מחקר חדש: שנאה גורמת לאנשים לצפות בטלוויזיה

במחקר שהתבסס על 5,709 פרקים והרגשות שהם עוררו בקרב הצופים, התברר כי לאהבה יש משקל קטן בפוטנציאל להמשך הצפייה בסדרה

איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קים קרדשיאן בקבלת פנים
איתי שטרן

שנאה היא הרגש שמשאיר אותנו צמודים למסך יותר מכל — כך עולה ממחקר חדש של חברת ניתוח הנתונים Canvs. החברה בחנה לא פחות מ–5,709 פרקים של סדרות ותוכניות שונות, כאשר כל אחד מהם זכה ל–56 תגיות רגשיות אפשריות: שנאה לעומת אהבה, שעמום כנגד יופי.

הסדרות שזכו לריבוי של תגיות "שנאה" הביאו גם את תוצאות הצפייה הטובות ביותר: כל עלייה באחוז רגש השנאה הביא עמו פוטנציאל לצפיית המשך של 0.7% — הן בדרמה והן בריאליטי. לשם השוואה, גילוי אהבה לסדרה הוביל לפוטנציאל צפיית המשך של 0.3% בלבד בסדרות דרמה ו–0.2% בריאליטי.

"אם אתה לא סובל את אחת מבנות משפחת קרדשיאן, קיימת סבירות גבוהה שדווקא כן תראה את הפרק הבא", הסביר ג'ראד פלדמן, בעלי חברת המחקר. "שנאה נתפשת לא פעם כשלילית וכל רשת שידור מבקשת להפחית את הדימוי שלה כמעודדת שנאה ברשתות החברתיות", הוא מפרט, "המחקר הנוכחי מוכיח כי שנאה היא למעשה סוג של צורך".

יוצרי המחקר פילחו גם סדרות קומיות, שם גילו להפתעתם כי הצופים לא הרבו להשתמש במלה "מצחיק" כדי לתייג את הפרקים שראו, והעדיפו על פניה את המלים "יפהפה" ו"אהבה". ככל שהדברים נוגעים לקומדיות, אהבת הדמויות והעלילות הובילה לעלייה של 0.1% בפוטנציאל צפיית הרצף, בעוד שהבחירה ב"יפהפה" השאיר חותם משמעותי יותר — 0.3%.

פלדמן ציין בראיון ל"וראייטי" כי מפיקי טלוויזיה יוכלו לעשות שימוש בתוצאות המחקר כדי להבין אילו קווים עלילתיים מצליחים ליצור את האימפקט הרגשי המתבקש ואילו דמויות יצליחו לשמר את הצופים גם עבור הפרקים הבאים. בעידן שבו הטלוויזיה האמריקאית רוויה מאי פעם בסדרות מתוסרטות, מהלך כזה עשוי בהחלט לעזור בהשגת תוצאות מדויקות יותר ולהימנע מגניזת הפקות לאחר שידור עונה אחת בלבד.

בין הלקוחות שמשתמשים בנתונים המסופקים על ידי חברת Canvs ניתן למנות את ענקיות הטלוויזיה וויאקום, סוני, NBC Universal ועוד.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ