אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רואים כוכבים: כך פועלים מלהקי הריאליטי

איפה הכי טוב למצוא חנונים, כיצד מדברים עם בחורות יפות ואיך בדיוק משכנעים את פרידה הכט לכלוא את עצמה ל־100 יום בבית "האח הגדול"? ברוכים הבאים לעולמם של הסקאוטרים בתוכניות ריאליטי

תגובות

"שלום, אתה רוצה להשתתף בתוכנית ריאליטי?" - את מי מאיתנו לא תקפו בשאלה הזו בשנה האחרונה? בימים שבהם לוח השידורים מורכב בעיקר מתוכניות מציאות, המקצוע סקאוטר – מלהק בשטח - הופך למבוקש מתמיד. הם נמצאים בכל מקום: בבר השכונתי, במועדונים, במסעדות, בפסטיבלים ואפילו בתחרויות שחמט. ככה זה כשהאדם הפשוט הופך למצרך מבוקש על מסך הטלוויזיה.

הנתונים מפוצצים: על כל תוכנית ריאליטי עובדים שלושה־ארבעה סקאוטרים, סקאוטר ממוצע צריך להביא בין 20 ל־30 אנשים ביום, שישה ימים בשבוע, במשך שלושה חודשים. בחשבון פשוט, יותר מ־2,800 איש מתלהקים כל חודש לתוכנית ריאליטי זו או אחרת. אז אם אתם חולמים להמריא לקאריביים עם בגד ים או להתחבק עם אסי עזר, תדעו שהסבירות די נמוכה.

דנה (שם בדוי) מלהקת כרגע לתוכנית ריאליטי חדשה לערוץ 10 על רווקים ורווקות שרוצים למצוא אהבה. בתחילת כל שבוע היא יושבת עם מרכזת המלהקות והן בונות לוח זמנים של אירועי השבוע שבהם יש ריכוז גבוה של נשים פנויות שנראות טוב בגילאי 22 פלוס וגברים פנויים בני 25 פלוס. "אנחנו מחפשים מקומות עם אווירה של אינטראקציה בין אנשים", היא אומרת, "אם אני אפנה באמצע הרחוב למישהו הוא ישר יפתח במגננה. לעומת זאת, במקומות כמו מועדון המרקיד ודיזנגוף, בנות ובנים שנראים טוב רגילים שפונים אליהם".

הנוהל בשטח בדרך כלל קבוע. "אני מתחילה את השיחה ב'מה קורה?', 'היי, בן כמה אתה?' או 'היי, את פנויה?'. השאלות מסקרנות אותם והם נכנסים לשיחה בכיף", היא מספרת על תהליך תפיסת הדג בחכה. מסתבר שהיופי לא קובע בליהוק הראשוני: "אני רואה איך הבחורה מתנהגת במסיבה, רוקדת, צוחקת, מדברת עם אנשים. אם היא מושכת את תשומת לבי אז כנראה שיש כאן משהו".

בניגוד לדנה, סקאוטרית שעבדה עד לא מזמן עבור "היפה והחנון 3" מספרת ששלחו אותה למקומות שבהם היא אף פעם לא ביקרה. "אמרו לי להסתובב בכל מיני פקולטות של האוניברסיטה, אפילו הלכתי לתחרויות שחמט", היא אומרת, "אצל חנונים זה קיצוני. או שיש התלהבות יתרה, או שהם מסרבים. אין אפור. אנחנו לא לוחצים עליהם".

  אחת ההצלחות של הליהוק הנוכחי בהאח הגדול בערוץ 2 הגיעה בזכות הסקאוטר רותם כהן שליהק את נופר מתוך קהל של מאות אנשים. "הלכתי להופעה של שלומי שבת בחוות רונית. פתאום ראיתי אותה והיא תפסה את עיני", הוא מספר, "התחלתי ללכת אחריה, נעמדתי לידה כדי לצותת לשיחה עם ידיד ולבדוק אם היא לא רק פנים יפות. הבנתי שיש כאן משהו. בתום השיחה עצרתי אותה והחלפנו פרטים. היא מאוד התרגשה ובסוף הגיעה לאודישן". לאחר הליהוק הראשון, נופר עברה שלבים נוספים בדרך לתפקיד חייה: אודישן בהפקה, דינמיקה קבוצתית, בדיקות רפואיות ובסוף פסיכולוג. גם על הליהוק של תומר, מהנגלה השנייה של דיירים, הוא אחראי.

קיבלת בונוס על הליהוקים?"הבונוס שלי זה לראות אותם על המסך. ההפקה עשתה לי הפתעה ולא סיפרו שנופר נכנסה. הייתי בשוק. אני מרגיש כרגע שבית האח הגדול הם המשפחה שלי".

שתי הדמויות אולי הכי מדוברות כרגע בטלוויזיה הן פרידה וג'קי. את שניהם מצאה נעה אקריש, אז סקאוטרית ב"האח הגדול". בין פסטיבלים של חרדים, רוחניקים ומועדוני לילה, אקריש ידעה כבר מראש שהיא חייבת להביא את פרידה לאודישנים. "בעברי גרתי קרוב למסעדה", היא מספרת, "והבנתי שכבר ניסו ללהק אותה אבל היא לא הסכימה. התקשרתי אליה וסיפרתי לה מה אני עושה, ככה התחלתי במסע שכנועים. התקשרתי כל יום, הלכתי אליה, מה לא עשיתי. סקאוטרים מעבירים רק רשימות לרוב, אני הלכתי איתה לאודישנים יד ביד. הפכנו ממש לחברות".

את ג'קי לעומת זאת היה הרבה יותר קל ללהק: "חבר סיפר לי עליו, התקשרתי והוא דיבר כמו יובל המבולבל. התחיל לירות 200 מילה בשנייה. הוא היה בטוח שעובדים עליו. אחרי השיחה החלטתי ללכת ולראות אותו במסעדה שבה עבד. מאז הסוף ידוע". בימים אלה מלהקת אקריש לשעשועון אל תפיל את המיליון בערוץ 2. היום, אגב, גם שעשועונים עוברים ליהוק בדיוק כמו בתוכניות ריאליטי.  בסדרת הריאליטי TLV עושים את תל אביב ששודרה בערוץ הבידור בהוט כנראה רצו קצת לחסוך בתהליך הליהוק הראשוני בשטח. "הייתי בלימודים ופתאום חברה שהיתה מפיקה בתוכנית התקשרה אלי. הגעתי מהרגע לרגע ועברתי את האודישן", מספרת טל נוי, אחת המשתתפות בתוכנית ומוסיפה, "אף אחת מהבנות שהשתתפו בתכנית לא לוהקה ממסיבה או מהרחוב".

העבודה הקשה לעתים באה על סיפוקה אחרי שהסדרה מתחילה: ישנם סקאוטרים טובים המתקדמים לתפקידי ליהוק וכאלה הנותרים ללא עבודה כשהתוכנית משודרת. "או שיש לך את זה או שאין לך את זה", קובע כהן, "מי שלא טוב לא יכול להמשיך במקצוע".

*#