תאגיד השידור הציבורי ישקיע ארבעה מיליון שקל בהפקות מקור לאינטרנט

בתאגיד מתכוונים להשקיע בסדרות רשת מז'אנרים שונים, שיופצו בין היתר דרך אתר ייעודי. "התאגיד הוא בעצם חברת אינטרנט עם נוכחות בטלוויזיה וברדיו", נכתב בהצהרת הכוונות התאגיד

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

תאגיד השידור הציבורי ישקיע ארבעה מיליון שקלים בהפקות מקור שייועדו לאינטרנט. תקציב זה, שאושר זה מכבר על ידי מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, הינו תקציב ראשוני ובהמשך אף עשוי לגדול. בקול קורא שפרסמו היום (שני) נציגי התאגיד צויין כי הם מחפשים תכני רשת מגוונים: החל מסדרות רשת בז'אנרים שונים, יצירה בפלטפורמות יוטיוב, פודקאסטים, חידונים, שעשועונים, סאטירה ועוד. בתאגיד מבקשים למצוא קולות צעירים של יזמי אינטרנט ולהשקיע בסדרות רשת שיצברו ויראליות דרך אתר ייעודי שיוקם בעתיד בנוסף לפלטפורמות נוספות ברשתות החברתיות.

קובלנץ הדגיש בעבר את חשיבותו של הענף הדיגטלי בתאגיד העתידי שיוקם. כבר כמנכ"ל החינוכית ביצע מהלך של דיגיטציה מלאה לכלל התכנים שהופקו עבור הערוץ, מהלך שנחשב פורץ דרך בקנה מידה עולמי. בסיור שערך קובלנץ לפני כשבועיים בלונדון, יחד עם סמנכ"ל הדיגיטל של התאגיד, אלעד טנא, פגשו השניים בכירים מרשת בי־בי־סי הבריטית ומסוכנות הידיעות רויטרס, וביקשו ללמוד מהם על תהליכי ההקמה של תאגיד שידור אפקטיבי, כולל הקמת מחלקת דיגיטל מתקדמת.

קובלנץ
קובלנץ. הדגיש בעבר את חשיבותו של הענף הדיגטלי בתאגיד העתידי שיוקםצילום: אייל טואג

במסגרת הצהרת הכוונות אודות המהפכה הדיגיטלית של התאגיד, צויין באתר התאגיד כי האינטרנט יהווה את ערוץ ההפצה העתידי העיקרי של התאגיד. "למעשה, אפשר לומר כי התאגיד הוא בעצם חברת אינטרנט עם נוכחות בטלוויזיה לינארית (שמשדרת ברצף) וברדיו", כתבו אנשי התאגיד בהצהרת הכוונות והוסיפו: "אינטרנט זה לא 'להקים אתר'". "מטבעו, האינטרנט חי מסביב לשעון, ולא 'נפתח' בשמונה בערב. האינטרנט נוכח באין ספור מכשירים, ולא רק 'בטלוויזיה בסלון'. זה אולי ברור מאליו לכל מי שמחובר לאינטרנט, אך כאשר מקימים ארגון שידור ציבורי — יש לכך משמעויות פרקטיות רבות על הצטיידות, מבנה ארגוני, כוח־האדם, וכמובן התוכן עצמו".

כחלק מאותו שינוי, מציינים אנשי התאגיד כי גם ההתייחסות למדדי הרייטינג, כפי שאנו מכירים אותם כיום, יאבדו מערכם. זאת בשל העובדה שנתוני הצפייה באינטרנט אינם משוכללים כיום לאחוזי צפייה, דבר שלדעת אנשי התאגיד, אינו משקף את הרגלי הצפייה העכשוויים. "מנקודת המבט של התוכן, אין דבר כזה 'רייטינג בטלוויזיה'. יש למצוא מונח חדש שישקף את סך התפוצה והחשיפה ויכלול את כל הצפיות והשימושים, תהיה דרך צריכתם ועיתויה אשר תהיה, ככל שניתן למדודם. יש לעודד ולממן את שוק ההפקה, היצירה והתוכן הישראלי, בדגש על יצירתיות ומקוריות. זאת במקביל לגיבוש יכולות עיתונאיות עצמאיות של התאגיד, בדגש על אינטרנט".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ