סרטי השבוע המומלצים בטלוויזיה

אורי קליין
אורי קליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי קליין
אורי קליין

אקדח כפול

הוט גולד, ו', 22:00; שבת, 13:55; יס 2, שבת, 21:30; א', 15:11, 109 דקות

סרט פשע מ-2013, שמבוסס על סדרת רומנים גרפיים, ועלילתו הסבוכה מתארת עולם שהשחיתות שולטת בו וכולם בוגדים בו בכולם. אף שהעלילה מתבססת על נוסחאות מוכרות מסרטי פעולה, יש בו מידה של מקוריות. יש בסרט, שביים הבמאי האיסלנדי בלטזאר קורמאקור, שוד, מהפכים עלילתיים שבכל שלב חושפים נוכל נוסף, ושני גיבורים (דנזל וושינגטון ומארק ואלברג) – סוכנים שעובדים למען ארגונים שונים וכל אחד מהם סבור שהאחר נוכל. זו גרסה נחמדה לסרטי ה"באדיז", כלומר סרטי השותפים שעובדים יחד ונהפכים לחברים, והיא תורמת להצלחה של הסרט, שאינו מוצלח אבל מהנה למדי. עם פולה פטון, אדוארד ג'יימס אולמוס, ביל פקסטון, ג'ים מרסדן, פרד וורד.

מתוך "בין השמשות"

בין השמשות

יס ישראלי, ו', 22:00; שבת, 18:50, 90 דקות

סרטו העלילתי הארוך הראשון מ-2011 של אלון זינגמן משלב היטב בין אוסף של סיפורים שעוסקים במחויבות אנושית ואחריות מוסרית. הסיפורים מלודרמטיים, אבל זינגמן מטפל בהם באיפוק, אפילו בחומרה, ולפיכך הסרט ראוי ואף מרגש. הסיפורים, הקשורים זה בזה בתאונת דרכים, כוללים בין השאר את זה של אב, שנקלע לתאונת פגע וברח, שעה שהוא מסיע את בתו הביתה משדה התעופה; אשה שמגלה במקרה את זהותה של האשה שמסרה את בתה לאימוץ; ושוטר שמנסה לחדש את קשריו עם בנו הרופא. אוסף השחקנים הטוב כולל את שמיל בן ארי, אורלי זילברשץ, ריימונד אמסלם, רותם זיסמן כהן, גל זייד, רמי דנון ומיכאלה עשת.

פארקר

יס 4, ו', 22:00, 118 דקות

המותחן הראשון שביים טיילור הקפורד ("קצין וג'נטלמן", "ריי") ב-2013 מבוסס על ספר מאת דונלד א' וסטלייק, מחבר ספרי מתח מוערך שהסרט הנודע והטוב ביותר שהופק על פי ספריו היה "הפגיעה בול" ב-1968. חבל שלסרטו של הקפורד אין התעוזה והתנופה הסגנוניות שאיפיינו את סרטו של ג'ון בורמן, שהסיטואציה הראשונית שלו דומה לזו של הסרט הנוכחי. פארקר, גנב עם קוד אתי מפותח, היה גיבור כמה מספריו של וסטלייק, וכאן, כמו גם גיבור "הפגיעה בול", הוא יוצא למסע נקמה בשותפיו לשוד שהשתבש, שירו בו והותירו אותו למות. הסרט די מעניין, ויש בו סצינות טובות, אבל חבל שהעלילה אינה מפותחת ביתר מקוריות ומה שנותר הוא מותחן שגרתי. עם ג'ייסון סטאתם, ג'ניפר לופז, מייקל צ'יקליס, בובי קאנאוואלי, פטי לופון.

סרטיו של הבמאי ניקולאס וינדינג רפן

יס 3

הערוץ משדר מבחר מסרטיו של הבמאי הדני, שסרטי הפעולה האלימים מאוד שלו זיכו אותו בהערכה ואף במעמד פולחני. דווקא סרטו האחרון, "רק אלוהים סולח" מ-2013 (שבת, 22:00, 90 דקות), על סוחר סמים בבנגקוק (ריאן גוסלינג), שיחסיו הטעונים עם אמו (קריסטין סקוט תומאס) כופים עליו לנקום את מות אחיו, התקבל בעוינות ביקורתית, שהתמקדה בצדק בכך שרפן מעדיף בסרטיו סגנון על תוכן ובסרט זה התוצאה היתה ראוותנית אבל חלולה. הדגש על סגנון הנוטה להפשטה פעל טוב יותר בסרטו "דרייב" (שבת, 23:30, 100 דקות) על נהג פעלולים קולנועיים (שוב גוסלינג), שמעורב גם בפליליים ויוצא לעזרת שכנה שלו (קרי מאליגן) שבעלה בכלא. הסרט הוא כמעט פעולה נטו, השתיקה שולטת בו ונימה של השתעשעות מלווה את האלימות שבו, שישבה אף נימה פיוטית לעתים. בסרט משתתפים גם בריאן קרנסטון, אלברט ברוקס, אוסקר אייזק וכריסטינה הנדריקס. הערוץ משדר גם את שלושה סרטים קודמים יותר של רפן: "פושר" מ-1996 (ו', 22:00, 110 דקות) על סוחר סמים הנקלע לצרות; "דם על הידיים" מ-1999 (ו', 23:50, 98 דקות) על זוג בקופנהגן שהגבר נעשה אלים יותר ויותר בעקבות הריונה של בת זוגו; ו"אני מלאך המוות" מ-2003 (ו', 01:30, 91 דקות), על גבר (ג'ון טורטורו), שחזיונות מסתוריים דוחפים אותו לחקור את מות אשתו.

עטאש־צימאון

יס ישראלי, ג', 23:45, 109 דקות

סרטו המרשים של הבמאי תאופיק אבו ואל מ-2004, שמציג באקספרסיביות גשמית ומופשטת בעת ובעונה אחת משפחה ערבית־ישראלית שיצאה לגלות מכפרה כדי לחיות בשממה העוטפת אותו. היא נשלטת בידי אבי המשפחה, שיחד עם בנו המתבגר, הרוצה שיאפשרו לו להמשיך וללכת לבית הספר, שולט בגורלן של אשתו ושתי בנותיו. השימוש בסמלים – ובהם המים, הדימוי הדומיננטי ומרכיב מרכזי בעלילה – לעתים בוטה מדי, אבל הבימוי רב עוצמה, חזותו (צילם אסף סודרי) של הסרט נחרתת בזיכרון והוא בכללותו יצירה שמעוררת עניין והערכה.

הרגתי את אמא שלי

יס 3, ד', 20:17; ה', 08:51, 96 דקות

קסאווייה דולאן הקנדי היה בן 20 כשיצא סרט זה ב-2009 שביים והוא מככב בו. דולאן, שסרטו החמישי, "מאמי", זכה השנה בפרס השופטים בפסטיבל קאן, וסרטו הקודם, "טום בחווה", מוקרן השנה בפסטיבל הקולנוע של ירושלים, מתאר בסרט את היחסים הסוערים בין נער בן 16, שהוא עצמו מגלם, לאמו (אן דורבל, שהופעתה שוב כאמא בסרט האחרון של דולאן היתה אחת משיאי פסטיבל קאן האחרון). כמה מהסכסוכים בין הבן לאמו נובעים על רקע היותו הומו, ואף שהצעקנות בסרט מעיקה, יש בו סצינות שמסיטות את הסרט לכיוונים תמוהים והמנייריזם שולט בו, כמו בכל סרטיו של דולאן, זו יצירה אינטליגנטית וראויה, שההבטחה שהייתה גלומה בה מומשה.

רחוב אחד אהבה אחת

הוט פריים, ה', 23:50, 109 דקות

ניסיונו הכושל של הבמאי פיטר האיימס ("קפריקורן 1", "אאוטלנד") מ-1979 ליצור מלודרמה רומנטית המתרחשת בבריטניה על רקעה של מלחמת העולם השנייה שתזכיר את הסרטים הקלאסיים שהופקו באותה תקופה. במרכז הסיפור, שמורכב כולו ממחוות וקלישאות רומנטיות, אחות רחמנייה (לסלי־אן דאון), שנשואה לסוכן חשאי (כריסטופר פלאמר) ומתאהבת בטייס אמריקאי (הריסון פורד). החן של השחקנים מציל את הסרט, אבל לא מספיק כדי להפוך אותו לחוויה שמספקת את הצורך של הצופים בפנטזיה רומנטית שוברת לב.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ