רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מתעללים, מאוהבים ומציאותיים: הזוגות שעשו לנו בית ספר בטלוויזיה

אהבת האמת שמסתתרת בין הריבים וההשפלות אצל ראובן ומירי פסקל מאחד העם 1, האהבה האסורה של רוחל'ה וזוריק מ"מרחק נגיעה" והזוגיות הפאטאליסטית של תיקי ואילן מ"קרובים קרובים". לכבוד ט"ו באב, הזוגות שמראים כמה אהבה זה כואב

תגובות

אתם יכולים להכפיש אותו, אתם יכולים להגיד שהוא מאדה את תאי המוח, אתם יכולים להתלונן שהוא דרדר דור שלם, אבל האמת הפשוטה היא שהמסך הקטן הוא לא רק כלי בידורי שנמצא שם כדי שיהיה לנו במה לבהות כשאנחנו נוחתים על הספה בערב – הוא כבר הפך מזמן לכלי לימודי לכל דבר, ולא רק לאלה שצופים בדורה החוקרת. אנחנו משתמשים במכשיר הדומם הזה שמונח באמצע הבית כדי ללמוד הכל – מה קורה בחדשות, איך חיות בר מזדווגות ומה כדאי להכין לארוחת שישי. אבל גם בתחום הרומנטי אפשר ללמוד מהטלוויזיה לא מעט. » מי הזוג הכי מעצבן בטלוויזיה? הצביעו בפייסבוק של עכבר העיר אונלייןעשרות זוגות טלוויזיוניים היו כאן לאורך השנים – מאוהבים, מפולגים, מצחיקים או טראגיים. עם כל הרצון לחדש ולרגש, אהבה היא תמיד גורם ממגנט ובמיוחד אם מעורב בה סקס. ולמרות שכולם הם יצירות בדיוניות של תסריטאים רומנטיקנים (או מרירים בחלק מהמקרים), מכולם היה ויש לנו מה ללמוד על זוגיות בחיים האמיתיים. לכבוד ט"ו באב, הנה הזוגות שעשו מהאהבה בית ספר.  המתעללים

אתם מכירים את הזוגות האלה, כי הם נמצאים סביבכם בכל רגע נתון. השניים האלה שתקועים יחד כבר שנים יחד ופשוט לא סובלים האחד את השנייה, אבל לא מסוגלים לחשוב שיש גם דרך אחרת. הם בדרך כלל יופיעו בקומדיות, כי אין ספק שזוגיות מעורערת היא בסיס פורה לבדיחות. בחיים האמיתיים, לעומת זאת, היא יכולה להיות די מדכאת. מירי וראובן, אחד העם 1: האל ופגי בנדי של הטלוויזיה הישראלית. איפשהו בין הריבים הבלתי פוסקים להשפלות החד צדדיות, מסתתרת אהבת אמת. או שהם סתם תקועים האחד עם השני ויודעים שאף אחד אחר לא ירצה אותם. כבר נוכחנו לדעת שבעברם היא הייתה פקחית צעירה ושעירה והוא היה חייל בלונדיני שרמנטי, אבל בהווה הסדרה מירי הפקחית (אילן פלד) מתעבת את ראובן (אורי גוטליב) בעלה, נכה צה"ל, ועושה לו טרור (למעט ברגעים שבו היא משתמשת בנכות שלו לטובתה). הוא מצדו מנסה להתרפס כמה שיותר ולשרוד עוד יום במחיצתה (מה שלא מנע ממנו, בסופו של דבר, מוות מוקדם וטרגי). הילדה שלהם סובלת מפיגור לא ברור ויחד הם משפחה בלתי מתפקדת שמחה. היינו אומרים שזה מקרה קלאסי של האישה שלובשת את המכנסיים בבית, אבל זה די ברור מאליו. למדנו מהם: שזה קורה גם במשפחות הכי גרועות ושאפשר לנהל זוגיות גם באווירה של שדה קרב. כל מה שצריך הוא להבין שמשהו טוב מזה כבר לא יקרה לך. החיים שלהם שחורים. מערכת היחסים בין ראובן ומירי:

לילך ואיצקו, רמזורהנה עוד דוגמא לכך שמאחורי כל ביץ' מהגיהינום, מסתתר גבר מבוהל, שלא לומר סמרטוט אנושי. ללילך (יעל שרוני) יש מערכת יחסים צפופה יותר עם אוזניית הבלוטות' שלה מאשר עם איצקו (ליאור כלפון) והוא מנהל אינטימיות עמוקה רק עם החברים שלו. היא רודה בו בכל רגע נתון והוא משתדל לא להסתבך איתה יותר מדי, עד כדי כך שלפעמים מתחשק לסמס לו את המספר של האגודה לזכויות הגבר במשפחה. ברוב הזמן היא מתה להתגרש ממנו (ובעונה השלישית הם נפרדים, וחוזרים), בעיקר בגלל שהוא קמצן והוא מוכן לעשות כדי להציל את היחסים שלהם, מסיבה לא ממש ברורה. כשהיא לא מסתכלת, הוא עושה שטויות שתמיד מסבכות אותו (ובסוף היא גם מגלה).  למדנו מהם: שכשזה לא עובד, צריך לקום וללכת. הסיבה היחידה להישאר היא כשאתם דמויות בטלוויזיה והאינטראקציה העקומה ביניכם ממש מצחיקה את הצופים. משטר דיקטטורי באוטו. לילך ואיצקו ב"רמזור":

הזוגות שמאחדים בין העולמות

סיפור האהבה הטריוויאלי שרואים בדרך כלל על המסך, הקטן וגם הגדול – גבר ואישה שונים לגמרי, מעולמות אחרים, שמתאהבים ומחליטים ללכת על זה (לרוב אחרי שלל סיבוכים בעלילה). מדובר בקולב די נוח עבור תסריטאים שמנסים ליצור עניין ומתח. הצופים יודעים מראש שהשניים האלה אמורים להיות ביחד ומצפים לזה בקוצר רוח. מוטי ושיר, עספור: דוגמא קלאסית לסיפור אהבה שמתרחש כנגד כל הסיכויים – הוא (שלום מיכאלשווילי) בחור עני שחי באוטובוס במזבלה נטושה, היא (אפרת דור) עורכת דין מפונקת ומתוקתקת עם חבר מפונק ומתוקתק ממש כמוה, הם מתאהבים והולכים על זה, רק כדי לגלות שהאהבה לא תמיד מנצחת והפערים לפעמים עומדים בדרך. הוא מלמד אותה את משמעות החיים דרך שינה באוטובוס ישן והיא מראה לו שהוא יכול להשיג יותר בחיים (בעיקר בגדים יקרים), אבל כמו רומיאו ויוליה גם להם זה לא ממש מסתדר בסוף.למדנו מהם: שהאהבות הכי גדולות קורות כששני עולמות שונים מתנגשים, אבל שכמו בחיים, גם אז זה כמעט אף פעם לא שורד את מבחן המציאות. מפגש עם האמא יכול להרוס כל מערכת יחסים. מתוך "עספור":

רוחלה וזוריק, "מרחק נגיעה": סיפור אהבה כל כך טוב, שמדהים איך אף אחד לא חשב על זה קודם – גבר חילוני, עולה חדש מרוסיה (הנרי דוד) ובחורה דתייה (גאיה טראוב) שהופכים להיות שכנים ומתים להיות יחד בסוג של אהבת אמת פנטזיונרית שקיימת רק באגדות, מלאה במתח וסכנה. התמימות שלה עם החספוס שלו, הנכונות שלו לעשות מחוות רומנטיות גדולות מהחיים, ההתלהבות הסוחפת שלה. המתח המיני הבלתי נסבל מול חוסר היכולת שלהם לממש אותו. זה עושה את זה לקהל, מה יש להגיד. האהבה שלהם מסכנת את כל מה שמוכר להם, המשפחות (בעיקר שלה) יהרגו אותם אם הדבר יוודע ואין ספק שכל האקשן הזה מוסיף לא מעט לצפייה.למדנו מהם: שהאיפוק משתלם, במיוחד אם אין ברירה. ושלפעמים שווה להמר על הכל כדי לזכות באהבת אמת. אהבה מסוכנת. מתוך "מרחק נגיעה":

הזוגות הריאליסטים סביר להניח שאתם כאלה, או לפחות הזוגות שאתם מכירים. אנשים פשוטים שנשחקים מהעבודה ומנסים לג'נגל בינה לבין הילדים והזוגיות שנדחקת הצידה. יש לנו דוגמא אקטואלית מושלמת לכך ב2.3 בשבוע, אצל נילי ובועז הנשואים פלוס אחד שבקושי מצליחים לעשות סקס, אבל הרבה לפני שהם הגיעו למסך, היו כמה כאלה שהראו לנו שאלה דווקא הרגעים הקטנים של האהבה שעושים את ההבדל.

אילן ותיקי, "קרובים קרובים": אלה היו זמנים פשוטים יותר בטלוויזיה הישראלית. שנות השמונים, בלי מחאה חברתית, בלי אחוזי גירושים שמרקיעים לשחקים. אנשים בסך הכל חיו את חייהם השקטים וטיפחו את שיערם הנפוח. בעולם של "קרובים קרובים" תיקי ואילן (תיקי דיין ואילן דר) החיכוכים העיקריים סבבו סביב כסף – היא הייתה אובססיבית לגבי הטלפון (חוגה!) והוא היה קמצן כפייתי שכל הזמן זמם איך להרוויח יותר כסף ומקביל לחסוך על חשבון המשפחה. למדנו מהם: שאהבה לא חייבת להיות רומנטית וגדולה מהחיים. לפעמים היא יומיומית, פשוטה ומשעשעת. כמו בחיים. כסף זו סיבה נהדרת לריב. מתוך "קרובים קרובים":

יעל וליאור, הכל דבש:הדוגמה האולטימטיבית לכך שיחסים יכולים להישחק בקלות, אם לא לרגע מפסיקים לשים לב. בהתחלה הם היו מאוהבים אבל אז נולד להם ילד, השגרה השתחלה איתם למיטה וג'ימי (ציון ברוך) נכנס לחייה של יעל (יעל פוליאקוב). היא בגדה איתו וליאור (זוהר ליבה) נותר אי שם מאחור. בסוף הוא כמובן מבין והכל מתפוצץ. למדנו מהם: שלכל אהבה יש תאריך תפוגה. ולפעמים הוא מגיע עם ציון ברוך קשור בסרט. הגיע תאריך התפוגה. זוהר ליבה ויעל פוליאקוב ב"הכל דבש"

*#