רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפחד ככל יכולתך: הקוף בשירות המדינה

במקום לתת לאזרחים אינפורמציה והכוונה, עסוקה לשכת הפרסום הממשלתית בלהפחיד אותנו מרעידות אדמה, מבצורת ומזרים. זיו יצחקי מתרגז מסרטון ההסברה החדש של משרד התקשורת בהגשתו של רון קופמן, הפרזנטור לענייני קריזה

תגובות

לממשלת ישראל יש הודעה חשובה להעביר לתושביה. היא מבקשת מכם בכל לשון של בקשה להתנהג כמו בהמות, להשתמש באלימות מילולית ולהתייחס בבוז לזולתכם. אם אפשר, מבקשת ממשלת ישראל, אנא שלבו גם כמה תנועות גופניות אגרסיביות באופן מיוחד, אך השתדלו שלא יגיעו לכדי אלימות פיזית. לסיום, כשלא תקבלו את מה שאתם מבקשים, אתם מוזמנים לרקוע ברגליים כמו ילד קטן, לסובב את הגב וללכת.

שיטה זו הוכחה כנראה כיעילה ביותר בהתמודדות מול גופים גדולים, מאורגנים ומתוחכמים כחברות הסלולר. כך ניתן להבין מסרטון ההסברה החדש של משרד התקשורת בהגשתו של רון קופמן, פרזנטור הבית לענייני קריזה. וזהו רק המשך ישיר לקו שבו נוקטת לשכת הפרסום הממשלתית שגם מנסה לשכנע אותנו להיות ירוקים יותר, בעזרת פניו המאדימים מעצבים של טל פרידמן בסדרת סרטונים שעושה עוול לכל שוחר איכות סביבה באשר הוא ולטל פרידמן בפרט.

רון קופמן בהתנהגות טיפוסית והפעם, בשם משרד התקשורת:

אז כן, אתם מוזמנים להתחיל להתעצבן, מהצד השני חברות הסלולר יכולות להמשיך להיות רגועות. הן ימשיכו לנהל את עסקיהן, לגבות כספים עבור שירותים אמיתיים ובדיוניים כאחד ולחלק דיבידנדים בשקט. המהפכה תחכה. ההיסטוריה הוכיחה שבכל פעם שמשרד התקשורת הטיל עליהם הגבלה, מצאו המשפטנים ואנשי השיווק את הפירצה שדרכה אפשר להמשיך ולהדפיס מזומנים במינימום השקעה בלקוח.

את התעריפים שהוזלו בעקבות הורדת מחירי הקישוריות, הם כבר העלו. הפתרונות היצירתיים שיעקפו את גל החקיקה הנוכחי הם רק שאלה של זמן. בינתיים, העצה היחידה שמעניק משרד התקשורת לצרכנים היא לנדוד בין שלוש חברות ששונות זו מזו בכך שהאחת מציעה דֶבֶר, השנייה כולירה והשלישית ספחת.

במצב הדברים הזה, תרגילי הכוח של קופמן לא עושים רושם על אף אחד וכולם יודעים שאין באמת לאן לברוח. מי שרוצה באמת לנסות להילחם בחברת הסלולר שלו צריך הרבה סבלנות, אורך רוח ויכולת וראיה לטווח רחוק. ואלה לא בדיוק ערכי המותג של קופמן מהיר החמה, העצבני והפסקני. הוא פה בשביל להעביר מסרים קצרים, חדים ובלתי אמביוולנטים של הכל או כלום ושל זבנג וגמרנו. צרכנות נבונה היא ההיפוך הגמור של כל אלה. היא דורשת ריצה למרחקים ארוכים, תשומת לב לפרטים הקטנים ויכולת לדחות סיפוקים.

כן, גם את הסיפוק לנפנף ביד במכשיר חדש ומנצנץ וגם את הסיפוק לנפנף בידיים ולהכריז ‘אני עוזב’ כשאין לך מושג לאן אתה הולך ומה הן האלטרנטיבות. בלשכת הפרסום הממשלתית ויתרו משום מה אפילו על הניסיון ללמד את הערכים הפשוטים האלה. ויתרו גם על האפשרות להעביר איזשהוא בדל אינפורמציה רציני וחיוני שיעזור באמת ללקוח הסלולר הממוצע במלחמתו להוזלת החשבון. שם חושבים שככל שהפרזנטור יותר אגרסיבי ומתנשא כך הוא יתחבר לתשוקה הישראלית ‘לא לצאת פראייר’. משם כבר כל אחד יסתדר לבד.

בגלל זה נתנו גם ליוסי מרשק להסתובב ברחבי הארץ ולהכריז על כך מי שנתקל בדרכו ש’הוא עובד אצלו’ כי הוא קונה תוצרת הארץ. מסר חיובי על הגדלת העושר המצרפי? את מי זה מעניין, העיקר שלא דופקים אותי. בשאר הזמן עסוקה לשכת הפרסום הממשלתית בלהפחיד אתכם מרעידות אדמה, מבצורת ומזרים.

גרסת ארץ נהדרת לרננה רז המאיימת עלינו במחסור קשה במים:

אני לא מכיר את הסעיף בחוק ההסדרים שבו סוכם על כך שהמדינה החליטה להפריט את האופטימיות ולהעביר אותה לניהולן של חברות פרטיות. התאגידים המסחרים יודעים להפיק פריימים מרושטים וקריינות מרגיעה. כל מה שיש למדינה להציע לך זה דם, יזע, זעם וחרדה מהשלישיה קופמן-פרידמן-רז. כל זה נכון לעיתות שלום, בשניה שתתחיל פה מלחמה ישלפו מהימ”חים את האופטימיות, הסולידריות והנימוס הבסיסי, יבקשו מכם  להניח סמרטוט על הרצפה, לשתות מים ולהרגע.

*#