אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שיחת העיר: איך באמת נשבר שיא הצפייה של "מאסטר שף"?

רייטינג המפלצתי של גמר "מאסטר שף" הוא בעיקר עדות לשיטת הפמפום האובססיבית של קשת, אבל גם לשנה הנוכחית במדיה שבה התוכן הוא עבד של המסחריות

תגובות

1. את השנה הזאת אפשר לסכם דרך גמר "מאסטר שף", התוכנית הכי נצפית מאז שהתחילו למדוד רייטינג. מיליון ו־400 אלף איש צפו בתוכנית. אם תשאלו אותם למה הם צפו, הם יסבירו ש"מאסטר שף" היא פשוט תוכנית טובה שהם אוהבים לראות. הם צודקים, "מאסטר שף" היא באמת תוכנית טובה שעשויה היטב. אבל לא בגלל זה הם ראו אותה. תוכנית טובה שעשויה היטב זה לא משהו שיכול לגרום היום למיליון ו־400 אלף איש לשבת מול הטלוויזיה. לא בגלל שיש יותר מדי תוכניות טובות שעשויות היטב, אלא בגלל שיש היום עוד כמה דברים לעשות חוץ מלראות טלוויזיה.

3. בקשת מבינים שאין להם ברירה. הם יודעים שאם הם לא יגבירו את רמת הפמפום, האנשים עשויים לפתח רצונות משלהם. אז את גמר "מאסטר שף", זה שראו מיליון ו־400 אלף, הם מנצלים בעיקר לפמפום. את המשדר מקדימה תוכנית פרומו מיוחדת בת רבע שעה ל"שלוש", תוכנית היכרויות חדשה שתעלה בשבת הבאה ושקשת רוצה להכריח אתכם לראות; במהלך המשדר הקדישו השופטים דקות ארוכות לפרומו מושקע לגרסת הילדים של "מאסטר שף" שקשת רוצה לוודא שברור לכם שאתם חייבים לראות; וגם את הפרסומות קשת צריכה עכשיו להכריח אתכם לראות. אז מיכל אנסקי מפנה ל"מקבץ פרסומות מיוחד שכולו אוכל", כשכל פרסומת מקודמת על ידי שקופית מיוחדת (מנה ראשונה, קינוח וכו'). כי בקשת מבינים שאם הפרסומות ייארזו כמו המלצות של "מאסטר שף", אז נהיה חייבים לראות אותן ואז לקנות אותן ואז הן יהיו שוות הרבה יותר כסף (רגולטור, מישהו?); וכשמסתיים המשדר, אתם עדיין לא יכולים לקום. כי אתם חייבים לראות את הקליפ המושקע ל"שלוש", למקרה שכל פמפומי הביניים קצת עירערו לכם את הביטחון ואתם לא ממש מבינים מה אתם אמורים לעשות בשבת הבאה.

מה קרה מאחורי הקלעים של גמר "מאסטר שף"?

4. לא רק שיא הרייטינג נשבר בשבת, אלא גם שיא הפמפום. שיא זמני כמובן. הפמפום מסמל את השנה הזאת. השנה שבה התוכן נהפך לפלטפורמה, למשהו שמייצרים כדי למכור או לקדם משהו. תוכניות משודרות כדי לקדם תוכניות אחרות, עיתונים נרכשים כדי להוביל אג'נדות עסקיות ותכנים נוצרים כדי לקדם חברות ומוצרים. אומרים שאלה חוקי המשחק בעידן הנוכחי, שבלי זה התעשייה לא תשרוד ושהאינטרנט, ההורדות הפיראטיות וההצפה בתכנים חינמיים לא משאירים אופציות אחרות. אומרים לנו שאלה החיים, שאין מה לעשות, שככה זה בכל העולם, ושזה רק ילך ויקצין.

» איך הפך יונתן רושפלד לכוכב של "מאסטר שף"?

5. אלא שהשנה, בין הפמפומים, למדנו שיש מה לעשות. ושזה אפילו יכול להצליח. במקרה הזה אפילו לא צריך אוהלים. מספיק לסגור את הטלוויזיה או לעבור לערוצים אחרים.

*#