אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המסך המפוצל: ההתחסדות של גיא פינס

מלך חדשות הביצה טרח להתנצל השבוע על עיסוקו בגילי מיילי, והמלכה החדשה של נטפליקס מתגלה כטראש חביב ולא יותר מזה. למה גם "ערב טוב עם גיא פינס" וגם "הכתום הוא השחור החדש" מרגישות צורך להתנצל על מה שהן?

תגובות

1. איך יודעים שלמגיש כבר נמאס? כשהוא מתחיל להתנצל. משהו עובר על גיא פינס. אולי זה הקיץ, אולי זו האינפלציה בשעות הריאליטי, ואולי גם לו, ממש כמו לכל רואה חשבון, כבר משעמם בעבודה. בשבועות האחרונים מראה פינס סימני שבירה בפורמט המצליח שלו. בתכנית של יום שלישי האחרון שודרו שני אייטמים על היאבקויות בזירת הבוץ המקומית: סיבוב נוסף (כבר אין טעם לספור) בין נסיכות הטראש אביבית בר זוהר וליהיא גרינר, ועימות ראשון (מחוץ לשערי הכלא של "האח הגדול") בין ענת צאיג לגילי מיילי. בסיום האייטם השני פינס הודיע שהוא חייב להגיד משהו. הוא ביקש להסביר כי ענת היא לא הקורבן של הסיטואציה ויש לה לא פחות אחריות מלמיילי הבן כי גם היא בחרה להשתתף בריאליטי, ללכת להשקה, להתראיין למצלמות וכו'. הפרשנות הנלווית הזאת היא הגדולה של פינס בימים כתיקונם: להתייחס אל המושאים שלו, לא משנה כמה הם נמוכים, רדודים או צהובים, בשיא הרצינות. זה הערך המוסף שלו. לעשות טלוויזיה צהובה ולבקר אותה באותה נשימה. אלא שמיד בסיום הפרשנות הזו קרה דבר מוזר ופינס שטח בפני הצופים שלו כתב הגנה: "מצד שני יש את האנשים שיושבים עכשיו בבית ופוגשים אותי מדי יום ברחוב ושואלים אותי למה אתם מסקרים כל הזמן את ליהיא גרינר? ואת אביבית בר זוהר ואת מיילי וזה וזה?", בהמשך הוא גם ענה על השאלה:  "אני אגיד בכל זאת, עם ישראל, זה מה שהוא רואה בטלוויזיה, אלה התוכניות הכי נצפות בטלוויזיה, אז זה כנראה מעניין לא מעט אנשים הדבר הזה. אנחנו כאן זאת העבודה שלנו, לסקר". במשפט אחד קטן הרס פינס את יסודות הבניין שבנה במו ידיו במשך אלפי תכניות. הבחירה שלו לנתק את עצמו מעם ישראל, שמשום מה אוהבים את כל הזבל הזה שהוא משדר, ולהתנצל על כך שהוא רק עושה את העבודה שלו היא הצהרה אומללה. לא יכול להיות שבן אדם שבמשך שנים מנופף בדגל הטראש והופך כל חלופת מילים אזוטרית בין שני סלבס לכותרת מרכזית, החליט שצהוב לא עושה לו את זה ושכתום זה הצהוב החדש. זאת אומרת יכול להיות, אבל אם זה המצב, שיוריש את הכתר למי שלא מרגיש צורך להתנצל על שהוא עושה. פתאום הוא מתבייש בו. גילי מיילי (צילום מסך) 2. הסדרה החדשה של רשת נטפליקס, "כתום זה השחור החדש" הפכה תוך ימים ספורים לסדרה הכי טובה שאתם לא רואים (לפי ההגדרה של ליהיא השטאג), כלומר לסדרה הזאת שכל מי שרוצה לחשוב שהוא בעניינים של משהו חייב לראות. הסדרה, שמשודרת מדי ערב ב-HOT3 ומבוססת על סיפור אמיתי, מלווה את תהליך ההתאקלמות של פייפר צ'פמן לבית הכלא. היא עטופה בכל קלישאה אמריקאית של העידן החדש אך מעמידה פנים שהיא מנסה לפרק אותן. הניסיון הבולט ביותר לפרק את הקלישאות בא לידי ביטוי בפתיח של הסדרה. במשך כמעט דקה מתחלפות תמונות אפורות ומדכאות של חלקי פנים שמזכירות את צילומי הפוטו-רצח המוכרים מסרטי אסירים. חלק מהנשים המצולמות מרכיבות משקפיים, לחלקן יש פירסינג בלשון, יש להן נקודות חן במקומות שונים – אך בעזרת הפילטר האינסטגרמי כולן נראות אותו דבר. כולן אסירות עכשיו. כבר אין שחורה, לבנה, ענייה או עשירה. בכלא כולן שוות. המסר המרגש שהפתיח האמנותי של הסדרה מנסה להעביר הוא כנראה גחמה אישית של יוצריו כי כל קשר בינו לבין הסדרה מקרי בהחלט. הסדרה היתה יכולה לזכות בכל המחמאות שהדביקו לה אם היא לא היתה מתביישת במי שהיא. סדרת בנות על הבדלי מעמדות בכלא לא צריכה להתנהג כמו דרמה כבדת ראש שמנסה לקדם שוויון. בכל זאת, בחורה לבנה ובלונדינית שמנקה את עצמה במיצים אחת לכמה זמן ומשלמת כעת את המחיר על הפאזה הלסבית שהיתה לה בנעוריה, היא לא בדיוק החומר שממנו עשויות דרמות איכות. והיא גם לא צריכה לנסות. לא החומרים שמהם עשויות סדרות איכות. הפתיח לסדרה:3. גיא פינס ויוצרת "כתום זה השחור החדש" יודעים איך להגיד משהו נוקב דרך השימוש בתכנים שאפשר לכנות אותם רדודים או צהובים. זה סוד הקסם שלהם, פינס עושה את זה כבר שנים וג'נג'י קוהאן עשתה את זה במשך שבע עונות ב"עשב של השכן". אבל כדי להפיק משמעות מטראש, צריך לעמוד מאחוריו בגאון ולא להתבייש. כשפינס וקוהאן מתנצלים על התכנים שלהם או מנסים להיות משהו שהם לא, הם מאבדים את האפקט הביקורתי שלהם והופכים להיות מושא לביקורת. 

כתבות שאולי פספסתם

*#