בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטי השבוע בטלוויזיה

12.8-18.8

תגובות
הפרפר ופעמון הצלילה
yes

הפרפר ופעמון הצלילה

יס 3, ו', 11:18, 112 דקות

אם עדיין לא ראיתם סרט מרשים ומשובח זה מ-2007, זו ההזדמנות. הסרט, אותו ביים ג'וליאן שנאבל, מציג את סיפורו האמיתי של ז'אן־דומיניק בובי (מתייה אמאלריק), מי שהיה הערך של המגזין "אל", ששותק בכול גופו, והוא יכול לעפעף רק בעינו השמאלית. בעזרת עפעוף זה, ושיטה שהמציאה המטפלת שלו (מארי־ז'וזה קרוז), הוא מכתיב לה את האוטוביוגרפיה שלו, שיצאה לאור ב-1997, זמן קצר לפני מותו.

אין זה אך ורק עוד סרט על נכות וההתמודדות עמה, וגם לא עוד סרט הדן בחוסנה של הנפש האנושית, אלא יצירה המצליחה להפוך את סיפורו של בובי למדיטציה קולנועית פיוטית, קשה ועדינה בעת ובעונה אחת. למרות הסיטואציה האכזרית שהסרט מתאר, זו יצירה יפיפייה, וההישג לפיכך נדיר. עם עמנואל סנייה, אן קונסיני, נילס ארסטרופ, ז'אן־פייר קאסל, מרינה האהדס, מקס פון סידוב, פטריק שנה.

גרמלינס

יס 2, ו', 14:15; שבת, 06:58, 106 דקות

גרמלינס 2

יס 2, ו', 16:03; שבת, 08:46, 106 דקות

צמד הסרטים של ג'ו דנטה, הראשון מ-1984 והשני מ-1990, הם בין סרטי המפלצות, המיועדים לילדים ומבוגרים, המוצלחים והשנונים ביותר שהוליווד הפיקה. הצלחתם של הסרטים – ובאופן נדיר, סרט ההמשך מוצלח יותר מקודמו – נובעים משלוש סיבות: היותן של המפלצות יצורים כה חמודים שבא לך לאמץ כול אחת מהן, לא משנה מה המחיר; מיקומה של העלילה בעיירה האמריקאית הכי טיפוסית שניתן להעלות על הדעת; והשימוש שהסרט עושה באוסף בלתי נדלה של מיתוסים קולנועיים מכול הזמנים. התקופה היא חג המולד, זו שבה החיים הם נפלאים, ואב קונה לבנו יצור פרוותי עם עיניים גדולות, שהוא חיית מחמד מקסימה כול עוד לא חושפים אותו לאור חזק, מרטיבים אותו ומאכילים אותו אחרי חצות.

כמובן שזה קורה, והגרמלינס, שחלקם טובי לב וחלקם מרושעים, מתחילים להתרבות ולהשתלט על העיירה. הסרטים גדושים בבדיחות טובות, והם מבוימים כך שנדמה שכול מי שהיו מעורבים בעשייתם נהנו לעשות אותם. עם זך גליגן, פיבי קייטס, הויט אקסטון, סקוט בריידי, קורי פלדמן, ג'ון גלובר, רוברט פרוסקי, כריסטופר לי.

מציאות נושכת

הוט פריים, ו', 15:30, 99 דקות

סרטו הראשון כבמאי של בן סטילר מ-1994, שבו הוא גם מגלם את אחד התפקידים הראשיים, היה לאחד הסרטים שייצגו בזמנם את מה שכונה "דור האיקס", ולפיכך, למרות שטחיותו והקלישאות הרעיוניות הספוגות בו, הוא מעניין לצפייה כסמן של תקופתו. הסרט מעניין גם כאחד מסרטיה הבולטים של וינונה ריידר, שנמצאת כעת בעיצומו של קאמבק, והיא מגלמת בו בוגרת קולג', ששואפת להיות יוצרת סרטים דוקומנטריים, ולאורך הסרט היא מצלמת סרט על חבריה, שכוללים את השותפה שלה לדירה (ג'יינין גארופאלו), גבר צעיר ללא ייעוד בחייו (איתן הוק) ובעל חברת טלוויזיה, אותו מגלם סטילר. השחקנים כולם עושים עבודה טובה, אך הדמויות ומה שקורה ביניהן אינו מצליח להעניק לסרט את הנפח החברתי שהוא שואף לו. עם סטיב זאן, סווזי קורץ, ג'ו דון בייקר, רנה זלווגר, ג'ון מאהוני.

להציל את מארק ואטני

יס 2, ו', 22:00; שבת, 15:43, 144 דקות

סרטו הטוב ביותר של רידלי סקוט ("בלייד ראנר", "הנוסע השמיני") מזה שנים רבות – במקור, "The Martian" – מחזיר אותו לחלל, שם הוא מציג את סיפורו של מארק ואטני, אסטרונאוט (מט דיימון), שננטש במאדים על ידי חבריו למסע, כיוון שסברו שהוא נהרג. מארק מחשב שנותר לו חודש לחיות, אך הוא בוטניסט אופטימי ורב תושייה, והוא מחליט לשרוד.

רצון זה רק מתחזק כאשר בכדור הארץ מגלים שמארק בחיים, וחבריו שנטשו אותו וחשים אשמה גדלה בשל כך, יחד עם צוות גדול נוסף של מדענים, מארגנים מסע רצוף סיכונים להצלתו. על בסיס סיטואציה זו יצר סקוט הרפתקה קולנועית שחרדה קיומית והומור מהולים בה, והשילוב ביניהם הוא שמעניק לסרט את ייחודו רב החן. חלק ניכר של הסרט מתרחש במאדים, שבו דיימון הוא השחקן היחידי על הבד, ואישיותו הסימפטית של השחקן משרתת את הדמות להפליא. עם ג'סיקה צ'סטיין, קריסטין ויג, ג'ף דניאלס, מייקל פנייה, שון בין, קייט מארה, צ'יווטל אג'יאופור.

מר הולמס

יס 3, ו', 22:00; שבת, 14:57, 104 דקות

ראינו כבר סרטים רבים המתארים את הקשר המתהווה בין קשיש לנער, אלא שבמקרה הנוכחי, הקשיש הוא שרלוק הולמס בן ה-93, שזיכרונו ויכולותיו המנטאליים המדויקים כבר אינם מה שהיו. בסרטו של הבמאי האמריקאי ביל קונדון ("אלים ומפלצות", "קינסי") מ-2015, הולמס גר בבית קיט שמנוהל על ידי סוכנת בית נאמנה (לורה ליני, מהימנה כתמיד), ואת הנער, שהוא בנה, הוא מנסה לעניין בחיי הדבורים; אולם, דבר נוסף מטריד את הולמס הקשיש: פרשת החקירה האחרונה שלו, שנגמרה רע, וד"ר וטסון, מתעדו של הולמס, הנציח בצורה מוטעית. בכוונתו של הולמס לתקן את המעוות ולהנציח את ההיסטוריה כפי שהייתה.

כול זה יכול היה ליצור סרט מעניין, לולא תיאור שגרת חייו של הולמס בזקנתו בנאלי ואינו מנצל כלל את העצב והמצוקה הכלולים בהידרדרותו של מוח שהיה מבריק פעם. סיפור החקירה האחרונה – שמוצג בפלאשבקים – אינו מעורר עניין רב והופעתו של איאן מקלן בתפקיד הולמס לוקה במחוות תיאטרליות מלאכותיות. הסרט, שהרעיון העומד בבסיסו יכול היה להניב יצירה מרתקת, הוא החמצה. עם מיילו פרקר, טאמיקי אומזאקי, אן קלמוט, פטריק קנדי, פרנסס דה לה טור.

תיק שקנאי

הוט פריים, שבת, 08:55; ג', 22:30, 141 דקות

לעומת מרבית הסרטים שהתבססו על רבי המכר של ג'ון גרישם, שהיו בעלי נפח מתלהם, גרסתו של הבמאי אלן ג' פאקולה ("כול אנשי הנשיא", "בחירתה של סופי") לספרו של גרישם היא מרתקת מאוד, אך גם מרומזת ועדינה. במרכז העלילה ניצבת סטודנטית מבריקה למשפטים (ג'וליה רוברטס), שבעקבות הרצח של צמד שופטים מבית הדין העליון בניו אורלינס, לכאורה רציחות ללא מניע, חושפת מזימה שמובילה עד לבית הלבן ומעמידה אותה ואת הקרובים לה בסכנת חיים.

בדידותה של גיבורת הסרט במצוקה אליה היא נקלעה מתועדת היטב על ידי פאקולה, והאופן שבו הוא מחבר בין מהלכי העלילה, שמקשרים בינה לבין עיתונאי חוקר (דנזל ואשינגטון), היחידי שיכול לעזור לה, מעוצב בכישרון. ההימנעות של הסרט מרומנטיקה שנכפית על העלילה אף היא תורמת להצלחה של הסרט, ובו בזמן, החיבור שנוצר בין רוברטס לוואשינגטון בדרכים קולנועיות לא מסורתיות מצליח לרגש. עם סם שפארד, ג'ון הרד, טוני גולדווין, ויליאם אתרטון, רוברט קאלפ, סטנלי טוצ'י, ג'ון ליתגאו, יום קרונין.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו