מהביקיני לדוקומנטרי: גלית גוטמן כבר לא דוגמגישה

קריירה משגשגת כדוגמנית לא הספקיה לגלית גוטמן, שהמציאה את עצמה מחדש כטאלנטית. מתפקידים לא ראויים בסדרות טלוויזיה, דרך הנחיית תוכניות ראליטי, פילסה גוטמן את הדרך לסדרה דוקומנטרית ונפרדה מהתואר דוגמגישה

ניב שטנדל, עכבר העיר אונליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניב שטנדל, עכבר העיר אונליין

יש דוגמניות שמקבלות על עצמן את כללי המשחק במלואם, בלי יומרות, בלי היתממויות ובלי התחסדויות. הן יודעות שכוחן במותניהן הצרות, ושהן קנקן שאף אחד לא ממש מתעניין אם יש בתוכו משהו או לא. עולם הדוגמנות הוא עולם של קנקנים, ולכן הוא יכול להכיל בעצם טיפוסים שונים בתכלית, שלא היו יכולים להעביר שיחה של חמש דקות בבית קפה – קנקנים ריקים לצד קנקנים מלאים.נולדה מחדש גלית גוטמן היתה כזו. היא היללה את נפלאות המקצוע ותענוגותיו, והיתה שמחה בחלקה. אבל הגיע הרגע בו המקצוע הפסיק לספק אותה.  ממרומי גיל הזהב של הדוגמנות (אוטוטו בת 39 על פי תעודת הזהות), ידעה גוטמן – מהמצליחות שבדוגמניותינו גם היום – להמציא את עצמה מחדש.את תחילת דרכה הטלוויזיונית כמנחה עשתה גוטמן בשירותו של גיל ריבה בתוכנית "לימוזינה". גוטמן תפקדה שם כמעין קריינית רצף, למעשה כהערת שוליים לתרבות הסלבריטאית שריבה ביקר לכאורה ורומם למעשה בתוכניתו. זה היה תפקיד שולי, לעתים אפילו נלעג, שעשה שימוש כמעט ציני (אירוני לכאורה) בגוטמן כפנים יפות. אך הוא העניק לגוטמן את דריסת הרגל שהיתה זקוקה לה כדי להתרומם מנישת הדוגמנית אל עמדת הדוגמגישה.בגלגול הקודם. גלית גוטמן (צילום יח"צ).משם המשיכה גוטמן לפינת אופנה בתוכניתו של גיא פינס, והקפיצה המשמעותית בקריירה החדשה הגיעה עם היווסדו של ערוץ 10, שהפך אותה לטאלנטית מן המניין ולמגישה לגיטימית.הערוץ ניצל את הכוכבת שגייס לשורותיו וגוטמן קיבלה לידיה את השעשועון "משחק מקדים", את הריאליטי הדוגמניות ואת תוכנית השידוכים "מחפשים אהבה". במקרה של "הדוגמניות" היתה גוטמן ליהוק טבעי כבת דמותה המקומית של המקור האמריקאי, טיירה בנקס. אבל מה הביא לכך שבמשך כמה שנים טובות היתה גוטמן לשידוכים מה שאברי גלעד לשעשועונים?האנשים הפשוטים לדברי גוטמן, זה היה במקרה. אבל מתחת למקריות מסתתר העניין שמגלה גוטמן, ואותו גם ציינה בראיונות בעבר, באנשים "אמיתיים". בראיון ל-YNET ב-2006 טענה גוטמן כי היא אוהבת מאוד רכילות ונוהגת לקרוא במדורי הרכילות בקביעות. באותה נשימה סיפרה על חיבתה לתוכניות ריאליטי, ועל רצונה לעשות תוכנית מקומית נוסח ריקי לייק. מי שהתחילה את דרכה בטלוויזיה בתוכנית שסגדה למוסד הסלבריטאות, התגלתה בהמשך דרכה הטלוויזיונית כמי שלא מתעניינת בו כלל, ומבכרת את האנשים הפשוטים, או, כפי שכינתה אותם בראיון לנענע ב-2007: "אנשים אותנטיים".  הפרדוקס הזה בין מדורי הרכילות, שמושאי סיקורם הם סלבריטאים, לבין תוכניות הריאליטי והטוק-שואו העממי, שמשתתפיהם (שלא בגרסאות ה-VIP) הם אלמונים, הוא פרדוקס ישראלי מאוד, המשקף היטב את מקומה של גוטמן כאייקון מקומי.עניינה של גוטמן היה, אם כן, באנשים הפשוטים, והשידוכים היו רק הפלטפורמה של הרגע. למרבה האירוניה, מי שהחלה להסתמן כשדכנית הטלוויזיונית הלאומית חוותה אחרי זמן לא רב משבר בחיי הזוגיות שלה, ונפרדה מבעלה הצלם זיו קורן. לאחר פרידה מתוקשרת, שב הזוג לחיים משותפים, מה שלא פגע בתכנון הצעד הבא והתוכנית שגוטמן, השתוקקה לעשות. מגישה מהשורה בטבעת זו, הפאזה החדשה בקריירה של גוטמן, מציגה את פניהם הקשים והפחות מדוברים של חיי הנישואין, היא כמעט תוכנית מראה לתוכניות השידוכים שופעות האופטימיות של גוטמן, בה במידה שהיא ממשיכת דרכן הצינית. מי שהחל במשחק מקדים, יצא לחפש אהבה, קידש אותה בטבעת זו, וכעת גומר אצל גוטמן בטיפול זוגי. מגלה אנושיות כלפי ה"אנשים הפשוטים":

נשות הטייסים

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ