בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

53% מהצופים הצעירים המנויים על "יס" ו"הוט" בכלל מעדיפים סטרימינג

מנתוני הסקר של מועצת הכבלים והלווין התגלה כי "מחוברים" ו"סרוגים" הן הסדרות הנצפות ביותר. אקטואליה היא הסוגה הטלוויזיונית האהובה ביותר

4תגובות
שני גבר דתיים ובחורה
צלם: יוסי צבקר

סקר חדש שפרסמה היום (ראשון) מועצת הכבלים והלווין שופך מעט אור על אודות הרגלי הצפייה של הצופה הישראלי וטעמו. התוכנית הנצפית ביותר בקרב לקוחות "הוט" היא "מחוברים", ומיד לאחריה מדורגות "היחידה", "אנחנו במפה", "פצועים בראש" (שדורגה במקביל כתוכנית האיכות הטובה ביותר של החברה), "הפוליאקובים", "בתולות" ו"הצורף". בקרב לקוחות "יס" הסדרה הנצפית ביותר היא "סרוגים", שירדה מהאוויר לפני ארבע שנים. בהמשך רשימת הנצפות בלווין ניצבות "שטיסל" (שזכתה גם בתו האיכות מטעם הצופים), "השוטר הטוב", "ג'וני ואבירי הגליל", "תא גורדין", "האחיות המוצלחות שלי" ו"להרוג את הסבתא". בסקר, שנערך ביולי, השתתפו 505 משיבים המהווים מדגם מייצג של מנויי "הוט" "ויס".

עוד עולה מהסקר כי 53% מכלל הצעירים בגילים 18–29 צופים בתוכן דרך אתרי סטרימינג לא רשמיים, בעוד שבקרב בני 30 עד 39 יורד שיעור הצופים הפיראטים ל–37% בלבד. עם זאת, גם בקרב צופים בעשור השישי לחייהם יש היענות מרשימה לצפייה לא חוקית — 23%. עם זאת, העידו 89% מכלל הנשאלים כי הטלוויזיה היא מכשיר הצפייה העיקרי שלהם, בעוד 6% מעדיפים את צג המחשב ורק 4% עושים זאת דרך הטלפון הנייד. גם בקרב צעירים בני 18 ומטה, נותנת הטלוויזיה נוק־אאוט למחשב ולטלפון: 76% מכלל הצופים בגילים אלו בוחרים בטלוויזיה, 9% בעיקר במחשב ו–5% בטלפון החכם. 3% נוספים צופים בתכנים טלוויזיוניים באמצעות טאבלטים.

53% מכלל הצעירים בגילים 18 – 29
צופים בתוכן דרך אתרי סטרימינג
לא רשמיים

בסקר נמצא כי סוגי השידורים האהובים ביותר על ידי מנויי הטלוויזיה הרב ערוצית הם חדשות ואקטואליה (61%) ואחריהן תוכניות בידור, אירוח וריאליטי (47%) וסרטים (43%). הסוגה הכי פחות פופולרית היא שידורי הספורט, אותם מעדיפים רק 25% מהצופים. ייתכן כי הנתון האחרון נעוץ בהתייקרות חבילות הספורט: רק 31% רכשו מינוי מורחב בתשלום נוסף. במענה לשאלה "האם תסכים לשלם יותר על חבילת הספורט במידה שיסופקו לך יותר תכנים וערוצים" השיבו רוב מוחלט של הנשאלים (62%) בשלילה, 25% ענו כי אין להם צורך בערוצי ספורט נוספים ו–13% אמרו כי יסכימו לשלם יותר.

בהקשר זה ציינו מרבית צופי הכבלים והלווין כי יסתפקו במספר צנוע של ערוצים. 92% ממנויי "הוט" ו–95% מאלה של "יס" הודו כי אין להם צורך ביותר מעשרה ערוצים, בעוד שרק 4% מכלל הנשאלים אמרו כי יעדיפו לשלם על חבילות שיעניקו להם בין 10–20 ערוצים. מהנתונים אפשר להסיק כי הישראלים מעדיפים חבילות רזות וממוקדות — של סדרות, סרטים וספורט — בעלות מופחתת על פני מבול של ערוצים שבהם הם לא צופים.

בקרב כלל האוכלוסייה כ-90% מעדיפים לצפות בתכנים בטלוויזיה, בקרב בני 18 ומטה 76%.

לפי הסקר, ערוץ 20 אהוד במיוחד בקרב גברים ירושלמים בני 60 ומעלה. כ–39% מכלל הנשאלים טענו כי הערוץ ממלא את תפקידו כערוץ המסורת במידה רבה, בעוד ש–21% טענו כי הוא כלל לא ממלא את תפקידו. בקרב הציבור הדתי, רוב מוחלט של 80% טענו כי הוא ממלא את תפקידו, לעומת רק 37% מהחילונים. באשר לתוכן המשודר בערוץ, כ–42% מהנשאלים טענו כי רמת התוכן בערוץ גבוהה או גבוהה מאוד, ורק 20% טענו כי בין נמוכה לנמוכה מאוד.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו