבר האחרון. מרקוביץ' מציין כי המנכ"ל וגורמים בהנהלה סירבו לשתף פעולה עם הבדיקה, בניגוד לחוק, בטענה כי מדובר בכלי ניגוח בהם. "האירוע חשף שוב, ובעוצמה", כתב מרקוביץ', "את הערוץ הראשון במערומיו: מערכות ישנות, ניהול ותרבות ארגונית כושלים ומיני חוליים שהשתרשו בשנים האחרונות בערות שהובילו לכרסום הלגיטימיות שלו".

צילום: יעל אנגלהרט

ערוץ 1, על פי הדוח, הוא גם היעד השני (אחרי אגף הגבייה) לתלונות: 9 אחוז מהמתלוננים התלוננו על שידוריו. במקום השלישי בתלונות מצויה רשת ב' ואחריה שאר הערוצים ותחנות הרדיו. באשר לגורלן של התלונות, 28 אחוזים מהן נמצאו מוצדקות. 32 אחוזים נמצאו לא מוצדקות בבדקה, ארבעה אחוזים נמצאו מוצדקות בחלקן, 33 אחוזים טופלו כל מקרה לגופו ושלושה אחוזים נותרו ללא הכרעה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ