הקרב האחרון: "דמג'ז" סוגרת חשבון בין פטי לאלן

בעונה החמישית, שבמרכזה עלילה דמוית וויקיליקס והעימות הבלתי נמנע בין פטי יוז לאלן פרסונס, לא מצליחה להתרומם, אולי בגלל הלואו טקיות שאליה הידרדרה. ועדיין, גם פרק רע של "דמג'ז" הוא עדיין טלוויזיה טובה

זיו יצחקי, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
זיו יצחקי, עכבר העיר

אחרי שסיימו להעניק את הגרסה שלהם לקריסת אנרון, למשבר האנרגיה בקליפורניה, למעללי משפחת מיידוף ולהעצמת תפקידן של חברות אבטחה פרטיות כמחליפות כוחות צבאיים בקונפליקטים בינלאומיים, מתפנה "דמג'ז" (הערב 22:30, הוט 3) בעונתה האחרונה לסגור את החשבון בין פטי היוז לאלן פרסון. כמו בעונות הקודמות, העלילה הראשית מבוססת על שערורייה שנגזרה היישר מהכותרות. הדמות שמגלם ריאן פיליפה היא וריאציה על ג'וליאן אסנאג' ועל המאבקים המשפטיים קשורים למסמכים המסווגים שהאתר שלו חושף. אל דו הקרב בצהריי ניו יורק מגיעות גם אלן וגם פטי כשהן תשושות ולאות משהו מהמאבק. אחרי ארבעה סיבובים, לא רק הצופים התעייפו. העונה הראשונה של "דמג'ז" היתה מפגן יעיל ומשומן של בניית סיפור מתח, תוך כדי דילוגים כרונולוגיים בעלילה שהיו חדשניים לאותה תקופה, אך כמו הרבה סדרות דומות, "דמג'ז" סבלה מתסמונת העונה השנייה, שבה היה קשה להחזיק עניין ולהצדיק את המשך הקשר בין אלן לפטי. כל עוד העלילה הראשית הצליחה להחזיק עניין, הקושי הזה לא זקף את ראשו. גם הליהוקים המאוד מוצלחים של טד דנסון, לילי טומלין וג'ון גודמן המשובחים חיפו על החורים בעלילה. למרבה הצער, עם המעבר של "דמג'ז" מ-FX  אל DIRECT TV , העריכה והארט המוקפדים היו הקורבנות הראשונים של הקיצוצים בתקציב. בסוף העונה השלישית רקחה פטי מזימות כל כך מפלצתיות, שהיה קשה להאמין שהיא תוכל לחזור לעונה הרביעית כדמות אמינה ולא כקריקטוריה של קראולה דה ויל. אבל בידיה האמונות של גלן קלוז הצליחה פטי לשמור על איזשהו מרכז אנושי שאיפשר לה להמשיך להיות דמות אמינה במידה מסוימת, או לפחות כזאת שאפשר להבין, גם אם לא להצדיק, את המניעים שלה. בתחילת העונה החמישית חוזרת אלן על טעויות העבר ומחליטה שוב לכרוך את חייה באלה של פטי, כשהיא מסכימה להעיד נגדה במשפט המשמורת על נכדתה נגד בנה מייקל. הסיוטים אמנם ממשיכים לפקוד את פטי בלילות, אבל בימים היא דואגת לסייט את חייהם של אחרים. במיומנות המוכרת היא מצליחה לתמרן את אלן לפינה שבה היא צריכה לבחור בין העדות ובין הקריירה שלה. קשה לומר שאפשר לחוש אמפתיה רבה כלפי אלן, אחרי הכל בשלב הזה היא כבר אמורה לדעת, או כמו שאומרים האמריקאים: רימית אותי פעם אחת, תתביישי לך. רימית אותי פעמיים, אני כבר צריך להתבייש. אחרי הנזק הישיר וההיקפי שפטי זרעה, אלן היתה אמורה לדעת ששום דבר טוב לא ייצא מהקשר איתה.

אלן כבר היתה אמורה לדעת. העונה החמישית של "דמג'ז" (צילום: יח"צ הוט)ובכל זאת, משהו בסיבוב הזה לא מצליח להתרומם. אולי העלילה הראשית דמוית הוויקיליקס נראית יותר מדי לואו טקית, או לא הצליחה להפוך בידי היוצרים לעלילה באמת מרתקת. ריאן פיליפה נראה כאילו הוא עשה טובה שהוא זחל מהקרוואן כדי לצלם את הסצנות שלו, ומי שחשב שג'נה אלפמן מעצבנת רק בגלל הדמויות הקומיות שכותבים לה, יגלה שהיא גם די בלתי נסבלת בתפקידים דרמטיים. עם זאת, פרק רע של "דמג'ז" הוא עדיין טלוויזיה הרבה יותר טובה ממה שיש לאלטרנטיבה להציע. לצד שאלות פילוסופיות על רצון עצמי, היא תמיד שמחה לספק גורל ומוסר בנדיבות וגם מנות מכובדות של אשליות לכל מי ששוקל להקדיש את חייו לקריירה משפטית. מי שיתמיד גם יזכה, ככל הנראה, בסיפוק לגלות מי תנצח בדו קרב, הכרישה הוותיקה או גורת האדבוקטים. שרק לא ישכח להתקשר ולעדכן גם את כולנו.» דמג'ס - מדי יום ראשון בשעה 22:30, ב-HOT3

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ