סרטי השבוע המומלצים בטלוויזיה

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

הנגאוור 3: חוזרים לווגאס

הוט גולד, ו', 22:00; שבת, 20:20, 100 דקות

הפרק השלישי מ-2013 בטרילוגיה הקומית, שהחלה ב-2009 עם "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", שהיה מצחיק בדרכו הגסה, ונמשך ב-2011 עם סרט מוצלח פחות, מביא את הסדרה לשפל קומי מביך. לא חוסר הטעם של הסרט מרתיע, הוא חלק מהעניין, אלא שנפתוליו העלילתיים הם של קומדיה מהזן הנחות ביותר והסרט פשוט לא מצחיק. טוד פיליפס, שביים את כל סרטי הסדרה, עושה עבודה מרושלת. מסעו של הסרט אל מעבר לגבול ואז חזרה לווגאס, היכן שהכל התחיל, מוצג בצורה מגושמת. גם צוות השחקנים הקבוע של הסדרה נדמה הפעם אומלל, והם עושים את עבודתם ללא התלהבות, שהיא הכרחית בקומדיות מצבים פרועה. עם ברדלי קופר, אד הלמס, זאק גליפיאנאקיס, ג'סטין ברתה, ג'ון גודמן, התר גרהם, ג'פרי טמבור ומליסה מקארתי.

מתוך "מולייר על אופניים"

השיר של מריון

יס 1, ו', 22:00; שבת, 13:27, 93 דקות

אין כפתור שהבמאי הבריטי פול אנדרו ויליאמס אינו לוחץ עליו כדי להפעיל את בלוטות הדמעות שלנו בסרטו מ-2012, ואין נוסחה עלילתית שהוא אינו משתמש בה כדי להעצים את מפל הדמעות במלודרמה סנטימנטלית זו, שמשלבת בין מחלה סופנית למוסיקה פופולרית, ומתארת כיצד שני המרכיבים האלה מסייעים למשפחה להתגבר על משבריה. העלילה מתארת כיצד גבר (טרנס סטאמפ) מתמודד עם מותה המתקרב של אשתו (ונסה רדגרייב), שמתבוננת אל עתידה באומץ ושרה במקהלה של קשישים, המבצעים שירי ראפ והווי מטאל (זה אמור להיות חמוד וככלל רוב הקשישים בסרט חמודים). יש גם בן (כריסטופר אקלסטון), שיחסיו עם אביו צוננים ודמויות נוספות הנתונות במשברים צפויים. רק השחקנים הטובים מאוד – והצוות כולל גם את ג'מה ארטרטון – הופכים את הצפייה לנסבלת.

ברוכים הבאים הביתה

יס 3, ו', 22:00; שבת, 12:16, 92 דקות

סרטים רבים תיארו כבר כיצד המפגש עם זר או זרה גואל דמות מהדיכאון בו היא שרויה ומחזירה אותה לחיים, וסרטו של הבמאי הצרפתי הוותיק ז'אן בקר ("אחרי הצהריים בכפר עם מרגריט") מצטרף לרשימה זו, אך מטפל בנושא הזה באופן שטחי וצפוי. סיפורו של צייר מוערך (פטריק שנה) שמעיין היצירה שלו יבש, ויום אחד הוא עוזב את אשתו (מיו מיו) ויוצא למסע לשום מקום. בדרכו הוא אוסף למכוניתו מתבגרת נרגנת (ז'אן למבר), שגורשה מביתה על ידי אמה, והרגש האבהי שהיא מעוררת אצלו מסייע לו לשקם את חייו. המהפכים שהדמויות עוברות בסרט אינם אמינים, ואנחנו יכולים לחזות כול אחד מהם מראש, והתוצאה משליטה על הסרט תחושה של סתמיות.

מולייר על אופניים

הוט פריים, שבת, 22:00, 104 דקות

שחקן טלוויזיה פופולרי (למברט וילסון) נוסע לאי אליו נסוג שחקן אחר (פבריס לוקיני), בעקבות משבר שהוא עבר, כדי לשכנע אותו שחקן להשתתף עמו בהפקה של המחזה "המיזנטרופ" מאת מולייר. על בסיס הסיטואציה הראשונית הזאת יצר הבמאי הצרפתי פיליפ לה גה ("הנשים בקומה השישית") קומדיה אינטליגנטית, שחלקיה הטובים ביותר עוסקים בתהליך עבודה של השניים על המחזה, הריבים והמחלוקות היצירתיות שהם חווים והאופן שבו שני גיבורי מחזהו של מולייר – שהשניים רבים מי יגלם את מי והם מחליפים תפקידים במשך הסרט - כמו עלילתו משקפים בהדרגה את אופיים של שני השחקנים המגלמים אותם והיחסים ביניהם. יש כמה עלילות משנה מעט מאולצות, אבל הסרט בכללותו מהנה לא מעט בזכות הופעתו המצוינת של לוקיני (וגם וילסון עושה עבודה מיומנת).

נאהבים מחוץ לחוק

יס 3, שבת, 22:00; א', 16:45, 96 דקות

סרטו של הבמאי האמריקאי דייוויד לאורי מ-2013 מצטרף לרשימת הסרטים הארוכה שמתארים את קורותיהם של זוג אוהבים צעירים, שהחיים דחקו אותם אל מחוץ לחוק. הסרט, שספוג באניגמטיות, והוא אינו חושש מלהותיר חלק מעלילתו עלומה, נדמה כמשוטט בזיכרון הקולנועי המצטבר של סרטים אלה, ויש בו שילוב אימפרסיוניסטי של קשיחות ופיוט, שהופך אותו ליצירה ייחודית שכדאי לצפות בה. הסרט המתרחש בטקסס בזמן לא מוגדר מציג את סיפורה של אשה (רוני מארה), שאהובה (קייסי אפלק) נשלח לכלא בעקבות שוד בו השניים היו מעורבים אבל היא שוחררה כיוון שהייתה בהריון. ארבע שנים לאחר מכן, כשהיא אם לבת ומנסה לשקם את חייה, האהוב נמלט מהכלא, בדרכו אליה, והיא לא יודעת אם היא רוצה באיחוד זה למרות אהבתה לו. הבימוי המעצב את העלילה באופן מעגלי וצוות השחקנים המצוין, הכולל גם את בן פוסטר וקית קאראדין, תורמים להצלחת הסרט.

אודם

יס ישראלי, ד', 23:35, 90 דקות

סרטו העלילתי הארוך השני של יונתן סגל ("קשר עיר") מ-2011, שחלף על המסכים כמעט בלי להותיר סימן, מתאר את הקשר הבעייתי המתחדש בלונדון בין שתי נשים פלסטיניות (קלרה חורי ונטלי עטיה), שחוו בנעוריהן טראומה מידי חיילים ישראלים. כוונותיו של סגל רציניות – לעסוק לא רק בסכסוך אלא גם בהשפעתו של הזיכרון על ההווה שבתוכו הוא מודחק – אך העלילה מפותחת באופן מלאכותי, הדיאלוגים באנגלית מקרטעים, הדמויות בהווה של הסרט מעוצבות באופן סכמטי, ורק הסצינות המתרחשות בעבר פועלות, בעיקר בזכות שתי השחקניות הצעירות המגלמות את הגיבורות בעברן (זיו ויינר וביקר מורן רוזנבלט). אין זה סרט טריוויאלי והוא ראוי לפיכך לצפייה, אבל בכללותו הוא יצירה מאכזבת שקורסת תחת מחדליה.

הקיץ של סם

הוט אקשן, ה', 22:00, 142 דקות

אחד הסרטים המשמעותיים בקריירה מלאת העליות והמורדות של הבמאי ספייק לי. הסרט מ-1999 נדמה כיצירה משלימה לסרטו הנודע ביותר, "עשה את הדבר הנכון" מ-1989. הוא משרטט את דיוקנה של שכונה אמריקאית־איטלקית בברוקלין בקיץ 1977, שבה האימה שולטת כתוצאה מפועלו של הרוצח הסדרתי "בנו של סם". לא סיפורו של הרוצח מניע את הסרט, אלא השפעתו על דיירי השכונה, שמעשיו מעצימים את רגשות הלהט, התאווה, הקנאה והשאפתנות שמיעים אותם. זהו סרט גדוש דמויות וסיפורים, לעתים גדוש מדי, אבל הוא יצירה בעלת נפח ועוצמה. עם ג'ון לגיזמו, אדריאן ברודי, מירה סורבינו, ג'ניפר אספוזיטו, ביבי ניווירת, פטי לופון, בן גזארה, אהתוני לאפלייה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ