היום שאחרי הישרדות: ערוץ 10 משקיע בתוכניות לנשים

בחודש האחרון מצליח ערוץ 10 להשתלט על טבלת הרייטינג, אבל מה יקרה ביום שאחרי הישרדות והיפה והחנון? בערוץ תולים את התקוות דווקא בתוכניות לנשים. בחורף הקרוב יכבשו את המסך טריני וסוזנה, מעושרות ובנות הזהב. הכינו את החזיות

עידן חגואל, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עידן חגואל, עכבר העיר

למרות סכנת הסגירה המרחפת מעל ראשו, נתוני הצפייה של ערוץ 10 נוסקים מעלה בחודשים האחרונים, ומצליחים להביס את הזכיינית רשת בשעות הפריים טיים ולהסב נזק משמעותי לשידורי קשת ולמותג היוקרתי כוכב נולד. מלבד להישרדות VIP וליפה והחנון, שפוטנציאל הרייטינג שלהן ברור, הצליחו הקיץ גם תוכניות נוספות של הערוץ כמו פנים אמיתיות ואלנבי להלחיץ את קברניטי רשת וקשת. אבל בעוד כשבועיים תיעלם הישרדות מלוח השידורים של הערוץ (אולי לנצח?) ואחריה גם "היפה והחנון", האם אז יצליח הערוץ לשמר את המומנטום או שמא קיץ 2012 ייחשב לשירת הברבור של הערוץ. » הישרדות VIP - כל הכתבות והביקורות» הישרדות עוברת מערוץ לערוץ 2בערוץ 10 כבר יודעים היטב שהסחורה שיספקו לקהל הבוהים בימי החורף לא תשתווה לתותחים היקרים שהעמידו בקיץ מול הזכייניות של ערוץ 2, ובעיקר מול רשת. בערוץ 10 ערוכים לירידה ניכרת בנתוני הצפייה ומודים כי ככל הנראה לא יצליחו למנף את ההצלחה הנוכחית של הערוץ, "כשהישרדות והיפה והחנון ירדו אז הרייטינג ירד", אומר גורם בערוץ ומוסיף, "אנחנו לא מצפים לאותם נתונים בעונה הבאה". עם זאת מבהיר אותו גורם כי "הרייטינג הוא לא הדבר הכי חשוב. הכי חשוב זה כמה כסף אתה מכניס, פוטנציאל הרווח הכספי שלנו בעונת הקיץ (שאחוזי הצפייה בה נמוכים מהחורף- ע.ח) דווקא גבוהים יותר בשיבוץ של תוכניות חזקות". "כשהישרדות והיפה והחנון ירדו, גם הרייטינג ירד". היפה והחנון (צילום: ורד אדיר)עם תחילת עונת החורף הטלוויזיונית, מתכוונים בערוץ לשבץ תוכניות שעלות ההפקה שלהן נמוכה, ככל הנראה האופציה היחידה עבור ערוץ מסחרי שמצוי במשבר כלכלי. מכיוון, שתקציבי הפרסום בעונה זו נמוכים יחסית לקיץ ובעוד שקשת ורשת מעלות הילוך עם תוכניות מגה ריאליטי כמו מאסטר שף, האח הגדול, המירוץ למיליון ו-The Voice. בערוץ 10 מתכננים דווקא להוריד הילוך ולהתמקד בפלח שוק מאוד ספציפי - נשים. הפנייה לקהל מסוים באה להבטיח הכנסות גבוהות ממפרסמים יחסית לרייטינג הנמוך (ההערכות נעות בין 12% ל-15% בזמן הפריים טיים). פרסום ממוקד הוא גן עדן למפרסמים מסבירים בערוץ: "המחשבה היא כלכלית, החודשיים האחרונים של השנה חלשים יותר מבחינת פרסום. אבל, לצורך העניין, מעושרות וטריני וסוזנה הן תוכניות מאוד מדויקות מבחינת הקהל שלהן, הן זולות להפקה, ולכן ניתן למקסם אותן מבחינת מפרסמים". בערוץ מגלים כי גם בחורף של שנה שעברה, בתקופה בה שוק הפרסום נכנס למשבר בעקבות המחאה החברתית, הצליחו התוכניות "הרזות" של ערוץ 10 לייצר רווחים בזכות פלח השוק הממוקד. "הדיון ברייטינג הופך למשני כשאין לך כסף ממפרסמים", מסכם בכיר אחר בערוץ. טריני וסוזנה חוזרות, הפעם בתור דוקומנטרי אז ממה בכל זאת יורכב לוח השידורים של הערוץ בחורף הקרוב? ריאליטי האופנה של טריני וסוזנה ישוב למסך, בניגוד לפרסומים על הקפאה, רק שהפעם כוהנות הסטייל האנגליות תיארזנה בפורמט חדש במסגרתו יבוטלו כל צילומי האולפן. "המצאנו פורמט חדש שלא קיים בעולם", חושף גורם בערוץ, "הוא כולו יהיה דוקו וכל פרק יעמוד בפני עצמו". השינוי בפורמט נועד גם לגרום לרגולטור להכיר רטרואקטיבית בסדרה בתור יצירה דוקומנטרית, ובכך לצמצם את המחויבויות של הערוץ כלפי הרשות השנייה. "אם אלון גל וסופר נני הם דוקו אז גם טריני וסוזנה יהיו", מסכם הגורם. "אם סופר נני ואלון גל הם דוקו, אז גם טריני וסוזנה יהיו". מתוך התוכנית (צילום יח"צ)

גם לעוף על המיליון תשוב לעונה חדשה וקצרה מהרגיל (18 פרקים במקום 20) כשבכל פרק יהיה ספיישל בעל אפיון מיוחד, למשל פרק ובו ישתתף בשעשועון קאסט של תוכנית ריאליטי כזו או אחרת. גם הסיטקום בנות הזהב צפוי לשוב בעונה חדשה וכן הדוקו ריאליטי "מעושרות", שניהם נמצאים כעת בשלבי צילומים. תוכניות התחקיר – פנים אמיתיות והמקור ימשיכו לעונות נוספות. התוספת החדשה ללוח באה מכיוונו של הכתב לענייני ערבים צביקה יחזקאלי שיוצר סדרה דוקומנטרית על התפשטות דת האיסלאם באירופה של ימינו. למרות הניסיון לשדר עסקים כרגיל, ההודעה של רשת על רכישת פורמט תוכנית הדגל של הערוץ, הצליחה להוריד את המורל במסדרונות בית הורד. ערוץ 10 גילה על הרכישה באמצעי התקשורת וההלם היה גדול: "הפגיעה היא מוראלית כי זה נעשה בהפתעה, וכי היתה לנו מערכת יחסים ארוכה עם Castaway ואז הם עושים לנו תרגיל כזה. זה מוביל למצב רוח רע, אבל הוא יעבור", מספר בכיר בערוץ. המהלך המפתיע של רשת מגיע בתגובה לניצחון של הישרדות מדי ערב על כל שיבוץ פריים טיים של הזכיינית, "בערוץ 10 אנחנו למודי קרבות, אבל זו הפעם הראשונה שחטפנו מכה בגלל שעשינו משהו טוב ובגלל שמישהו לא מסוגל לספוג את ההצלחה שלנו, והם גם מודים בזה". "פעם ראשונה שחטפנו בגלל שעשינו משהו טוב". הישרדות VIP (צילום: ורד אדיר)גורמים בתעשייה מסבירים כי לרשת אכן נגרם נזק כלכלי במהלך ארבע השנים האחרונות כתוצאה מהשיבוץ של היפה והחנון והישרדות מול התוכניות של רשת. המהלך היה בבחינת "If You Can't Beat them, Eat Them", אמר גורם בכיר בתעשייה.  ההליך המשפטי של ערוץ 10 אל מול רשת וCastaway נמצא בתחילתו, הערוץ טוען כי הזיכיון לשידור התוכנית נמצא אצלו ולפי חוזה הם יכולים להחליט אם להמשיך לעונה נוספת או לא. לפיכך, טוענים בערוץ, העברת הזיכיון לגורם משדר אחר הוא הפרה בוטה. גורמים בערוץ אומרים שהמאבק המשפטי, ארוך ויקר ככל שיהיה, הוא לא סיכון כלכלי. "עזוב את הפגיעה המוראלית, הפגיעה העסקית היא פחותה ממה שנדמה כי בסופו של דבר זו הכנסה מול עלות ומדובר בתוכנית עם עלות מאוד גבוהה". ברשת התעקשו השבוע כי מדובר במהלך תקין והציגו הסכם חתום בין גורם בכיר בערוץ 10, ככל הנראה המנכ"ל הקודם יוסי ורשבסקי, לבין חברת Castaway ובו נכתב כי הוא מוותר על הפקת העונה השביעית והשמינית של התוכנית עקב הפרות שונות של לוחות זמנים והכרה בעבודה שהפקת עונות אלו יכבידו על התקציב של הערוץ, שהיה אז במצב של לקראת סגירה.         

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ