רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מטראש מפוקפק לחביבת הקהל: מה הופך את "חי בלה לה לנד" ללהיט של הקיץ?

עריכה חכמה ותסריטאות נבונה, יחד עם העילגות הטבעית של חברי הקאסט המבריק והמנטור הצבעוני. אלו הופכים את הוילה בלוס אנג'לס לוילה המעניינת היחידה בשכונת הקוטג'ים הטלוויזיונית

תגובות

רק קמפיין אחד התחרה בחודשים האחרונים בקמפיין המפוצץ של הדור הבא 24/7.  הקמפיין האגרסיבי של חי בלה לה לנד. את התוצאות רואים בעיתונות, בטבלאות הרייטינג ועל מסכי הפיצוציה הקרובה למקום מגוריכם. בעוד איתן אורבך מתמחה בצלילה חופשית, הפנטזיונרים מלה לה לנד נישאים על גלי תהילה קאלטית. איך הפכה תוכנית ריאליטי טראשית עם בסיס מפוקפק לחביבת הקהל?

בגלל העילגות עילגות היא לא עניין להתגאות בו, אבל ספרו את זה להפקות ריאליטי. הן חיות מהעילגות של משתתפיהן, ממירות את שיבושי הלשון ועיוותי הפתגמים לאחוזי צפיה. יוצרי "לה לה לנד", באקט אכזרי וציני, שלחו לקרב חיילים בלי נשק, ומכאן ואילך המהדורה החדשה של "הוצא מהקשרו" כותבת את עצמה. אי שליטה בשפה זרה אינה בושה, אבל להיכנס לארה"ב בלי אנגלית זה כמו להיכנס למטבח בלי סכין. להניח לדודו אהרון לשוטט באמריקה עם אנגלית משובשת זה לשים מכשול בפני עיוור – וזה לא מחמיא במיוחד גם לנו, נתיניו המקומיים.אבל אי אפשר להכחיש את העובדה שזה מצחיק, מושך צופים ומחייה את הסדרה באינטרנט ואצל רועי בר נתן. כשמחפשים את הסיבות להצלחה של "לה לה לנד", אפשר להתחיל שם, בהמתנה של הצופים לפנינה הבאה של דודו (שאינו מגביל עצמו לשגיאות בשפה זרה). מה שעבד היטב עם ג'קי מנחם, לא מאכזב גם עם דודו אהרון. נוי אלוש קופץ על הביטויים של אהרון:

בגלל המפגש בין תרבות המערב לאוריינט אקספרס מכשול השפה היא רק סימפטום אחד של הקונספט שביסוד התוכנית – הפער התרבותי שנפער כאשר מצניחים זמרים מזרחיים בלב המערב. ישראל מופיעה ב"לה לה לנד" לא כמדינה ה-51 במניין הלא רשמי של ארה"ב, ולא כשלוחה האמריקאית במזרח התיכון, אלא כנציגה מיוזעת של הלבנט. אי אפשר לחשוד באיש ממשתתפיה בלוק אמריקאי: חלקם יכולים להשתבץ בנישת האקזוטיים (אביהו שבת וג'ולייטה על תקן אנריקה איגלסיאס ושאקירה); לאחרים אין אפילו יומרה כזו. אפילו את אלון דה לוקו עם הסטייל ההיפ-הופי, שבולט בקאסט כוכבי הפופ המזרחי כתפוח אדמה במרק רגל, לא יחשוב איש לאחיו האבוד של פיפטי סנט. התוצאה של המפגש בין תרבות המערב לאוריינט אקספרס לא יכול להיות שום דבר פחות ממעניין.

בגלל אורי פסטר ל"לה לה לנד" אין מגישים ציניקנים ואין חבר שופטים צבעוני, אבל יש לה מנטור. אורי פסטר הכל יכול – האיש הכניס את איתי שגב לחליפת כלב ב"הקוסם" - הוא מעין גרסה פחות רחומה ומתקתקה של שופטי כוכב נולד, והוא ליהוק מבריק לא פחות מכל ליהוק אחר בסדרה. את הקאטץ'-פרייז הגאוני שלו – שימוש אינפלציוני במילה "כן" - לא היה יכול לכתוב אף תסריטאי. הפך את המילה "כן" לפופולארית. אורי פסטר

דודו אהרון סומן מלכתחילה כנער התפנוקים של הוילה, זכה ליחס מועדף והתייצב במהירה בעמדת יו"ר הועד שמפשר בין התאומות הנרגנות (זהבה בן ואתי לוי), מנחם את דה לוקו וכותב שיר לג'ולייטה. אבל התענוג האמיתי הוא לצפות בדודי חמודי – קיסר קיסריה, זוכה כל תואר אפשרי במוסיקת הפופ הישראלית, היחיד שהביא מעריצים לשדה התעופה באמצע הלילה, ה"מלך שצריך ארמון" והדובון הכי מתוק אבל גם הכי נפוח בוילה – מגלה פתאום את הכתף הקרה של הוליווד, מסתבך בלשונו באנגלית כבעברית, חוטף עקיצות על עודף משקל ועל חוסר ביטחון על הבמה (דודו אהרון?! ההוא מקיסריה?! חוסר ביטחון על הבמה?!), נאלץ למתן את הרגליו האסתטיים ולרדת לשתי תספורות ביום, ומתגעגע לנוקיה. אתה הולך כאן לנצח? אר יו קלוזד און איט?

בגלל זהבה בן ואתי לוי אתי לוי נופלת כאן שוב קורבן לרשעותו המובנית של הז'אנר. לכאורה, "לה לה לנד" היא תוכנית כישרונות לעלית הזמר המזרחי. זהבה בן המוכשרת באנסמבל, נמצאת כאן באופן טבעי, אבל לא כך לוי – תפוח שנפל הרחק מתאומו. לוי אינה נמנית על צמרת הפופ המזרחי. הצבתה בתחרות הלא הוגנת מזכירה את הופעתו של השחיין אריק מוסאמבאני מגיניאה המשוונית באולימפיאדת סידני 2000, חצי שנה בלבד לאחר שלמד לשחות. כמוהו, גם לוי נדונה לדשדש בבריכה של הגדולים.אבל ללוי יש קלף חזק יותר משרירי הבטן של אביהו שבת – היא האחות של. ולא סתם אחות של, אלא אחות מסוכסכת. כך סיפקה "לה לה" רגעים ארוכים של מתיחות בלתי נסבלת בין שתי האחיות העגמומיות והעצבניות, ביחסים שהתחממו לאטם כמו דג מרוקאי בסיר. אין קנאה ואין צינה, רק פרגון ואהבה (מילים: אלי קפה).

בגלל אלון דה לוקו יש לנו את המלך דוד, יש מלכות, יש נסיך ונסיכה (שבת וג'ולייטה) עם מתח מיני חד סטרי בסיפור שכנראה לא יגמר בהפי אנד, אבל אולי יגמר בדואט בפלקה. ויש גם ליצן. אלון דה לוקו הוא הליצן – אבל הוא גם הבחור הכי רציני על הסט. בעוד המתמודדים האחרים מסתובבים בוילה כמו אינדיאנים בעיר, דה לוקו נראה כיחיד שבכלל מבין לאן הוא נקלע. מחד, הוא מריץ קטעים בוילה, עושה שטויות ומסתלבט על פסטר; מאידך, אין כמותו ממוקד ואמביציוזי כשזה מגיע לביזנס. הבנאדם מאמין לא רק בעצמו וביכולותיו, אלא גם באפשרות שיכבוש את הוליווד באמצעות תוכנית ריאליטי, משל היה נינט בניצנים. הוא לא תמים, הוא סתם לוקו. אדם שהוא עולם שלם. תכירו את אלון דה לוקו:

בגלל העשייה הטלוויזיונית עובדה פשוטה: ברמה הטכנית, שעומדת בחזית הקונספט המבדר אך המפוקפק מוסרית, "לה לה לנד" היא פשוט טלוויזיה עשויה כהלכה, שבזכות עריכה חכמה ותסריטאות נבונה ולא בוטה ,מצליחה להיות הוילה המעניינת היחידה בשכונת הקוטג'ים הטלוויזיונית.

בגלל שאין יומרה

אין ז'אנר נפוח מהריאליטי, ובז'אנר הזה משוטטים אנשים שתחושת החשיבות שלהם עולה רק על נתוני הצפייה המופלגים שהם זוכים להם. הם דגים באקווריום עם מודעות עצמית של כרישים באוקיאנוס.

"לה לה לנד" אינה עוד אחת מתוכניות הריאליטי שמביטות במראה ומשוכנעות שהן דוקו. היא זורה יומרות בעיני משתתפיה, אך אלו יומרות חסרות יומרה, מזויפות ביודעין. על ההפקה שוררת אווירת דאחקה, והכל נראה פחות כמו מסע לכיבוש אמריקה ויותר כמו המעבר של משפחת ג'פרסון מקווינס למנהטן (כולל שאלות כמו "יש עוד אינדיאנים כמו פעם?"). האם מי שמסכים להשתתף בתוכנית בעלת השם המודע לעצמו "חי בלה לה לנד" ציפה למשהו אחר?

*#