ענקית האינטרנט הסינית "באידו" תקים פלטפורמת תוכן דומה לנטפליקס

"באידו", המקבילה הסינית של "גוגל", תשקיע סכום של 300 מיליון דולר בזרוע הקולנוע והטלוויזיה שלה. נטפליקס אינה פועלת בסין, בשל מגבלות הצנזורה שחלות על שוק האינטרנט במדינה

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

"נטפליקס" אמנם התפשטה בשנה האחרונה ל–130 מדינות, אך סין אינה אחת מהן. כעת, ענקית החיפוש הסינית "באידו" (המקבילה הסינית ל"גוגל") עומדת להשקיע סכום עתק של 300 מיליון דולר בזרוע הקולנוע והטלוויזיה שלה, במודל תואם לזה של "נטפליקס", כך שגם קהל הצופים הסיני יוכל למצוא את הסרטים והסדרות המועדפים עליו על ידי קטגוריות ותת־קטגוריות מובחנות. מנוע החיפוש הסיני יעשה שימוש במידע הרב שהוא אוסף ממשתמשיו ובהתאם לטעמם, יציע להם תכנים טלוויזיוניים וקולנועיים בהתאם. על פי דיווח ב"ווראייטי", "באידו" תשקיע בפיתוח והפקה של עשרות סרטים וסדרות טלוויזיה, תוך שימת דגש על תכנים של סדרות מתח, סדרות נעורים ופרויקטים של אנימציה.

"באידו" נחשבת לאחד משלוש ענקיות האינטרנט של סין לצידן של "עליבאבא" וחברת Tencent. היא מחזיקה באתר וידאו (מעין מקבילה סינית ליוטיוב) בו רשומים, על פי מסמכי החברה, כ–20 מיליון משתמשים בתשלום. שוק התוכן הדיגיטלי בסין הפך רווי ביותר בשנה האחרונה עם דיווחים על השקעות ענק גם מצד המתחרות. כך למשל, נציגי חברת "עליבאבא" הודיעו בחודש שעבר כי ישיקו בעוד כחודש שירות סטרימינג חדש ובו יוצג תוכן שיירכש מסין וממדינות אחרות, כמו גם הפקות מקוריות.

משרדי "באידו" בבייג'ין. ישקיעו בפיתוח סדרות מתח, סדרות נעורים ופרויקטים של אנימציה
משרדי "באידו" בבייג'ין. ישקיעו בפיתוח סדרות מתח, סדרות נעורים ופרויקטים של אנימציהצילום: בלומברג

ההשקעה הנוכחית של "באידו" אומנם נחשבת גבוהה, אך לא בהשוואה לסכומי העתק שמשקיעות ענקיות המדיה האמריקאיות. לדוגמא, על פי הערכות עלות הפקת עונה בודדה של "בית הקלפים" היא כמאה מליון דולר, כאשר עלות שכרם של שני השחקנים הראשיים, קווין ספייסי ורובין רייט, ביחד היא מיליון דולר לפרק. גם "אמאזון", ענקית המדיה הדיגיטלית האמריקאית שהחלה להפיק בשנים האחרונות סדרות מדוברות כמו "טרנספרנט" ו"מוצרט בג'ונגל", השקיעה ברבעון אחד ב–2014 סכום של 30 מליון דולר. ההשקעה בסכומים כה גבוהים מייצרת לחברות הללו ספריית תוכן בלעדית שמושכת אליה לקוחות רבים המוכנים לשלם את דמי המנוי החודשיים.

ההתרחבות הגלובלית של "נטפליקס" לא כללה את סין, זאת בשל העובדה ששוק האינטרנט הסיני מציב מגבלות צנזורה מורכבות על חברות חיצוניות. נציגי "נטפליקס" ציינו באחרונה ב"ניו יורק טיימס" כי נעשות בדיקות היתכנות בכדי לפרוץ לשוק הסיני, אך כעת ניכר כי דווקא הענקיות הסיניות יקדימו את אלו האמריקאיות. עם זאת, "נטפליקס" לא צפויה לוותר בקלות, שכן נתח השוק הסיני הוא עצום ומכיל פוטנציאל רווח גדול. בתחום הקולנוע רשמו הקופות הסיניות בשנה שעברה סכום של 6.8 מיליארד דולר, סכום שצפוי לגדול עוד יותר בשנה הבאה ולעקוף את הכנסות המתחרה הגדולה במערב — הוליווד.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ