אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לואי סי. קיי: "אמרו לי תהיה מוזר וזה יעבוד"

גם אחרי שהוכתר כמעט בכל תואר אפשרי, שבר את שיטות השיווק המקובלות ועשה בית ספר לרשתות הטלוויזיה, הקומיקאי בן ה-45 לא משתכר מההצלחה. בראיון לקראת שידור המופע החדש שלו הוא מספר על הצילומים לסרטו של וודי אלן ועל הגבולות שלו

תגובות

"אני לא בהכרח מסכים איתכם, אבל אני מאוד מעריך את זה", אומר לואי סי.קיי לקהל בתחילת ספיישל הסטנד אפ החדש שלו "Oh My God" במעין מחווה של זלזול עצמי. כאילו הוא מסרב להאמין שהוא ראוי להוקרה שרוכשים לו מאות מעריצים, שהקיפו את הבמה בתיאטרון "סלבריטי" בפיניקס, ואלפים נוספים שיצפו בספיישל שישודר ברשת HBO בשבת הקרובה. המשפט הזה רק מסמל את הקסם התבוסתני של לואי, שבגיל 45 מצא את עצמו כקומיקאי של הרגע, רק שמאז הרגע שלו רק נמשך ונמשך. בכל זאת, משהו מצחיק קרה ללואי סי.קיי. לאחרונה, ולא ממש מצחיק של חה חה חה. האם יכול להיות שלואי סי.קיי מצא את הביטחון העצמי שלו?» "לואי" - כל הכתבות והביקורות

לפני מעט יותר משנה הוא שחרר הופעת ספיישל אותה הפיק ומכר בעצמו ברשת, הוא ארגן סיבוב הופעות עולמי מבלי להיעזר בחברות הכרטיסים הגדולות. בזמן שהאלטר אגו שלו בסדרה "לואי" יצא לדייטים מביכים עם פרקר פוזי וניסה להחליף את דיוויד לטרמן (בעזרתו של דיוויד לינץ'). הוא זכה בפרסי אמי על עבודתו בסדרה ועל הספיישל "בתיאטרון הביקון". כעת הוא בחופשה של שנה מ"לואי" ובאחרונה הצטלם לתפקיד קטן בסרטו החדש של וודי אלן "Blue Jasmine", בנוסף הוא יופיע בסרטו הבא של הבמאי דיויד או. ראסל.  

"יש לי אולי עוד 10 שנים שאני יכול לדחוס את החמאה לצנצנת עבור הילדים שלי, ואז אמות", הוא מספר בארוחת הבוקר בווסט וילאג'. אבל מעבר להתבוננות העצמית הצנועה הוא כבר לא משפיל את עצמו באותו אופן כמו שהוא נוהג לעשות על הבמות. הוא ער לערך ולהשפעה שלו, ויודע כיצד להשיג את מה שהוא מאמין שהוא ראוי לו בעבודתו – אבל לא תמיד בחיים. הוא מאוד מודע לעובדה שישנם צירופי מקרים שהובילו להפניית הזרקור דווקא אליו ולזמן כל כך ארוך. על אף שלעיתים הוא טוען שההצלחה מטרידה אותו, הוא לפחות למד שהיקום לא ייקח אותה ממנו אם הוא יכיר בה בקול רם. את החודשים האחרונים בילית בסיבוב הופעות, את הכרטיסים מכרת דרך אתר האינטרנט שלך. איך זה עבד לך?"זה ממש עבד לי. זה היה מאוד מספק לעשות את זה. בספיישל לא הייתי צריך לעשות כלום חוץ מלצלם אותו ולהציע אותו. אבל עם הכרטיסים זה היה קצת טריקי. לחברות הכרטיסים הגדולות יש סידורים אקסקלוסיביים עם אולמות, הם משלמים להם כדי שלא יעבדו עם אחרים. אז אם חברה נותנת לך 30 אלף בשנה רק כדי שלא תעבוד עם מישהו אחר, אתה כנראה צריך את זה. לא פלשנו לטריטוריה שלהם. פשוט הלכנו למקומות שלא היה להם אכפת".שובר גם את חוקי הפרומואים. הטריילר למופע החדש:

האם זה משנה שאת מה שאתה השגת, עם מכירת הכרטיסים והספיישל ברשת, אמנים אחרים לא יכולים להשיג כי אין להם את הנראות ואת כמות המעריצים שלך?"למה אתה חושב שלאנשים האלה אין את אותם משאבים כמו שלי, את אותה הנראות או יחסים? מה שונה ביני לביניהם?"

לך יש את הפלטפורמה ולך יש רמה של הכרה"אז למה יש לי את הפלטפורמה וההכרה?"

כי בנקודה זו השקעת את הזמן."אז בבקשה. אין דרך אחרת לעקוף את זה. יש אנשים שאומרים: 'זה לא הוגן. יש לך מלא דברים'. לא נולדתי עם זה. עברתי תהליך נוראי כדי להשיג את זה. לקח לי כל החיים. אם אתה חדש בדבר הזה, וכשאני אומר 'חדש' אני מתכוון לניסיון של 15 ו-20 שנים – אז אתה רק מתחיל להשיג תגובות. מוזיקאים צעירים מאמינים שמותר להם להקים להקה ולהיות מפורסמים, ושכל מה שעומד בדרכם הוא לא הוגן ומרושע".

"לא צריך אף אחד" היה מספק לשוב לרשת HBO לטובת הספיישל החדש? לרשת FX מפריע לחלוק אותך עם רשתות אחרות?"אחת הסיבות שעשיתי את הספיישל הקודם בדרך ההיא היתה כי אף אחד לא רצה אותו. אבל הפעם HBO פנו אליי. הייתי במצב נהדר כי לא הייתי צריך אף אחד, אז כל מה שביקשתי הם נתנו. רשת HBO היא הניו יורק יאנקיז של הסטנד אפ. זה יעשה רק טוב לרשת FX. מה ש-HBO עושה כדי לפרסם את הספיישל הזה הוא מעבר חריג בכל קנה מידה. הם הולכים להציב שלט ענק מעל שדרות סנסט. אני הולך להיות בטיימס סקוור. אני הולך להופיע על גבי אוטובוסים. זה עושה לי קצת בחילה".

ו-HBO תאפשר לך לשחרר את הספיישל החדש לרשת בהמשך השנה?"סיבה נוספת שבגללה הסכמתי לעשות את זה היתה כי אמרתי להם שאני רוצה למכור את הספיישל באתר שלי. בהתחלה הם אמרו 'אנחנו לא יכולים לעשות את זה'. אז אמרתי 'אז בוא לא נעשה את זה בכלל'. הכוח שלי עצם העובדה שיכולתי להמשיך להגיד: 'אני אעשה זאת בעצמי, אני לא צריך אתכם'. לקח להם קצת זמן".

כשהחלטת לקחת חופשה מ"לואי", שקלת לסיים עם הסדרה לגמרי?"הסדרה הזו לא קרובה אפילו להיגמר מבחינתי. רק ידעתי שאני ארוויח מהחופש כדי לעשות את העונה הרביעית כמו שצריך. בעונה האחרונה סיימתי לערוך בספטמבר ואני יודע שהגשתי כמה קאטים רעים. עשיתי את זה שלוש שנים ברציפות וידעתי שאני לא יכול להמשיך".

בעונה האחרונה של "לואי" היו שני סיפורים שנמשכו על גבי מספר פרקים. מה גרם לך לנסות את זה?"בעונה האחרונה זו הייתה הפעם הראשונה שהתיישבתי לכתוב את כל הדבר. כשכתבתי את העלילה עם פרקר פוזי החומרים היו מאוד מילוליים וארוכים. חשבתי לעצמי 'זה אמור להיות פרק אחד'. אז כתבתי על גבי כרטיס 'זה יכול להיות מה שאתה רוצה' וזה נח על שולחני למשך כל העונה. ברגע שהגעתי לזה חשבתי 'היי, לספר סיפורים ארוכים יותר, זה כיף'".

מה לגבי הסיפור שאתה עובר אודישן להנחות במקום דיויד לטרמן?"מאוד מרתיע לכתוב 13 פרקים. אבל אז אתה מתענג על השלושה האחרונים. יכולתי לשתול את שלושתם לאורך כל העונה ולתת להם לשנות את איך שהתוכנית מרגישה. אבל ורנון (צ'אטמן, מפיק בסדרה) אמר 'או שאתה יכול לספר סיפור בשלושה חלקים'. וזה הדבר הכי מוזר שקרה לי. כשהוא אמר לי את זה, מיידית ידעתי מה הולך לקרות בשלושת החלקים. אני הולך לקבל הזדמנות להחליף את דיויד לטרמן". "בלי דיוויד לינץ' אני לא עושה את זה". הבמאי הוותיק מתארח ב"לואי":

היה לך גם חזון מיידי איך תראה הדמות של ג'ק דאל, שמאמן אותך לקראת האודישן?"מבחינתי זה היה בן גזארה. אז ורנון גלגל את בן גזארה בזמן שדיברנו. הוא מת בערך שעה לפני שחיפשנו אותו בגוגל. יש סיכוי שברגע שאמרתי 'אני חושב שזה הולך להיות בן גזארה' הוא נפל ומת. שלחתי את התסריט לג'רי לואיס והמזכירה שלנו החזירה לנו תשובה שג'רי לא מעוניין. הגענו לוודי אלן שאמר 'אני לא יכול לתרום לזה בזמן זה'. קיבלתי מייל ממש נחמד מאל פצ'ינו. מרטין סקורסזה אמר: (בקול של סקורסזה) 'לואי נפלא, נהניתי מהתכנית שלו. אני לא יכול לקחת חלק בזה כרגע'. מה שלמדתי זה שאני ברמה שאני מקבל תשובות שליליות מנומסות. פעם הייתי מקבל רק שקט".

איך הגעת לדיוויד לינץ'?חיפשתי בגוגל את פרנסיס פורד קופולה כדי לראות אם הוא שיחק אי פעם במשהו. ראיתי בדף גם את שמו של דיויד לינץ' וחשבתי לעצמי: 'זה הולך להיות מוזר. זה לא הגיוני בכלל'. שמתי אותו בראש שלי בזמן שקראתי שוב את התסריט, חשבתי: 'זה הרבה יותר טוב משאר האנשים. זה הבן אדם היחידי שיכול לעשות את זה. אם אני לא משיג את דיויד לינץ', אני לא עושה את זה".

איך היה לביים אותו?"הוא הבין היטב את הדמות. כשעשינו את הסצנה במשרד שאני רוקד, זה היה ממש משפיל. זה עשה לי כאב בטן. ברגע מסוים, מתוך מודעות עצמית, אמרתי: 'זה אפילו לא מצחיק'. ודיויד ענה: 'לא, זה לא מצחיק. זה לא אמור להיות'. יצא לי לבלות זמן איתו, לעשן סיגריות איתו, למרות שלא עישנתי שנה. אני אוהב את האיש הזה".

הרומן שלי עם וודי

אז איך וודי אלן פנה אליך?"זה פשוט הגיע משום מקום. קיבלתי אי מייל: וודי אלן רוצה שתגיע למשהו. חיכיתי למייל הזה כל חיי. אני לא מתכוון להעמיד פנים שאני מעל זה. הלכתי למשרד שלו וקראתי את התפקיד שאנדרו דייס קליי בסוף קיבל. וודי אמר: 'אני יודע שאתה יכול לשחק. אני פשוט לא יודע אם זה סוג הבן אדם שאתה באמת. זה אדם ממש רע ואתה לא בחור רע'".

"קראתי את זה", הוא ממשיך,  "וחשבתי שכן, אני לא הולך להשיג את התפקיד הזה. אני יכול להיות מעמד פועלים אבל לא להכות את אשתי. אז אני אדבר בדרך שבה אני אומר את הדברים האלה ולא אקבל את התפקיד, אבל אצא עם ראש מורם. זה בדיוק מה שקרה. אבל הייתי מאוד אמוציונלי כי בדיוק פגשתי את וודי והוא היה מאוד אדיב כלפי".

"שבועיים לאחר מכן נאמר לי ש'העוזרת שלו תביא לך משהו לדירה'. זה היה כמה עמודים מהתסריט ומכתב ממנו. הוא כתב: 'היית מתוק מדי כדי לעשות את התפקיד ההוא, אבל את זה אתה יכול לעשות. אם אתה לא רוצה לעשות את זה נעשה משהו, מתישהו'. כשקראתי את השורות צחקתי בקול רם. אז כתבתי לו תשובה חזרה בכתב היד שלי שחד משמעית אני מסכים ושלחתי את המכתב".איך היית מתאר את הדמות שאתה משחק?"הוא פשוט שקרן. אחת הדמויות הראשיות, סאלי הוקינס, אני פרק בחיים שלה. אני אחד הסיפורים הנוראיים שנשים נאלצות לסחוב איתן כל החיים. אבל זה גם קצת רומנטי לפרקים ומתוק".

יצא לדבר על עסקים עם וודי?"וודי מאוד אקונומי עם הזמן שלו על הסט. הוא אומר לך מה שאתה צריך לדעת ואז מתבונן בטייקים. כן היו לי יומיים איתו שהוא זרק לי כמה אלתורים, אמר לי לנסות כמה דברים, זה היה קצת מלחיץ ומפחיד וכיף בטירוף. יצא לי לאכול צהריים איתו יום אחד, וזה היה היום שלי בו דיברנו על לני ברוס ועל מורט סאל ועל סיבובי הופעות. הוא גרם לי לצחוק כל כך חזק, כל הזמן".  "גרם לי לצחוק כל הזמן". וודי אלן (צילום: AP)

הגעת לנקודה בה כמעט כל מה שאתה עושה או אומר הופך לחדשות. האם זה הופך למגביל? האם יוצא לך לערער על האינסטינקט שלך?"זה לא מגביל. כל פעם שאני אומר משהו, זה מגיע לכל מקום. אז מה אני עושה עם זה? האם אני לא אומר שום דבר יותר? או שאני חושב 'מה הדרכים הכי טובות להגיד דברים?'. אני חושב שטוויטר מאוד מסוכן עבורי. אז אני אומר 'אל תצייץ יותר. אל תצא בהצהרות אד הוק בתקשורת'. אני לא מגיב על דברים שלא קשורים אליי. אני חושב שעדיף לדבר דרך היצירה שלך. אז אני רק עושה בדיחות".

אבל יש את התופעה הזו בקומדיה שאנשים נפגעים ממשהו שקומיקאי אומר, זה הופך לכדור שלג באינטרנט ואז הקומיקאי נאלץ להתנצל. האם קומיקאים צריכים פשוט לקבל את זה עכשיו? "אני לא חושב שאתה צריך להגיד משהו שתצטרך להתנצל עליו מאוחר יותר. אם החום מתחמם, פשוט תן להם לכעוס. איך בדיוק מישהו גורם לך להתנצל? האם הם היכו אותך פיזית? תן להם להתעצבן. זה לא הדבר הכי נורא בעולם. זה לא אומר שאתה עומד להפוך לאביון. זה מצב נואש שצריך שכולם יהיו מאוד שמחים עם כל מה שאתה אומר. עבורי הדרך להתנהל היא לא שיהיו 50 גרסאות של עצמך – אני עושה משהו ובפעם הבאה שתשמעו ממני תהיה כשאני אעשה את הדבר הבא. ברגע שאתה פוקק את האצבעות ומתיישב לפתוח דף תגובות, אתה מבטל את המנוי שלך ללהיות אדם טוב".

אתה חושב של"לואי" תהיה השפעה ארוכת טווח על איך קומדיות טלוויזיוניות יראו וירגישו? "אני מקווה שזה ייצר עולם שיאפשר לי להמשיך לעשות את זה, זה יהיה נחמד. אבל את ההצלחה של התוכנית שלי אני חייב לדברים אחרים. לארי דיוויד, ג'רי סיינפלד, גרי שנדלינג, ג'ון ווטרס, וודי אלן – בתוכנית שלי יש המון מה-DNA של האנשים האלה. דיברתי עם וודי אלן על החופש שיש לי בתוכנית ושאני לא יכול להשיג את החופש הזה בסרטי קולנוע. הוא אמר שהוא קיבל המון בעיות מהאולפנים ב'קח את הכסף וברח', אבל הסרט הרוויח כסף. אז הוא יכול היה להמשיך בזכות ההצלחה וגם אנשים אחרים. הסיבה שאני יכול לעשות את מה שאני עושה היא לא רק בגלל שוודי אלן כל כך מגניב. היא בגלל שוודי אלן כל כך הצליח. מישהו אמר שאתה יכול להיות קצת מוזר וזה יעבוד". תרגום מאנגלית: עידן חגואל

כתבות שאולי פספסתם

*#