המסך המפוצל: האחות שהצילה את אדיר מילר

בעוד משתתפות העונה השנייה של "מעושרות" מוצגות בפרומו החדש כנשים מסוכנות שהורסות כל חלקה טובה בבית, אדיר מילר חוזר לרופאת השיניים כדי לבהות לה בחזה, אבל הוא עושה זאת בצורה חיננית ונסלחת

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

1. אדיר מילר מיתג את עצמו בשלוש העונות של "רמזור" בתור נציג הבינוניות. הוא מצחיק, שמנמן, מתוסכל ונאבק כמו כולם בצרות היומיום. חלק ניכר מהצרות מביאה הביתה חברתו (לימים אשתו) טלי, אבל הוא מתמודד איתן בגאון. לא הופך לסמרטוט שלה כמו איצקו וגם לא משפיל אותה כמו חפר, אלא מוצא פתרונות ביניים כיאה לאנשים בינוניים. את הדמות הבינונית הזאת, שהפכה באופן מצער גם למייצג הנאמן ביותר של הגבריות הישראלית, אימצה עכשיו מכבי שירותי בריאות. בקמפיין חדש לטיפולי שיניים בזול, נראית דמותו הבינונית של מילר (או שמא הוא עצמו כיוון שהוא מכונה בשמו האמיתי) חוזרת שוב ושוב לרופאת השיניים. אם לרגע נדמה שהסיבה לכך היא המחירים הנמוכים של הטיפול, לא עוברות כמה שניות עד שהפרסומת חושפת מה היא באמת מפרסמת: חזה גדול ובלונד. האיש הבינוני בא לבהות באישה לא בינונית. גם ככה אין לו סיכוי אתה, והכוח (אולי אפילו האיזמל) בידיים שלה. עד כאן עוד אפשר לקבל את הייצוג הנאמן של המציאות. הבעיה מתחילה, בדיוק כמו ב"רמזור", ברגע שהאשה שלו נכנסת לתמונה. הבהייה בחזה של הרופאה הבלונדינית לא מוצאת חן בעיניה ואפשר להבין אותה. בעולם המציאותי לפחות אפשר, בעולם שהפרסומת מציגה אפשר להבין רק את מילר. כשהוא מנסה להסביר לאשתו שבאמת כואבות לו השיניים, הוא אומר פעם כמה שניות אח, אח, כשהוא מלווה את זה בחיוך הנעבכי הטיפוסי שלו. זה עובד. הוא יוצא מצחיק וחמוד, הפרסומת מצחיקה וחמודה. כולם מרוויחים. חוץ מהאשה. היא מוצגת כקלפטע בלתי נסבלת שעוקבת אחריו כמו סטוקרית למרפאת השיניים במקום למלא את תפקידה ולעשות קניות. נודניקית. אי אפשר לכעוס עליו. אדיר מילר בפרסומת (צילום מסך)2.  ואולי התמזל מזלה של הקלפטע. בניגוד למשתתפות העונה החדשה של "מעושרות" היא רק קלפטע. וקלפטע, כולם יודעים, היא לא מזיקה, היא רק מנדנדת. המעושרות החדשות גם מזיקות. "פשוט הורסות", כמו שמבשר הקריין בסיומה של הפרסומת שבה הן נראות משמידות כל חלקה טובה. או לפחות כל חלקה שאשה אמורה להכיר ולהוקיר: מכונת הכביסה, שואב האבק, המחבתות, הכיריים והמגהץ. לבושות בבגדי הערב היוקרתיים ביותר שלהן הן לא מצליחות לבצע את הפעולות הבסיסיות ביותר. המחשבה של הקריאטיב היתה בטח שהן מעל הפעולות היומיומיות האלה, זה מה שהופך אותן למאושרות באמת וזו המשמעות של עושר אמיתי. אלא שהעונה הראשונה הראתה את ההיפך. היא הציגה נשים חזקות שמנהלות קריירות מצליחות תוך כדי שהן דואגות לבית, ולא במקום. מלבד העובדה שהמסר שהפרומו מנסה להעביר הוא עקר כי אין אישה (וגם לא גבר) שהיא מעל ענייני התפעול היומיים של הבית, המסר שהוא כן מעביר הוא בעייתי: נשים חזקות הן הורסות ומזיקות. לא צריך להרחיק הרבה כדי להגיע למסקנה שנשים חזקות הן מסוכנות. ההצגה שלהן ככוחניות מנטרלת את כוחן. הפרומו לתכנית:

3. הבעיה העיקרית היא ששתי הפרסומות כיפיות. הפרסומת למכבי שירותי בריאות מצחיקה וחיננית (אח, איזה חמוד אדיר מילר) והפרומו למעושרות יפה, מושקע וכנראה נהנה מתקציב פוסט שלא הרבה זוכים לו (בטח לא בערוץ 10). הפרסומות כל כך יפות ומצחיקות שהן מצליחות לטשטש למינימום ההכרחי את המסרים הבעייתיים שלהן ועל הדרך לתרום לנירמול של אותם מסרים. אחרי שנים של צפייה ב"רמזור", הקלפטע נראית לגמרי נורמלית, הרדיפה של מילר אחרי האחות הבלונדינית בלי בכלל להתבייש מאשתו מצטיירת ככובשת, ונשים שיכורות מכוח שזורעות הרס לאן שהן רק פונות הוא דבר שבשגרה. הנורה האדומה צריכה להידלק בדיוק בגלל שהיא כבר לא נדלקת והפרסומות האלו כבר נתפסות כאמת לאמיתה. » המסך המפוצל - כל הכתבות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ