"Go On": הסיבוב הנוסף של מת'יו פרי

אחרי עשר עונות כצ'נדלר בינג ב"חברים" ושני סיטקומים כושלים, מת'יו פרי יצא מהגמילה עם הפנים קדימה. בסדרה החדשה שלו הוא מגלם מגיש רדיו אלמן שמנסה להתמודד עם האבל בתוך קבוצת תמיכה ביזארית במיוחד

קרן בר לב, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
קרן בר לב, עכבר העיר

אי אפשר שלא לתהות כיצד מרגיש מת'יו פרי בימים אלה מול ההצלחה היחסית של "אפיזודס", הסדרה של מאט לבלנק. לבלנק, שגילם במשך עשר שנים את חברו הטוב של פרי ב"חברים", קטף את פרס "גלובוס הזהב" על תפקידו בסיטקום, שחודש לעונה שלישית, והיה מועמד גם ל"אמי" בטקס האחרון. הקאמבק שלו הושלם בהצלחה, בעוד שפרי, לנצח צ'נדלר הלוזר, נאלץ להתמודד עם סדרה נוספת בכיכובו שבוטלה, רגע לפני שהחליט לעזוב הכל ולחזור לגמילה.

» למה כל כוכבי הסיטקום חוזרים למסך?» מת'יו פרי יקבל כוכב בשדרות הוליווד

"אני מתכוון לקחת הפסקה של חודש, להתמקד בפיכחות שלי ולהמשיך בשיקום החיים שלי", אמר לאתר TMZ בסגנונו היבש והאופייני. "תיהנו לעשות ממני צחוק ברשת האינטרנט". עבור פרי היתה זו נקודת שפל נוספת בקריירה בעייתית – מאז "חברים" הוא כיכב ב"סטודיו 60", הסדרה היחידה של ארון סורקין שבוטלה אחרי עונה אחת בלבד, וב"מיסטר סאנשיין" שלא הצליחה לשרוד אפילו חצי עונה באוויר. רגע לפני שחזר לקחת כדורים, כפי שעשה לפני שנכנס לגמילה ב-1997 וב-2001, הוא החליט לעשות מעשה ולקחת שליטה מחדש על חייו.

שנה וחצי אחרי, מת'יו פרי מוכן לסיבוב חדש בקרב על הקריירה הטלוויזיונית שלו. הפעם מדובר ב-"Go On", הדרמה הקומית החדשה של NBC, בה הוא מגלם את ראיין, שדרן ספורט שמאבד את אשתו בתאונת דרכים. למרות החזות הצינית והשנונה שלו, ראיין מתקשה להתמודד עם האובדן ונשלח במצוות מנהלי התחנה לקבוצת תמיכה להתמודדות עם אבל. במקום תמיכה, ראיין מגלה בקבוצה אסופת טיפוסים קיצוניים כמו בחור שתקן ומסתורי, אסייתית חולת שליטה שמנסה להתחנף ללא הפסק למנחת הקבוצה, זקן עיוור וחסר עכבות, לסבית שאיבדה את בת זוגה וצעירה משונה שמתאבלת על מות החתול שלה. לצד פרי מככבים טיילר ג'יימס וויליאמס ("כולם שונאים את כריס"), כוכבת ברודוויי זוכת ה"טוני" לורה בנאטי, ג'ולי ווייט ואחרים. לורן גרהאם ("בנות גילמור", "הורים במשרה מלאה") צפויה להתארח באחד הפרקים הקרובים, כמו גם שדרני ספורט מוכרים שיגלמו את עצמם.

יוצר הסדרה סקוט סילברי, ששימש גם כתסריטאי ומפיק ב"חברים" ויוצר שותף בסדרת הבת "ג'ואי", ליהק את פרי כחודשיים לאחר ש-NBC הזמינה פיילוט לסדרה. סילברי טען מהרגע הראשון שדמותו של ראיין נכתבה במיוחד עבור פרי, שמצידו הודה במסיבת עיתונאים בתחילת העונה כי הוא מעדיף את "Go On" על פני "סאנשיין", אותה יצר בעצמו. "החדשות הרעות הן שסקוט יצר עבורי סדרת טלוויזיה שמתאימה לי יותר מזו שיצרתי בעצמי, והסדרה הזו פשוט טובה יותר. סקוט הוא תסריטאי טוב יותר ממני", הסביר, וסילברי מיהר להתערב ולהוסיף: "במקרה אני גם שחקן טוב יותר ממנו".

החדשות הטובות עבור מעריציו של פרי הן שהוא ממש לא מנסה להמציא את עצמו מחדש ב-"Go On". ראיין הוא שילוב בין צ'נדלר ובין בן, דמותו ב"מיסטר סאנשיין" – סוג של ליצן עצוב שתמיד חייב לומר את המילה האחרונה. מי שחושד שפרי הוא כזה גם בחייו האמיתיים, לא רחוק מהאמת. "זה בהחלט היה משהו שניסיתי לעשות, כל הזמן", אמר בראיון לפני עליית הסדרה. "זה מי שצ'נדלר היה. צ'נדלר היה בחור שהיה לו תירוץ תמידי להיות מצחיק, כי הוא לא רצה לדבר על שום דבר רציני והעדיף להתבדח כל הזמן. זה בהחלט היה גורם שהזדהיתי איתו. אבל אני חושב שאני עושה את זה הרבה פחות עכשיו, כשאני מבוגר יותר".

יכולת ההדחקה של ראיין הן ללא ספק מה שהופכות סיטקום על אבל לדבר הגיוני לחלוטין. בפגישה הראשונה שלו עם קבוצת התמיכה, למשל, מנסה שדרן הספורט לנהל "טורניר עצב" ולקבוע אחת ולתמיד מי המסכן הראשי בחבורה. "זה תירוץ טוב מאוד עבור הדמות הזו להיות מצחיק, העובדה שהוא בהכחשה לגבי מה שקרה לו", אומר פרי. "הוא חושב שהוא בסדר ולא רוצה להתבכיין על הרגשות שלו, לפחות בהתחלה. אני נמשך לדמויות שבורות שמנסות להיות אנשים טובים יותר, והסט-אפ כאן הרבה יותר טוב".

השפוי היחיד בחבורה של פריקים. מתיו פרי (צילום: AP)

"Go On" שובצה מיד אחרי "דה ווייס" בתקווה שתוכל להחליף את סיטקומי הדגל של הרשת – "המשרד" ו"רוק 30" – שזו היא עונתם האחרונה. היא עלתה לשידור ב-11 בספטמבר יחד עם "Animal Practice" בכיכובו של ג'סטין קירק, ומיד גרפה לא מעט מחמאות מהמבקרים. דיוויד הינקלי מה"ניו יורק דיילי ניוז", למשל, טען שהיא "אולי הסיטקום החדש הטוב ביותר בסתיו הקרוב": "לכל הפחות, 'Go On' נותנת למת'יו פרי חומרים חדשים שמתאימים לסגנון שלו: נבוך, עצבני, קצר רוח, שנון, משעשע ומסתיר דבר מה", כתב. גם הנק סטוובר מה"וושינגטון פוסט" השווה אותה ל"מזל סרטן" ו"מוארת" והסביר כי "יש לה אותה הילה שמחה-עצובה, עם קמצוץ אבסורד בסגנון 'קומיוניטי' שמגביר את הקצב".

ההשוואה ל"קומיוניטי", הסיטקום המטורף של הרשת שעבר לא מעט טלטלות בעונה הקודמת וששובו לעונה רביעית נדחה למועד בלתי ידועה, לא מקרית. כמו ג'ואל מקהייל ב"קומיוניטי", גם פרי מתפקד כאן על תקן הציניקן השפוי שמנסה לשרוד בקבוצה בלתי מתפקדת ומגוונת, אבל העומק הטראגי שחבוי בדמות שלו ותחושת הטירוף המבוקר של "Go On" הופכים אותה למוצר קל יותר לעיכול מ"קומיוניטי". לא מפתיע, אם כן, שבצעד של אמון החליטו בתחילת החודש ב-NBC לרכוש עונה שלמה של 22 פרקים ממנה, יחד עם שתי סדרות נוספות של הרשת – "Revolution" ו-"The New Normal".

הצעד הזה עדיין לא מבטיח את עתידה של הסדרה, מן הסתם. למרות פתיחה מרשימה, הרייטינג שלה הלך וירד במהירות ובפרק החמישי, ששודר בתחילת החודש, הוא עמד על כ-5.8 מיליון צופים בלבד. צפוי, בעיקר כשמדובר בדרמה קומית שעדיין צוברת קהל צופים, אבל בהחלט לא סימן מעודד עבורה. עד שתירכש לשידור אצלנו באופן רשמי נותר רק להמתין ולראות האם גורלה יהיה כשל הסדרות האחרונות ברזומה של פרי, או שמא הפעם הוא הצליח לשבור את הקללה. מי יודע, אולי הוא ולבלנק עוד ייפגשו ב"אמי" הבא?

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ