רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בדרך לקאמבק עוברים בפלייבוי

ג'ני מקארתי, מדונה, שרון סטון ואפילו סאלי פילד החסודה כבר עשו תחנת עירום בפלייבוי בדרך לתהילה. נערת הצרות והטראש לינדזי לוהן כבר עשתה את זה על שער הניו יורקר ומאיימת לעשות זאת שוב. האם עירום הוא צעד בדרך לקאמבק?

תגובות

לא סתם לוהן תולה תקווה במגזין הציצים הלאומי של אמריקה. "פלייבוי" עזר לאורך השנים ללא מעט כוכבות להזניק את מדד תשומת הלב כשזה סבל מקשיים. ממרילין מונרו, שהתנוססה על שער הגיליון הראשון של "פלייבוי" בדצמבר 53', דרך פמלה אנדרסון, ג'ני מקארתי ורבות אחרות. אלא שאם לפני 30-40 שנה הצילום למגזין נחשב כצעד קרייריסטי לגיטימי, היום ל"פלייבוי" יש כבר סמל סטטוס אחר, תו תקן שונה, והוא בהחלט לא של איכות. מגזין "פלייבוי", שיחגוג יום הולדת 58 בדצמבר הקרוב, נחשב מזמן למוסד אמריקאי ואימפריה כלכלית, אחרי שביסס את מעמדו בשנות ה-50' וה-60', בשנות ה-70' וה-80' הוא כבר נתפס כתחנה הכרחית בדרכה של כל כוכבת, מתחילה יותר או פחות. ברברה סטרייסנד, דולי פרטון, פארה פוסט, ברוק שילדס, מדונה, שרון סטון, גולדי הון ואפילו סאלי פילד הרחוקה מהתואר "סקסית", הצטלמו לשער בשיא פריחת הקריירה שלהן. אבל בשנות ה-90' שונה משהו במנגנון הפלייבואי והוא החל להציג בעיקר נשים נשים צעירות ואלמוניות בעליל, שמחפשות את הדחיפה הראשונית להוליווד. יופי של דחיפה להוליווד. עשו את זה בפלייבוי: אם בשנותיו הטובות ביותר התראיינו למגזין אישים כמו: פידל קסטרו, מלקולם אקס, סלבדור דאלי, מרטין לותר קינג, ז'אן פול סארטר, מוחמד עלי, אורסון וולס, ג'ימי קרטר, יאסר ערפאת, סטיבן הוקינג, פרנק סינטרה, וודי אלן, אריאל שרון ורבים אחרים. בשנים האחרונות מדובר בעיקר בכוכבי קולנוע שימיהם היפים מאחוריהם, מוודי הרלסון וברוס וויליס, דרך צ'רלי שין ועד רוברט דאוני ג'וניור ואלק בולדווין, בימים שלפני הקמבאקים המפוארים שלהם. אפילו סאלי פילד עברה בפיילבוי. צילום שער פלייבויעירום בונה נערת פלייבוי המפורסמת מכולן, עם שיא של 13 שערים, היא כמובן אנדרסון, שהחלה את דרכה במגזין בפברואר 90' ולאורך 20 השנים האחרונות תרמה את נתוניה פעם אחר פעם למגזין. אנדרסון החלה את דרכה המקצועית בקנדה, ארץ הולדתה, בטעות. ב-89' במהלך משחק פוטבול בו נכחה בקהל, אחד הצלמים קלט את נתוניה הטבעיים ותמונתה לובשת חולצה עם הלוגו של "בירה לאבט" התנוססה על מסך הענק. חברת הבירה שכרה את אנדרסון להיות הפרנזטורית שלהם, וכעבור שנה כבר הופיעה הבלונדינית על השער הראשון שלה במגזין, כאשר נתוניה הטבעיים (ובהמשך – הרבה פחות טבעיים) מככבים. הקריירה של אנדרסון נסובה סביב גופה, כולל כמה קלטות סקס ביתיות עם הבעל לשעבר טומי-לי וכישורי המשחק המועטים שנדרשו ממנה, היו ריצה איטית וקפיצות למעלה ולמטה על הסט של "משמר המפרץ". "פלייבוי" לא רק שלא פגע באנדרסון, אלא אפילו להיפך. הוא בנה אותה. בהמשך היא הופיעה בסדרות טלוויזיה אחרות, סרטים זניחים וגולת הכותרת כמובן – רוקדים עם כוכבים בישראל. פחות שחקנית, יותר מתפשטת. פמלה אנדרסון על שער הפלייבוינערת פלייבוי נוספת, שנראית כמו שעתוק מוחלט של אנדרסון, היא ג'ני מקארת'י, שלמדה מאנדרסון כיצד ניתן לפתח קריירה מגוף יפה וחזה גדול ושלחה את תמונתה לפלייבוי כדי לממן את לימודיה בקולג'. התמונה הופיעה לראשונה בשער גיליון אוקטובר 93', והיא קיבלה עליה 30 אלף דולר. בהמשך היא הוכתרה כנערת הפלייבוי השנתית והתואר הקנה לה את הפרסום הדרוש כדי לפצוח בקריירה סוג ג' בהוליווד. היא הנחתה תכנית של MTV בשם "סינגלד אאוט" שהצליחה מאוד, אבל כאמור לא דרשה כישורי משחק נרחבים, ובשנת 97' הופיעה בשתי תכניות – "המופע של ג'ני מקארת'י", שהצליח וסיטקום בשם "ג'ני" שכשל. היא כיכבה בסרטים זניחים כמו: "הכדור מת מצחוק" (1998), "יהלומים" (1999) "צעקה 3" (2000) ו"מת לצעוק 3" (2003), שיחקה בתפקידי אורח בסדרות כמו "המופע של דרו קארי", "מכושפות" ו"תהרוג אותי וזהו". את מעמדה המעט רציני יותר, ביססה בזכות המאבק שלה למען ילדים אוטיסטים, שהחל לאחר שבנה אובחן במחלה. קריירה מגוף יפה וציצים גדולים. ג'ני מקארתי על שער הפלייבויעוד שפנפנה שהוליווד לא הצליחה לפספס נולדה בכלל כויקי לין הוגאן ואנו מכירים אותה בשם אנה ניקול סמית המנוחה. סמית' התחילה את הקריירה שלה על שער המגזין במרץ 92' ונבחרה לנערת השנה של פלייבוי לשנת 93'. מכאן הדרך הובילה אותה למסלול הדוגמנות ולסרטי קולנוע דרג ו'. השפנפנה המפורסמת התחתנה עם קשיש בן 88 ולאחר שנפטר יצאה למאבק על הירושה שלו. המאבק תם כמעט שבע שנים אחר כך, מה שעודד את קברניטי ערוץ E! להפיק תוכנית מציאות ביכובה. אולם חייה של הכוכבת המתפשטת לא הפכו קלים עם החשיפה וההצלחה, והיא נמצאה מתה בבית מלון בפלורידה ב-2007. הנתיחה שלאחר המוות קבעה שנפטרה בכתוצאה ממנת יתר של תרופות. טוב בשביל מרג' סימפסון אנדרסון, מקארתי וסמית' זכו לתודעה עולמית ואף לפרסום והצלחה, אך הצלחתן התבססה על  גופן, גודל שתלי הסיליקון והניתוחים הפלסטיים שעברו ולא ממש תודות לכישוריהן האחרים. לכן, הופעה על שער פלייבוי בעירום או בעירום חלקי, לא באמת פגעה ב"קריירה" שלהן. לוהן, אשר מנסה עדיין להיתפס בתודעה כ"שחקנית" מעל הכל, אמנם צבעה את השיער לבלונד, הגדילה שפתיים וחזה אך עדיין רוצה שנתייחס אליה ברצינות מסויימת, השמורה לשחקנית הג'ינג'ית החמודה שהכרנו פעם. הבדל נוסף בין לוהן לבין השפנפנות האחרות הוא העיתוי. שלוש הנשים המדוברות התחילו את הקריירה שלהן עם השער, וגם אם במשך השנים חזרו לעוד שער כזה או אחר, היה זה פלייבוי שהקפיץ אותן לתודעה, ויצר להן קריירה. הן אולי חולקות עם לוהן את גיל הצילום, שנות ה-20 שלהן, אבל לוהן כבר נמצאת בשלהי הקריירה שלה,  ואילו הן היו רק בתחילת הדרך כשפלייבוי זיהה את הפוטנציאל שלהן.למרות שבינתיים נציגיה של לוהן אינם מאשרים או מכחישים את השמועות על הצילומים בעירום (מה שבקוד ההוליוודי אומר שהן נכונות), כבר התפרסמו  תמונות של לינדזי מהאחוזה המפורסמת. אמה דינה טובת הלב, כבר טרחה להתראיין ולהגיד שהצילומים של לינדזי עברו בסדר גמור ובכלל, שהיא לוקחת איתה את אחותה הקטנה אלי לסט, כמה לא הגון זה כבר יכול להיות? ואולי לוהן פשוט מזכירה לעצמה ש"כבר קרו דברים מעולם", ומה שטוב בשביל מרג' סימפסון טוב גם בשבילה. הרי קים בייסינגר שהצטלמה בעבר לשער המגזין, טענה שהתמונה החושפנית עזרה לה להשיג תפקידים בסרטים עם במאים נחשבים. והיא גם זכתה בסופו של דבר באוסקר (לתפקיד משנה, "סודות אל.איי." מ- 97'), אז אולי לא הכל אבוד.

*#