אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חוקר צבאי: סדרה חדשה של חיים יבין תתמקד בצה"ל

"צבא העם" היא החלק השלישי בטרילוגיה עטרות השבחים של מר טלוויזיה. הסדרה בת השלושה פרקים תבחן את האתוס הצבאי מול המציאות הישראלית ואת מקום הצבא בימינו

תגובות

סדרה דוקומנטרית חדשה שיצר חיים יבין ועוסקת בצה"ל תשודר בזכיינית ערוץ 2 רשת. הסדרה, "צבא העם", היא מסע קולנועי בן שלושה פרקים בעקבות צבא ההגנה לישראל, הקונצנזוס הישראלי האחרון, והקשר הסימביוטי וההדוק בינו לחברה האזרחית בתוך הדמוקרטיה הישראלית. הסדרה תשודר בימי שני, החל מה-29 באוגוסט ב ערוץ 2.

יבין יצר (יחד עם ענת צום איילון) וביים את "צבא העם", והיא החלק השלישי בטרילוגיה עטורת השבחים והפרסים של העיתונאי והמגיש: בתחילה עסק במוסד ההתנחלות עם הסדרה "בארץ המתנחלים" ולאחר מכן בסוגיית ערביי ישראל עם הסדרה "תעודה כחולה". כעת יוצא שוב מר טלוויזיה עם מצלמתו הקטנה, מראיין ובוחן אנשים המציגים תמונה עדכנית אך מורכבת של החברה הישראלית ביחסה אל הצבא. יבין, ציוני שחונך לקדש את הצבא, פוגש צעירים לפני גיוס, חיילים ובני משפחתם וכן אנשי צבא בכירים בעבר ובהווה, ויחד איתם מנסה להבין את האתוס הצבאי אל מול המציאות של ישראל בשנת 2011. יבין יוצא מתוך נקודת ההנחה בה מעמד הצבא בעיני הציבור הוא עדיין חיובי וקונצנזואלי. אבל האם באווירה שכזו ניתן לבחון באופן ענייני ואובייקטיבי את הארגון הגדול והמשפיע ביותר בישראל?

הפרק הראשון בסדרה יעסוק בשאלה האם מחלוקות פוליטיות מפוררות את הצבא, זאת על רקע פרופיל המתגייסים מודל 2011: השקפותיהם מבית והספקות המרחפים מעל המשימות אליהם אותם חיילים נשלחים. הפרק השני בסדרה יבדוק את חזון בן גוריון של "צבא העם" ו"הצבא ככור ההיתוך הישראלי". האם חזונו של בן גוריון לצבא בעל משימות חברתיות חינוכיות לצד צבאיות עדיין רלוונטי היום, או שמא זו מלחמת המאסף של הצבא כצבא העם, כאשר כיום אחד מכל ארבעה צעירים אינו מתגייס. הפרק השלישי והמסיים בוחן את כוחו התאגידי של הצבא אל מול האתוס הצבאי והתלות שלנו בביטחון מצד אחד, ומצוקות החברה האזרחית (דיור, יוקר מחיה, סביבה) מן הצד השני .

*#