מכוניות מהירות, קומיקאים שנונים: הפרסומות של הסופרבול

ג'רי סיינפלד מביא את הסופ-נאצי, מת'יו ברודריק מביא את פריס ביולר והמפרסמים מביאים מכוניות והרבה כסף - הפרסומות של הסופרבול משגעות את האמריקאים

עידן חגואל, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עידן חגואל, עכבר העיר

המגה אירוע השנתי של עונת הפוטבול האמריקאי הוא בלי שום ספק הסופרבול. הספקטקל הספורטיבי הזה מצליח לגדול משנה לשנה ולהפוך לאירוע טלוויזיוני בלתי נשכח בארצות הברית. מדובר באירוע תקשורתי נוצץ ובידורי, שכל עניין הספורט הופך עם השנים ליותר ויותר שולי. במקומו, הציפייה וההתרגשות מתרכזים בהופעות המוזיקה שיזכו לעלות מול מיליוני צופים בזמן המחצית (השנה תופיע מדונה). במקביל, מייצרות החברות המסחריות  פרסומות מיוחדות לקראת הסופרבול, כמו גם לשידור בהפסקות. היות שמדובר באוונט עתיר רייטינג חברות הפרסום האמריקאיות משקיעות מיליוני דולרים בפרסומות שישודרו בזמן המשחק, ומכוונות אותו לקהל יעד גברי בעיקרו. גברים זה צ'יפס, גברים זה בירה, גברים זה דאודורנט, אבל מעל הכול – גברים זה מכוניות. השנה ישודרו מספר פרסומות לחברות רכב שונות בזמן הסופרבול והנשק העיקרי שהם מגייסים על מנת ללכוד את תשומת לב האוהדים הוא הומור.

הונדה: נוסטלגיה עם גלגלים מת'יו ברודריק מככב בפרסומת נוסטלגית משהו לימיו העליזים בתפקיד פריס ביולר, דמות המבריזן הכי איקוני בקולנוע, מתוך הסרט "Ferris Bullers Day off" (בתרגום חופשי לעברית  – "שמתי ברז למורה").  האפוס הקומי הזה נמשך קצת מעל דקותיים ועל הדרך מפרסם איזו מכונית של הונדה. 

פולקסווגן: הכל או כלום

הפרסומת המצוינת של פולקסווגן לחיפושית החדשה מצליחה לספק רעיון חדש ומבריק ובו זמנית גם מחווה לפרסומת של החברה משנה שעברה. בדקה אחת מלבבת תקבלו כלב, מכונית ודארת' ויידר. מה עוד אפשר לבקש מפרסומת?

סוזוקי: בלי צחוק, בלי מודעות

אם מביטים לרגע מעבר לצילומי הנוף המרהיבים והפסטורליות הקפואה מגלים פרסומת די וולגרית למכונית של סוזוקי. בחברה לא שמעו כנראה על התחממות גלובלית והמסת קרחונים, וכדך הפרסומת החדשה שלהם היא דריסה חסרת בושה של דובי קוטב ואקטיביסטים ירוקים ברחבי העולם. אבל מעבר לכל היא בינונית ולא מצחיקה. 

קיה: גברים אוהבים פיצוצים

התרומה של "קיה" לסופרבול היא פרסומת שחציה האחד נראה כמו העתקה של פרסומת לחברת סלולר, שנעשתה במזרח התיכון (ספציפית ישראל) - מתוקה וחלומית עד בחילה. חציה השני הוא כולו מחווה לגבריות סתומה מלווה במוזיקת מטאל, מכוניות ופיצוצים. 

אקיורה: נו קאר פור יו!

הקרם דה לה קרם, הפרסומת לרכב של חברת אקיורה בכיכובו של ג'רי סיינפלד היא מפגן עוצמה של קומדיה ויצירתיות שכנראה תגנוב את ההצגה מכול פרסומות הסופרבול ב-2012. סיינפלד כל כך רוצה להיות הראשון לקנות את דגם המכונית החדש של החברה עד שהוא מוכן לעשות פשוט הכול. סיינפלד משתעשע לכל אורך הפרסומות עם התדמית שלו כקומיקאי וכמעט חוצה את גבולות הפרודיה העצמית.  

אאודי

חברת המכוניות הותיקה מצליחה לרכב על טרנד סדרות וסרטי הערפדים, ולהוסיף את הטוויסט המיוחד שלה. כי ככה זה שהפנסים של הרכב הורסים את המסיבה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ