סדרת רשת ראשונה עלתה באינסטגרם

הסדרה, "ShieldFive", על נהג משאית הנעצר בחשד למעורבות בשוד ורצח, תכלול 28 פרקים. הם יעלו בכל יום במשך החודש ואורכו של כל אחד מהם הוא 15 שניות

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

ברשת אינסטגרם עלתה אתמול סדרה עלילתית ראשונה. הסדרה, שהופקה בבריטניה ונקראת "ShieldFive", תכלול 28 פרקים שכל אחד מהם נמשך 15 שניות. הפרקים יעלו בכל יום במשך פברואר. את הסדרה ביים אנתוני וילוקס ומשחקים בה כריסטיאן קוק, ווליס דיי, אליוט גליב ועוד.

מתוך הסדרה החדשה של אינסטגרם
מתוך הסדרה החדשה של אינסטגרםצילום: צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם shieldfiv

העלילה מספרת על נהג משאית שנעצר בחשד על כך שהשתתף בשוד תכשיטים שבמסגרתו נהרג אדם. כדי לקדם את הסדרה יצאה אינסטגרם בקמפיין ויראלי ובו פורסמה תמונת מעצר של גיבור הסדרה ותחתיה הכיתוב "המשטרה מחפשת אחר ג'ון סוויפט (שמו של גיבור הסדרה) החשוד במעשי שוד ורצח". בפרק הראשון נראית דמותו של סוויפט כשהוא מתהלך בחליפה מחויטת, מדמם ועומד ליפול.

עד כה עוקבים אחר הסדרה החדשה רק 4,672 אנשים, אבל יש סיכוי גבוה שהמספרים יילכו ויגדלו בימים הקרובים. מהלך זה של אינסטגרם הוא כניסה מסקרנת של ענקית שיתוף התמונות לתחום התוכן שאיפיין עד כה פלטפורמות אינטרנטיות בולטות כמו נפליקס ואמזון. עם זאת, גישתה של אינסטגרם שונה מאלה של המתחרות הגדולות בכך שהיא מבקשת ליצור פורמט טלוויזיוני מתוסרט המותאם לדור הצעיר שצורך מידע ברשתות החברתיות ומבקש לדפדף בין תכנים במהירות המרבית.

לאינסטגרם, שנרכשה על ידי פייסבוק ב–2012 תמורת מיליארד דולר, יש 200 מיליון משתמשים. היא לא הרשת החברתית היחידה ששוקלת להיכנס אל תחום התוכן המתוסרט. בעבר הודיעה חברת סנאפצ'אט, המתמחה גם היא בשיתוף תוכני וידיאו, כי היא מעוניינת לקדם תוכן עצמאי ומתוסרט. באתר שיתוף הווידיאו וימאו הוכרז על תחרות מלגות לנשים שבעקבותיה יופקו חמישה סרטים בשנה הקרובה.

את הסדרה החדשה של אינסטגרם הגדירו אנשי החברה כ"קולנוע חברתי". הז'אנר הזה משלב בין תוכן מתוסרט, רשתות חברתיות ופעילות אינטראקטיבית ברשת. הסרט הראשון בז'אנר הזה, "Him, Her and Them", הופץ בלעדית דרך פייסבוק ב–2011. בהמשך הגיעו סדרות דומות, שאת אחת מהן הפיק הבמאי האמריקאי זוכה האוסקר, רון הווארד. ביולי 2011 חברו טושיבה ואינטל ליצירתו של הסרט ההוליוודי הראשון ששווק היישר ברשתות החברתיות, "Inside". הפרויקט זכה להצלחה ולסרטי המשך.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ