אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קליק וגמרנו: האתר שינתק אתכם מכל חברת תקשורת שרק תרצו

אתר האינטרנט "נתק" מטפל בשבילכם בביורוקרטיה הכי נוראית של המילניום החדש: התנתקות מחברות התקשורת. תמורת שקל אחד בלבד יישלח בשמכם פקס לספק השירות, והאתר יסמס לכם חזרה כשאתם חופשיים

תגובות

חשבנו שסיימנו עם ההתנתקות בשנת 2005,  אולם את מלחמות ההתנתקות האמיתיות אנחנו ממשיכים לנהל על בסיס יומיומי. לחברות מתחום התקשורת יש נטייה עקשנית לא לתת לנו להתפנות, או במילים אחרות: מאוד מאוד קשה בימים אלה להתנתק משירותים של אינטרנט, כבלים וסלולרי. לשם כך עלה לפני כשבוע האתר נתק, שכל מטרתו לעזור לצרכן המתוסכל להתנתק מהחברות הגדולות בלי להרים אליהן אפילו טלפון אחד.

התהליך בנוי משלושה שלבים: לחיצה על האייקון של החברה שממנה רוצים להתנתק, הכנסת פרטים אישיים וארבע ספרות אחרונות של כרטיס האשראי, ואישור הניתוק על ידי שליחה של אס.אם.אס למספר המצוין באתר. מאחורי הקלעים נתק שולח בשמכם פקס לספקית שבחרתם. לשירות זה יש עלות מינימלית של שקל, המכסה את שליחת הפקס. לאחר מכן אתם מוזמנים לחכות שלושה ימים, וחברה שלא תנתק אתכם בתוך פרק זמן זה תהיה חייבת בפיצויים בגובה של עד 10,000 שקל לפי החוק להגנת הצרכן.

אתר "נתק" (צילום מסך)

מאחורי האתר עומדים שלושה יזמים - יונתן קלינגר, עורך דין העוסק בתחום דיני המידע ויועץ משפטי עבור חברות הייטק; נתנאל וכשטיין, יזם אינטרנט וסלולר; והצלע השלישית בחרה להישאר בעילום שם.

"אנחנו בעד הצרכן הקטן", מסביר קלינגר. "היום צריך לעבור מסכת עינוים כדי להתנתק מחברות התקשורות הגדולות. מעבירים אותך מטלפון אחד לשני, נציגי השירות לא מוסמכים לנתק, אז הם מעבירים לשירות לקוחות, ושם מעריפים קשיים בלתי נסבלים".

מה אתם מרוויחים מהאתר?"שלוש־ארבע אגורות על כל פקס שנשלח. אנחנו לא עושים את זה בשביל הכסף. אם ירצו לקנות אותנו, אנחנו נשמח להוריד את כאב הראש הזה מאיתנו. בינתיים שני השותפים שבנו את האתר קיבלו הצעות עבודה מחברות שאהבו את העיצוב והממשק". 

באחרונה המפתחים הוסיפו תעודת SSL לאתר כדי למנוע חשש מהכנסת פרטים אישיים. מי שמודאג מאיסוף נתונים על הלקוח יכול להיות רגוע. "אני נאצי של פרטיות", אומר קלינגר. "אנחנו מוחקים בתוך 24 שעות את כל הפרטים של הצרכן ושומרים את האסמכתא בלבד. לעומת זאת, אנחנו כן אוספים מידע מאילו חברות התנתקו הכי הרבה. בעוד חודש נפרסם את המידע".

אולי נדמה שהאתר עושה נזק לחברות התקשורת, אבל זה לא בהכרח המצב. "לכל חברה יש מתחרה. ברגע שקל להתנתק מחברה אחת, השנייה כבר תספח אותך אליה". בכל מקרה, מדובר בחדשות הטובות ביותר שצצו מאז המצאת שירות הלקוחות.

*#