איך ניצחה הטלוויזיה את הסמארטפון בקרב על השליטה?

היום אמנם נראה לנו מובן מאליו שהטלוויזיה יודעת להקליט סדרה, לעצור באמצע ולחזור לפריים שפספסנו, אבל בעבר הסתפקנו בשני ערוצים בלבד. אם נמאס לכם לגשר בין הטלוויזיה למחשב, הכירו את הדור הבא של חוויות הצפייה הבלתי מוגבלות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

נדמה שמיד עם הכניסה למילניום הנוכחי נרשמה מהפכה של ממש בכל מה שקשור לתוכן טלוויזיוני: סדרות מופת כמו "אבודים" ו"פארגו" היו בין מבשרות הדור הבא של המסך הקטן, והבשורה הזו ממשיכה לנפץ שיאים של ממש עד היום. אבל המהפכה הטלוויזיונית לא מתחילה ונגמרת בתוכן, היא מגדירה מחדש גם את הדרך שבה אנחנו מורגלים לצרוך את הטלוויזיה שלנו, ואת הפלטפורמה הטכנולוגית עצמה.

אחד המונחים שהולכים והופכים שגורים יותר ויותר במציאות הנוכחית שלנו, הוא "בית חכם", השלב הטכנולוגי המשמעותי הבא, אחרי שהצעדנו קדימה את הטלפונים, המחשבים והטאבלטים. בתים חכמים מביאים לידי ביטוי ויישום את מלוא הפוטנציאל של מכשירים שונים לתקשר זה עם זה: למשל, מערכת תאורה או שמע שנמצאת באינטראקציה עם הטלפון החכם ומאפשרת שליטה מכל נקודה, או היכולת לפתוח ולנעול את הבית מרחוק באמצעות אפליקציה. ואם לסמוך על תחזיות העתיד, אז גם היכולת של המקרר הביתי להתריע באמצעות הודעת SMS כשנגמר לכם החלב.

אחת מהפונקציות המרכזיות בכל משק בית שכזה היא הטלוויזיה החכמה, אותו כלי כל יכול כמעט שמציע לצופים מגוון רחב של שירותים, ומלכד לתוכו גם שירותי אינטרנט ו-וויי-פיי, משחקים ותוכן אינטראקטיבי, שירותי VOD וספריות תוכן. נדמה שאנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון באשר ליכולת הטכנולוגית, והדבר הגדול הזה שהולך ומתפתח כל הזמן, משנה לחלוטין את הרגלי הצפייה שלנו. ההיצע הטכנולוגי מחייב גם את ספקיות התוכן השונות להתיישר עם המציאות, ומעודד אותן לשבור את כללי המשחק ולהיכנס לתחרות: ימי הרייטינג עוד רגע חולפים מהעולם, ובמקום להיות משועבדים ללוח השידורים, אנחנו מתעקשים שהטלוויזיה שלנו תעבוד בשבילנו, במקום ובזמן שנוח לנו.יצרה מהפכה על המסך הקטן. מתוך הסדרה "פארגו" (צילום: יח"צ)

בעבר, לטלוויזיה היה מקום של כבוד בבית, עד כדי כך שאפילו ג'ואי טריביאני מ"חברים" נדרש לשאלה המוחצת כששמע על בית נטול טלוויזיה: "אין לך טלוויזיה? אז לאן מכוונים כל הרהיטים שלך?" לאט ובהדרגה, את המקום החשוב הזה תפס המחשב המשפחתי, והיום הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הצפייה, כשהטלוויזיה מתפקדת בעיקר כמסך. אותה סינרגיה בין המחשב לטלוויזיה יצרה את הדור הבא של חווית הצפייה: הטלוויזיות החכמות. הדור החדש של הטלוויזיות, לא רק חוסך מקום בבית ומאפשר לנהל רצף ישומים טכנולוגיים דרך המסך השטוח, אלא גם משמש כלי שמתכתב על שלל הפונקציות הביתיות. כך למשל עובדת התקשורת עם ה- HOT Multi, מוצר טכנולוגי חדש מבית HOT, שהופך כל טלוויזיה לחיית צפייה. ה- HOT Multi מספק פתרון של נתב אלחוטי ומאפשר גלישה נוחה יותר מכל רחבי הבית. בנוסף, לאחרונה הושקה אפליקציה יעודית לחובבי ספורט, שתאפשר ללקוחות הטריפל לקחת את חווית הצפייה לשלב הבא. כלומר קבלת מידע על משחקי טורניר היורו ישר למסך, באמצעות שלט הטלוויזיה, וכך יהיה ניתן להתעדכן במידע הרלוונטי במשחקים שמתרחשים בזמן אמת. פונקציה נוספת השמורה לחובבי הסדרות והקולנוע הביתי מספק HOT Multi, המאפשר צפייה בשני מסכים מקבילים תוך שימוש בשירותי סטרימינג, יחד עם אופציה לשתף בלייב את המשודר בטלוויזיה בפייסבוק, כדי שכל העולם ידע איזה טעם משובח יש לכם. כל השירותים הללו נשענים על הפונקציות המרכזיות של הטלוויזיה החכמה, אך מעצימים את כוחה בצורה נגישה וידידותית למשתמש הביתי.חווית צפייה מתקדמת. הטלוויזיה של היום היא לא מה שהכרנו (צילום: Dreamstime)

המסכים המתקדמים יותר לוקחים את מימד הצפייה לגבהים חדשים, באמצעות פונקציות של מסכי מגע או באמצעות הפעלה בתנועה – ממש כמו בקונסולות המשחקים החדשות. למרות זאת, השוק הישראלי נמצא בשלבים ראשוניים של גילוי ואימוץ הטכנולוגיה הזאת, בעיקר הודות לעובדה שהמחירים של טלוויזיות חכמות עדיין לא אטרקטיביים עבור משק הבית הממוצע בישראל. בעוד שמסכים דקים "רגילים" עוברים רק בקושי את רף ה-2,000 שקלים, טלוויזיות חכמות עולות הרבה יותר, ומצריכות מהצופים הסתגלות אמיתית למגוון האפשרויות המוצעות להם, כמו גם סקר שוק נרחב, מכיוון שכל מוצר מציע אפשרויות שונות בתכלית.

עד שהטלוויזיות החכמות יהפכו למוצר זול ושגור בכל בית, כמו הטוסטר או המיקרוגל, יש דרך פשוטה וזולה יותר להפוך את הטלוויזיה הקיימת לחכמה יותר. שוק התוכן הטלוויזיוני בישראל אמנם קטן, אבל התחרות על לבו של הצרכן מחייבת את החברות השונות להיות תמיד עם האצבע על הדופק ולייצר עבור הצופים חוויית צפייה ייחודית, עשירה ומתקדמת, שלוקחת בחשבון את הצרכים הספציפיים של הצרכנים השונים, שמבינים דבר או שניים על חוויית צפייה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ