אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין
אורי קליין

פר רובץ

אם-ג'י-אם, ו', 08:25, 105 דקות

סרטו של הבמאי סידני סאלקו מ-1955 אמין יותר מבחינה היסטורית מסרטים קודמים שתיארו את הקרב בליטל ביג הורן, שבו הגנרל קאסטר וחייליו נטבחו על ידי האינדיאנים בשל יהירותו וגזענותו של הממסד הצבאי האמריקאי. חבל, לפיכך, שהתסריט לוקה בגודש עלילתי רב מדי, הבימוי מקרטע והשחקנים אינם מרשימים. עם זאת, הסוגיות ההיסטוריות שהסרט מעלה עדיין רלוונטיות, וזהו אחד הסרטים האמריקאיים המוקדמים שביקשו להעניק קול לאינדיאנים ומציגים את אי הצדק ההיסטורי שנגרם להם. עם דייל רוברטסון, מרי מרפי, ג' קרול נייש (בדמות פר רובץ, מנהיג האינדיאנים. כן, זה סרט שכזה) וג'ון המילטון כנשיא יוליסס ס' גרנט.

לך תדע

יס 3, ו', 17:49, 154 דקות

מתוך "לך תדע"

בסרטו של הבמאי הצרפתי ז'אק ריווט מ-2001, המציאות והתיאטרון חד הם (כפי שהיה גם בסרטים קודמים של ריווט, במאי גדול שהיה ממניחי היסוד לגל החדש הצרפתי). זו קומדיה אלגנטית ושנונה, כמעט פארסה אפילו, שעוקבת אחר נפתולי האהבה של שש דמויות. במרכזן ניצבת שחקנית (ז'אן בליבאר המקסימה), שחוזרת לפריז אחרי היעדרות של שלוש שנים כדי לככב במחזה של פירנדלו (שאהב את הספרה שש, כמו ב"שש נפשות מחפשות מחבר"), שבעלה מביים, והיא שחקנית תמיד, על הבמה ומחוץ לה. התוצאה מרובת הנפתולים מלאה בעליצות ומשובבת את הנפש.

השקר הטוב

יס 1, ו', 21:30; שבת, 09:29, 110 דקות

סיפור תלאותיהם של פליטים סודאנים בארצות הברית הוא הבסיס לסרטו של הבמאי הקנדי פיליפ פאלארדו מ-2014. לזכותו ייאמר שהוא מציב את הפליטים במרכז הסרט ולא את האמריקאים המנסים לסייע להם וכך נמנע מסנטימנטליות וצדקנות יתרה. לסרט יש צד דידקטי אמנם, אך הוא מתון, ומצוקת הפליטים והלם התרבות שהם חווים מוצגים באופן מכובד. ארנולד אוסנג מצוין בתפקיד הראשי, וריז ויתרספון, שיערה צבוע לחום, מגלמת עובדת במשרד התעסוקה שמנסה לעזור לפליטים, אך האמצעים העומדים לרשותה מוגבלים. מכיוון שהסרט, שנכשל בקופות, מציג מציאות שמוכרת גם לנו, שווה לצפות בו.

האיש עם האקדח

אם-ג'י-אם, שבת, 08:50; א', 10:20, 83 דקות

מערבון טוב מ-1955, שעם מעלותיו נמנים תסריט מורכב יחסית והופעתו של רוברט מיטצ'ם בתפקיד הראשי. הוא מגלם אקדוחן, ששלוש שנים אחרי שנפרד מאשתו (ג'ן סטרלינג) ובתו, חוזר לעיירה שבה הן חיות, ואזרחיה שוכרים את שירותיו כדי להשתחרר מעולו של איש עסקים מושחת שרוצה להשתלט על העיירה. הנוסחה מוכרת, אך הסרט שביים ריצ'רד וילסון – שעבד קודם לכן כמפיק עם אורסון ולס – מעניין בזכות דמותו של הגיבור, שמנסה להשתחרר בעצמו מהאלימות שהוא מכור לה ומהאובססיה שלו לכלי נשק.

סולו בשניים

יס 3, שבת, 22:00; א', 13:49, 101 דקות

לסרט הראשון שביים הצלם הצרפתי כריסטוף אופנשטיין ליקויים רבים, ולולא היה לו ממד אלגורי, ניתן היה לבטלו כיצירה שאינה מעידה על כישרון בימוי. אבל יש בו הממד הזה. הוא מציג את סיפורו של יאן קרמאדק (פרנסואה קלוזה), שאחרי שגיסו (גיום קאנה) נפצע בתאונה, ניתנת לו לראשונה האפשרות להשתתף בתחרות שיט סביב העולם, שנמשכת שלושה חודשים. התנאי להשתתפות הוא שהשייט משיט את היאכטה שלו לבדו. אך כשהיאכטה נפגעת בתאונה וגיבור הסרט מנווט אותה לאיים הקנאריים כדי שתתוקן, מתגנב אליה נער ממאוריטניה (סאמי סגיר), שרוצה להגיע לצרפת, היכן שהתחרות מסתיימת. כדי להמשיך בתחרות יאן חייב להסתיר את נוכחותו של הנער ביאכטה, וכך נוצרת האלגוריה בין הנראות התמידית של גיבור הסרט, העוין את הנער על מה שהוא עלול לעולל לו, לשקיפותו ההכרחית של הפליט השואף לחיים טובים יותר. הסרט מבוים ללא השראה יתרה, יש בו סצינות מיותרות, אך הוא מצליח בכל זאת לעורר עניין מסוים.

מלאך האפלה

אם-ג'י-אם, א', 11:45, 106 דקות

גרסה קולנועית שנייה של מחזהו הסנטימנטלי של גאי בולטון מ-1936 (הגרסה הקודמת בוימה ב-1925 והיתה אילמת), שמבוימת באיפוק על ידי סידני פרנקלין ("האדמה הטובה"). זהו סיפורם של שלושה חברי ילדות, אשה (מרל אוברון) ושני גברים (פרדריק מארץ' והרברט מארשל). אחד מהם, זה שהאשה אוהבת באמת, מתעוור במלחמת העולם הראשונה, וכדי שלא להכביד עליה, מתחזה למת. המחזאית ליליאן הלמן היתה שותפה לכתיבת התסריט, שהוא רומנטי ועדין. גם צילומיו של גרג טואלנד ("האזרח קיין") תורמים להצלחתו של הסרט, שהיה יכול להיות דביק, והוא לא.

הבריחה מרנגון

הוט דרמה, ג', 22:00, 100 דקות

סיפורה האמיתי של רופאה (פטרישה ארקט), שאחרי שבעלה ובנה נרצחו, נוסעת עם אחותה (פרנסס מקדורמנד) לטיול במזרח הרחוק. אחרי שהיא מאבדת את דרכונה היא נתקעת בבורמה הנתונה במשטר צבאי. הסרט, שביים ג'ון בורמן ("גברים במלכודת", "יער האזמרגד") ב-1995, מתאר כיצד הגיבורה נעשית מעורבת במאבק נגד המשטר בניסיונה לצאת את בורמה. אף שיש בו כמה סצינות שמפשטות את המצב השורר במדינה, ותיאורו של המזרח, כמו בסרטים מערביים רבים, נוטה לנוסחתיות, הסרט מבוים בקפידה ומרתק. עם או אאונג קו כשותפה של גיבורת הסרט במסעה.

יותר מאהבה

הוט דרמה, ד', 08:05, 129 דקות

מי שהעריך כמוני את סרטו של אסף קורמן "את לי לילה", כדאי שיתעלם מסרטו של גרי מארשל ("אשה יפה") מ-1999, ששמו המקורי הוא "The Other Sister" והוא משתמש בדמותה של אשה צעירה (ג'ולייט לואיס), הסובלת מפיגור שכלי, ליצירת מלודרמה רומנטית שהמניפולטיביות הרגשית שלה שוברת שיאים. איננו מאמינים לרגע למה שמתואר בסרט, שהוא ניסיונה של הגיבורה לחיות את חייה באופן עצמאי, בתמיכתו של אביה (טום סלק) ועל אף התנגדותה של אמה ההיסטרית (דיאן קיטון). ויש גם סיפור אהבה עם גבר צעיר הלוקה אף הוא בפיגור שכלי (ג'יובאני ריביסי). התוצאה היא מפגן של קיטש מרתיע.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ